ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

لذت بردن از علم برای همه

برگرفته از MomJunction
برگرفته از MomJunction


سالیان زیادی است که به این موضوع فکر می کنم.

چطور می توانیم با شرایط ... کنونی جامعه از علم لذت ببریم؟

چطور می توانیم از سنین کودکی با علم آشنا شویم؟

اصلا در این وضعیت... چه نیازی به علم داریم؟

من فکر می کنم دقیقا ما به آموزش علم و شیوه های علمی نیاز داریم. به خلاقیت علمی، حل مساله علمی، نگرش علمی و...اما چون در این اوضاع "مفاهیم" از "معنا" خالی شده اند، دچار سردرگمی بصورت اجتماعی هستیم.

برگرفته از کاربوم
برگرفته از کاربوم

از "هرم مزلو" که بگذریم (به سختی و بصورت فرضی)

چطور می توانیم نیاز به علم را "بصورت خلاقانه" مطرح کنیم؟

چطور می توانیم مفاهیم علمی را "بصورت جذاب" بیان کنم؟

از چند قرن پیش دانشمندان در انجمن سلطنتی انگلستان آزمایش های جدید علمی را برای مردم معمولی توضیح میدادند اما هنوز هم ما از این دست فعالیت های عمومی راجع به علم نداریم و یا من نمیشناسم.

البته کارهای دکتر علی عبدالعالی برای معرفی جذاب علم برای کودکان بسیار ارزشمند است.

برگرفته از harfetaze.com
برگرفته از harfetaze.com


اگر شما هم دغدغه های اینچنینی دارید لطفا در قسمت "نظرات" یادداشت بفرمایید.


با سپاس

شادی صفوی

لذت بردن از علمجذابیت علمشادی صفویخلاقیت علمیروش های علمی
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید