ویرگول
ورودثبت نام
sewingbaan | ناصر زادرفیع
sewingbaan | ناصر زادرفیع
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

چگونه زندگی خودم را با چرخ خیاطی دوختم؟

سی سال پیش که وارد بازار کار شدم به عنوان برق کار استخدام شدم.همون موقه بود که داخل کارخونه ها نیرو کم بود و از هر کسی برای کارهای مختلف استفاده میکردن.

برقکار صنعتی
برقکار صنعتی

منم بردن قسمت تعمیرات، اونجا کم کم با این ماشین آلات آشنا شدم و تونستم چرخ خیاطی های اولیه رو تعمیر کنم اما کم کم کار داشت پیچیده تر میشد و از اونجا که منم تسلط زیادی روی این ماشین آلات صنعتی نداشتم از پس بعضی چرخ ها برنمیومدم.

به راهم ادامه دادم و خودم کاتالوگ چرخ ها رو ترجمه میکردم و تا جایی که میتونستم چرخ ها رو به کار مینداختم.تا اینکه بالاخره کارفرما متوجه این پشتکار بنده شد و من رو به یه دوره آموزشی در آلمان فرستاد.از اونجا بود که دریچه های جدیدی به روی من باز شد و هر روز علاقه ام به این حرفه بیشتر شد.

چرخ خیاطی سنتی
چرخ خیاطی سنتی

از سختی های این کار باید به داشتن صبر وحوصله بسیار زیاد اشاره کنم.گاهی اتفاق میفته که ساعت ها روی یک دستگاه وقت میذاری و قسمت هایی که قبلا با همون مشکل مواجه بود رو بررسی میکنی ولی دست آخر بعد از چندساعت و حتی در بعضی مواقع بعد از چند روز باز هم مشکل حل نمیشه.

اینجاس که صبر به کمک شما میاد.به نظر من در این جور مواقع بهترین کار رها کردن و مقداری استراحت کردن هستش.افراد زیادی بودن که این شغل رو انتخاب کردن ولی به علت نداشتن صبر و حوصله اون رو رها کردن.

برخلاف تصور همه که فکر میکنن چون اسم این شغل تعمیرات هست فقط با کار یدی رو به رو هستید ولی در اصل باید فکر خلاقی هم داشه باشید و هم زمان بتونید هم مشکل رو تشخیص بدید و هم اون رو اصلاح کنید.


دنیای چرخ خیاطی های صنعتی بسیار پیچیده هستش و مثل ماشین های خانگی نیست که بتونید با یه ماشین تمام کارهای خودتون مثل گلدوزی،راسته دوزی،آستین و ... رو انجام بدید.هر کدوم از این ماشین ها برای خودشون کار خاصی رو انجام میدن و برای تولید با تیراژ بالا ساخته شدن. به طوری که توانایی تولید روزانه بیش از 1500 عدد لباس رو دارن.

فیلتو دوز
فیلتو دوز

به عنوان مثال عکس بالا یکی از مهمترین چرخ خیاطی های این صنعت به حساب میاد و پیچیدگی های خودش رو داره.به این چرخ اصطلاحا فیلتو دوز میگن و برای دوخت جیب های کت و شلوار مورد استفاده قرار میگیره.

به هرحال تعداد این ماشین آلات کم نیستن و هر کدوم از این ها هم کارایی خاص خودشون رو دارن.





امروز بعد از گذشت سی و چند سال از شروع این حرفه تصمیم گرفتم این اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بذارم.من در اینجا به شما سعی میکنم ماهی گیری یاد بدم تا خودتون از پس خودتون بربیاید.

متاسفانه به این حرفه اهمیت زیادی داده نمیشه و تدریس خاصی براش وجود نداره، امیدوارم بتونم این تجربیاتم رو برای شما به بهترین شکل ارائه بدم و همه بتونیم در مسیر پیشرفت خودمون قدم برداریم.

ق.س.ب:00/01/05/06/09/10/11/13/16/17/18/19

تعمیراتچرخ خیاطیمهارتتخصصی
متخصص تعمیرات چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی، دوره دیده در کشورهای آلمان و ایتالیا،دارای سابقه کاری در کارخانه های آرین جین و پاتن جامه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید