در سریال گناه فرشته، حامد عنقا با ایجاد یک فرمول قصهگویی جدید، به دنبال ارائه چیزی بیشتر از یک داستان جنایی است. او با آرامی مخاطب را به داستان خود جذب کرده و نه تنها به چگونگی جنایت بلکه به چرایی آن نیز میپردازد. با این روند آرام داستان، عنقا اطلاعات را به تدریج ارائه می کند و ریتم حوادث را کاهش داده است.
سرعت کمتر در قسمتهای دوم و سوم نشان از این دارد که او نیاز دارد تا مخاطبان را با دیگر مضامین آشنا کند و در واقع، جنایت فقط بهانه است و پسزمینه برای موضوعات دیگری میشود. این سبک آهستهتر به حامد عنقا امکان میدهد تا مخاطب را در جهان پیچیده و پر از اطلاعات مخفی داستان خود غرق کند.
از طرفی، حامد عنقا با داشتن تجربههای قبلی، از جمله سریال "آقازاده"، نشان داده است که چگونه بهخوبی میتواند شوک را به داستان اضافه کرده و مخاطب را جلب کند. او عجلهای برای روایت داستان ندارد و آرامآرام اطلاعات را تزریق میکند.
در قسمت سوم سریال گناه فرشته، نوید عشیری با تهدید به دیدن حامد میرود، اما حامد با کمک دوستش مشفق، به دنبال جمعآوری مدارک بیشتری میگردد. در حین تحقیقات، او به روزنامههایی میرسد که عشیری فرشته را مجبور به جمعآوری کرده بود. این روزنامهها احتمالاً اطلاعات مهمی در خود داشتند. اما اطلاعات دقیق این روزنامهها و محتوای مهم آنها ابهامآور میماند. حامد، به دنبال این روزنامهها و مدارک مرتبط است، که شاید بتواند دادگاه را دچار شک کند و زمان بیشتری بخرد.
در گناه فرشته قسمت چهارم، مهتاب سعی میکند تا اهمیت مدارک را کمرنگ کند و به حامد بفهماند که گرفتن رضایت بهترین انتخاب است. اما او خود نیز به شک افتاده و این امر تنها یکی از جنبههای پیچیده داستان است.
در این بین حامد به شخصی بر میخورد که مدارک مهمی را از شریک نزدیک عشیری که ثروت زیادی داشته دارد و میتواند به حل کردن ماجرای قتل فرشته کمک کند. او برای تحویل این مدارک پول زیادی درخواست میکند از آن طرف مهتاب هم با او وارد معامله میشود و میخواهد که هر طور شده این مدارک به دست حامد نرسند تا اینکه صبح روز بعد جنازهاش را در ساختمان نیمه کاره عشیری پیدا میکنند و ماجرا عجیبتر از قبل میشود.
سریال گناه فرشته در اینجا با گرهها و اتفاقات پیچیده، داستان را به سمت جلب توجه و جلوهی شوک بیشتری هدایت میکند. مخاطب در انتظار مواجهه با حقایق و پیچیدگیهای بیشتر داستان میماند.