ویرگول
ورودثبت نام
شهاب میرشکاری + بیوگرافی +عکس
شهاب میرشکاری + بیوگرافی +عکس
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

شهاب میرشکاری/ استاد شجریان

۱۷ مهر سالروز درگذشت محمدرضا شجریان

بسیار دوستت دارم

✒️نویسنده:شهاب میرشکاری


(زاده‌ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد -- درگذشته ۱۷ مهر ۱۳۹۹ تهران) موسیقیدان، آهنگساز، خواننده و خوشنویس


او از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی میهنی ایران بود که آلبومهای بسیاری را در این زمینه انتشار داد. او را با ویژگی صدا و سبک مخصوص به خود و اجرای تصنیف‌های ملی - میهنی می‌شناختند.

سایت انجمن آسیا، وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامه‌ ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیو عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌‌اند.

او رئیس شورای‌عالی خانه‌ موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و ابداع کننده‌ چندین ساز موسیقی بود. همچنین از فرزندانش، همایون و مژگان در زمینه‌ موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا از معروف‌ترین تلاوت‌های او بود. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش و همایون شجریان از شاگردان او هستند.

محمدرضا شجریان در پیام ویدیویی نوروز ۱۳۹۵ با چهره‌ای متفاوت و موهای بسیار کوتاه حاضر شد. برخی سایت‌ها از ابتلای او به سرطان کلیه خبر دادند.

او در این پیام ویدیویی گفت:

" خود من هم با یک میهمان ۱۵ ساله‌ای سال‌هاست که آشنا هستم و دوست شدیم و الآن هم من به خاطر همان اینجا ایستاده‌ام و طبق دستور ایشان موهای سرم را هم کوتاه کردم و بچه‌ حرف ‌گوش‌کنی شدم و چند وقت دیگر هم در این‌جا هستم، چون آرامش خوبی دارم و خیلی راحتم، برای این‌که با این میهمان بتوانیم به تفاهم برسیم، ان‌شاءالله ؛ به تفاهم که رسیدیم، راه می‌افتم می‌آیم به سراغ شما هم‌میهنان عزیزم و کارهای هنری‌ام را دنبال خواهم کرد.

آرامگاه وی در باغ آرامگاه فردوسی بزرگ در طوس است.

منبع: برگی از تقویم تاریخ

همایون شجریانشهاب میرشکاریموسیقی
شهاب میرشکاری خبرنگار| شهاب میرشکاری عکاس | شهاب میرشکاری نویسنده| اینستاگرام شهاب میرشکاری | شهاب میرشکاری دارابی ها نیوز| شهاب میرشکاری داراب| شهاب میرشکاری darabihaaa| شهاب میرشکاری فسارود رسانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید