ویرگول
ورودثبت نام
ستاره لباف
ستاره لباف
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

کم هزینه‌گی؛ بازدهی زیاد؛ اثر گذاری

اثرگذاری روی خود
اثرگذاری روی خود

نمی‌دونم شما هم مثل من دوست دارید اثر گذاری‌تون بالا باشه یا نه؟

اینجا منظور از اثر گذاری چیه؟

اثر گذاری رو اگر بخوام اینجا برای رسوندن مفهوم حرفم به دو بخش تقسیم کنم، یکی اثرگذاری روی دیگران هست، یکی روی خود.

احتمالا فردی که اثر گذار بودن رو دوست داشته باشه، هردو نوع رو می‌پسنده؛ ولی من اینجا می‌خوام یکم از زندگی‌م بگم و از اثر گذاری روی خود.

شاید یکم دور از ذهن برسه مفهوم اثرگذاری روی خود، ولی اگر بخوام تجربه‌ی چندین ساله‌م رو درباره‌ی روان‌کاوی روی خودم، باهاتون به اشتراک بذارم؛ باید بگم از هر مشکل و چالشی که توی زندگیم برخوردم در نهایت به خودام رسیدم.

با این توضیح، می‌رم سراغ این جمله که اگر بخوام در دنیای بیرون اثرگذار باشم، احتمالا باید اول روی خودم اثرگذار باشم.

سولوشنی که من برای خودم به دست آوردم، این بود که لذت‌هایِ کوچکِ خودساخته رو نباید دست کم بگیرم.

این رو وقتی فهمیدم که با همسرم رفتیم زیر یه سقف و کارهای مشترکی انجام دادیم. برام خیلی جالب بود که "ساختن چیزهای کوچیک" می‌تونن ان‌قدر در اثرگذار بودن تاثیر داشته باشند. مثلا: ساختن یک هدیه چوبی، ساختن زیرگلدانی فلزی، ساختن چهارپایه چوبی، رنگ کردن خونه، ساختن باغچه حیاط و ...

منظورم از "ساختن" توی متن بالا، درست کردن صفر تا صد محصول هست.

حالا ساختن چطور به اثرگذار بودن ربط پیدا می‌کنه؟

برای من این‌طور هست که وقتی چیزی رو می‌سازم، حس رضایت از خود، بازدهی زیاد در ازای زمان و خلق کردن رو به همراه داره. احتمالا من هم مثل بقیه فردی‌ام که با ترکیب حس رضایت، بازدهی و خلق کردن، می‌تونم تجربه‌ی اثر گذاری روی خودم رو به دست بیارم.

یکی از این تجربیات فوق‌العاده، رنگ کردن خونه بود.

وقتی یک کاری که احتمالا درصد زیادی از مردم این رو می‌سپارن به نقاش، رو من خودم انجام می‌دم، انفجاری از حس ساختن، اثرگذاری و یادگیری رو در خودم کشف می‌کنم.

بعد از این بود که من، دختری که اهل خرید و خرج کردن بود و چیزی از هزینه‌ها نمی‌دونست، تصمیم گرفتم کارهایی که می‌تونم رو خودم انجام بدم، تا علاوه بر سیو کردن هزینه، حس رضایت و اثرگذاری رو در خودم ایجاد کنم.

و بعد از این بود که تصمیم گرفتم غرفه‎‌ای درست کنم که بقیه هم بتونن مثل ما، با هزینه‌ی کم، تجربه‌ی اثر گذاری و بهتر کردن محیط خانه رو هم‌زمان با هم داشته باشند.

اما با جمله‌ی "هرکاری رو به کاردانش بسپر" چه‌کار کنیم؟!

من اینجا از اطلاعاتم درباره‌ی رنگ کردن، که هم کار راحت و هم کار پرقلق‌ای هست بهتون می‌گم و تجربیاتم رو اینجا در پست‌های بعدی باهاتون به اشتراک می‌گذارم که خودمون بشیم کاردان :)

راستی، چون خلق تجربه و اثر گذاری برای من تو اولویته، من سعی کردم قیمت‌ها رو کمتر از بازار قرار بدم که تو هر ابعادی بشه این موضوع رو خلق کرد.

لینک فروشگاه من

بازدهیحس رضایتخلقاثرگذارینقاشی
دانشجوی مدیریت کسب‌وکار، علاقه‌مند به موسیقی و علاقه‌مندتر به یادگیری انواع موضوعات :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید