ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

خرده عادت های ارتباط عمیق (1)

برگرفته از سایت آرنوشا
برگرفته از سایت آرنوشا


در روزگاری نه چندان دور به برقرای ارتباط با آدم ها بی توجه بودم. بیشتر ذهنم مشغول بی شمار فکری بود که در سرم می چرخیدند و می چرخیدند. تا اینکه در رشته ی مورد علاقه ام "فیزیک" قبول شدم دیگر مطمئن شدم کائنات منتظر ظهور یک انیشتین دیگر است و باید ووووووو چه اکتشاف مهمی را به ثبت برسانم.

همان خرده هوش و سر سوزن ذوقمان هم معطوف به دنیای زیبا و بی بدیل فیزیک شد. در آسمانها بودم و کمتر زمین، محیط اطراف و آدمها را میدیدم. تا اینکه.....

بهر حال بعد از دو دهه از آن روزگاران به شدت به ارتباطات انسانی جذب شده ام. انگار تازه به نیاز ارتباطی خودم برای انجام هر کاری در اجتماع پی برده ام و می خواهم تازه شروع کنم.

فکر می کنم اولین "خرده عادت ارتباط عمیق" دیدن و تماشای آدم ها باشد.

برقراری ارتباط با چه کسی اکنون برایم دغدغه است؟

دوستم؟ همسرم؟ خواهرم؟ پسرم؟ برادرم؟ دخترم؟ همکارم؟ ...

چقدر در طی روز به چشمانش مستقیما نگاه می کنم؟

دوست دارم خرده عادت "نگاه مستقیم به چشمان پسرم" را برای برقرای ارتباطی عمیق با او، بسیار و بسیار تمرین کنم تا در وجودم نهادینه شود.

نظر شما چیست؟

باسپاس

شادی صفوی

خرده عادتارتباط عمیقمشاهده کردننگاه مستقیم به چشمارتباط
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید