ویرگول
ورودثبت نام
Shahab
Shahab
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

جردن پیترسون و فرهنگ پهلوانی

طی چند ماه اخیر از طریق کلیپ های اینستاگرام با شخصی به اسم جردن پیترسون آشنا شده ام.

یکی از چیزهایی که در موردش حرف میزنه و وقتی به برنامه ای دعوت میشه معمولا مجری در موردش ازش سوال می پرسه این حرف ایشونه که مرد باید خطرناک باشه. باید توانایی اسیب زدن داشته باشه اما روی خودش کنترل داشته باشه.

با خودم فکر کردم که معادل این حرف برای ما میشه فرهنگ پهلوانی. چون پهلوان هم نیرومنده نه تنها آزارش به کسی نمیرسه بلکه حتی مردم بهش امیدوارند.

حلا شاید اگر برای اقای پیترسون این فرهنگو توضیح بدند بگه که نه منظور من ابدا این نیست. با این حال من فکر می کنم چیزی که داره میگه اگر بالغ بشه و پخته بشه به همین تبدیل بشه. هرچه باشه فرهنگ پهلوانی حاصل چند هزارسال زندگیه.

تا جایی که اطلاع دارم کلمه ی پهلوان به زمان اشکانیان برمیگرده


پهلوانیجردن پیترسون
یک برنامه نویس که بخشی از افکار روزانه اش رو اینجا می نویسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید