ویرگول
ورودثبت نام
Dino
Dino
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چرا کالاف دیوتی موبایل رو به وارزون ترجیح میدم؟

احتمالا هر گیمری توی دنیا حداقل یکبار اسم فرنچایز Call of Duty رو شنیده؛ اکتیویژن نسخه های مختلفی از این فرنچایز رو منتشر کرده، مثل: Modern Warfare, battlefield, Black Ops و چندین نام دیگه که هرکدوم از اونها نسخه های مختلفی دارن.

اما تو سال 2019 کمپانی اکتیویژن تصمیم میگیره تو ی پلتفرم جدید یه بازی قدرتمند با حال و هوای بازی های قبلیش منتشر کنه که اینطور هم شد. بازی Call of Duty:Mobile تو یک هفته تونست بیش از 100 میلیون دانلود از گوگل پلی بدست بیاره و این عدد تو یه سال به عدد 270 میلیون رسید.

خیلی ها این بازی رو با پابجی مقایسه میکنن اما بنظر من حق این بازی بیشتره. یه نسخه شبیه سازی شده ازین بازی تو گیم لوپ هست که اجازه میده گیمرها از پی‌سی خودشون بتونن کالاف موبایل بازی کنن. من اینجا میخوام دوتا از بهترین بتل رویال های سالهای گذشته رو باهم مقایسه کنم.

Call of Duty: Mobile vs Call of Duty Warzone
Call of Duty: Mobile vs Call of Duty Warzone

چرا "علاقه شخصی من" به کالاف موبایل بیشتره؟

  • ساده در عین حال جذاب

کالاف دیوتی موبایل اصطلاحا بازی "جشنواره ای" نبوده. یعنی ملاک ساخت بازی Texture Quality یا اینجور چیزا نبوده اما بازم تونسته جذابیت و سرگرم کننده بودنشو حفظ کنه. (ناگفته نماند تو سیستم های قوی هم کم الکی نیست!)

  • محیط کاربری

من به شخصه که هردو این بازی هارو تجربه کردم، محیط وارزون یخورده سنگین تر و سخت تر بود، اما تو کالاف موبایل این مشکلو نداریم. یه محیط ساده که تو همون نگاه اول هم متوجه همچی میشیم و سریع شروع به بازی میکنیم.

  • تو ایران راحتتره

قطعا همه با اینترنت ایران آشنایین و جای توضیح نداره واقعا، اما تو وارزون اوضاع یکم سختتر هم میشه. کلا وارزون بازی ای هست که خیلی سرعتیه و پینگ و Latency پایینی رو میخواد. با اوضاع فیلتر بودن یا نبودنش هم آشنایی ندارم اما درکل برای وارزون بازی کردن باید بیشتر خرج کنی.

من با ی سرویس اینترنت ثابت هردو این بازی هارو امتحان کردم. تو کالاف موبایل پینگم از 70 بالاتر نمیرفت اما تو وارزون زیر 110 نمیومد و همیشه از کندی و دوری سرور ها به ایران اعصابم خورد بود |:
  • سبک تره و با سیستم های ضعیف پشتیبانی بهتری داره
ندای وظیفه: موبایل - Call of Duty Mobile
ندای وظیفه: موبایل - Call of Duty Mobile

خب وارزون رو که میدونید تو هر سیستمی نمیشه نصب و بازی کرد اما کالاف موبایل درکل بازی سبکی محسوب میشه و اگه سیستم آنچنانی نداشته باشین(مثه من!) میتونید با گذاشتن گرافیک رو low بی‌دردسر بازی کنین.


البته که Call of Duty Mobile معایبی هم داره. مثلا تو PC فقط با شبیه ساز لانچ میشه، نسبت به وارزون کیفیت ساخت کمتری داره، پرو پلیر ها و درکل مسابقات کمتری داره و... اما اگه میخواین تجربه کالاف دیوتی رو بچشین ولی سیستم قدرتمندی ندارین نگران نباشین و به جمع 200 میلیونی کالاف موبایل بپیوندید.

call of dutycall of duty mobilewarzoneکالاف دیوتی موبایلندای وظیفه
سلام :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید