ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

اصطکاک ذهنی

برگرفته از سایت bayanbox
برگرفته از سایت bayanbox


شاهین کلانتری گرامی می گوید: ابتدا شروع کنید و بعد یاد بگیرید.

برعکس آنچه تاکنون آموخته‌ام.

شاید تجربه بهترین آموزگار من باشد.


برگرفته از سایت دیفرتو
برگرفته از سایت دیفرتو


در فیزیک هم اصطکاک ایستایی (اصطکاک بین جسم و سطح در حالت سکون ) همواره و همواره بیشتر از اصطکاک جنبشی (اصطکاک بین جسم و سطح در حالت حرکت ) است.

به همین خاطر همیشه آغاز کردن کاری برای اولین بار برایمان سخت است البته با این پیش‌فرض که من دنیای فیزیک را هم ارز دنیای ذهن در نظر گرفته ام و به دنبال شباهت هایشان می گردم.


انواع اصطکاک ذهنی:

برگرفته از pressreader
برگرفته از pressreader


من فکر می کنم ما نوعی اصطکاک هم در ذهن خود داریم: بنام اصطکاک ذهنی

اصطکاک ذهنی مانند اصطکاک فیزیکی به دو صورت اصطکاک ذهنی ایستایی و اصطکاک ذهنی جنبشی تقسیم بندی میشود.

اصطکاک ذهنی ایستایی هنگامی به وجود می آید که ما از لحاظ ذهنی قبل از آغاز کاری برای اولین بار باشیم.

اصطکاک ذهنی جنبشی در زمانیست که ما از لحاظ ذهنی انجام کاری را آغاز کرده ایم و به پیش میرویم.(شبیه تصویرسازی ذهنی)

اما هنوز مطمئن نیستم اصطکاک ذهنی بین ذهن و چه چیزی به وجود می آید؟

احساس، محیط و...؟


تحلیل داده ها


برگرفته از  git
برگرفته از git


من آموخته ام با شروع یک کار جدید یا پیروز می شوم و یا شکست می خورم اما

بر طبق «علم تحلیل داده ها» همواره داده‌ها وجود دارد.

با نامگذاری پیروزی یا شکست، من داده‌ها را نادیده می گیریم و تنها با یک برچسب کلی، اطلاعات جزئی و با ارزش را از دست می دهم.

کاش در زندگی‌ام زودتر اهمیت واکاوی داده ها را درک می‌کردم. آنوقت ایده‌هایم را به امید یادگیری بیشتر اجرا می کردم.

بجای آنکه به بهانه ی آماده نبودن برای شروع هیچ گاه آنها را انجام ندهم تا اینکه فراموششان کنم.

داده‌ها تنها عدد نیستند آنها در کنار هم بیش از آنچه بنظر میرسند، معنا دارند.


شما چطور فکر می‌کنید؟


با سپاس

شادی صفوی

تحلیل داده هاپیروزیشکستشادی صفویاصطکاک ذهنی
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید