ویرگول
ورودثبت نام
sabri.shahla55
sabri.shahla55
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ایده های خلاقانه برای کابینت آشپزخانه؛ تغییر دکوراسیون با امکانات کم

از آخرین باری که کابینت‌‌های آشپزخونه رو به طور کلی عوض کردم حدود چهار سال می‌گذره. چهار سال برای من که مدام در حال تغییر دکوراسیون اطراف خونه هستم خیلی زمان زیاد و عجیبیه! اما بار آخری که تصمیم گرفتم دکور آشپزخونه رو با تغییر اساسی کابینت‌ها عوض کنم، اونقدر سخت بود که به این زودی‌ها نمی‌تونم فکر تغییر دوباره اون‌ها رو بکنم. به هم ریختگی سراسر خونه، پخش شدن خرده چوب همه جا، تعطیل شدن آشپزی برای دو هفته و از همه مهم‌تر، هزینه بالای این تغییر دکوراسیون باعث شده که هروقت هوس تعویض کابینت‌ها به سرم می‌زنه، به سرعت از فکرم پشیمون می‌شم و به تغییرات جزئی‌تری فکر می‌کنم.

حالا من که به تغییر دکوراسیون زودهنگام علاقه دارم و از یکنواختی بیزارم، ایده‌های خلاقانه برای کابینت رو بهتون معرفی می‌کنم تا بتونید توی زمان کوتاه و با هزینه کم تغییرات دلنشین ایجاد کنید.

جداکننده‌های کابینت آشپزخانه؛ این اکسسوری‌های نازنین!

درسته که مهم‌ترین وظیفه جداکننده‌ها نظم‌دهی به بخش‌های مختلف کابینت‌هاست، اما با کمی سلیقه و خلاقیت می‌تونید با همین اکسسوری‌های کوچیک و بزرگ و دوست داشتنی، یک آشپزخونه متفاوت بسازید. این روزها تنوع جداکننده‌های کابینت آشپزخونه خیلی زیاده و با توجه به مدل و عمق کابینت همه مدل‌های اون رو می‌تونید توی بازار پیدا کنید. بعضی از مدل‌های خاص این اکسسوری‌ها ریل‌هایی در کناره‌هاشون دارن که یه سمتش به یراق آلات کابینت متصل می‌شه. بعد از اتصال این اکسسوری، می‌تونید به صورت کشویی جداکننده رو از کابینت بیرون بیارید و لوازم موردنیاز خودتونو بردارید.

اما اگر دلتون نمی‌خواد برای جداکننده‌ها هزینه کنید، با به کاربردن سلیقه و استفاده از سبدهای حصیری یه رنگ و لعاب تازه به نمای آشپزخونه بدید.

خرید برچسب کابینت؛ یکی از ایده‌های جالب برای کابینت آشپزخانه

گاهی مثل من دلتون به تغییرات کوچیک و جزئی رضایت نمی‌ده و به راهکارای بزرگ‌تری برای عوض کردن دکوراسیون آشپزخونه فکر می‌کنید. اگر از رنگ و طرح کابینت‌هاتون دلزده شدید و دنبال یک ایده طراحی کابینت می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم برچسب کابینت رو امتحان کنید. برچسب کابینت یک روکش موقتیه که یک سمتش چسبناکه و به سطح کابینت می‌چسبه.

این روزا دیگه همه رنگ‌ها و طرح‌های دلخواهتون رو می‌تونید توی این برچسب‌ها پیدا کنید. فروشگاه‌های لوازم کابینت، ابزارفروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ این برچسب رو برای فروش موجود دارن. اگر آشپزخونه کوچیک با کابینت‌های کمی دارید حتی دو تا سه رول براتون کافیه تا آشپزخونه رو به یک فضای نو تبدیل کنید.

تغییر ظاهر کابینت قدیمی با کمک خلاقیت در آشپزخانه

اگر طرفدار راه‌هایی هستین که به راحتی و بدون کوچکترین شلوغ‌کاری بشه یه تغییر چشمگیر توی آشپزخونه ایجاد کرد، به کارهای ساده اما تاثیرگذار فکر کنید. تعویض دستگیره کابینت اونقدر کار ساده‌ایه که ممکنه هرگز به چشم نیاد. اما کافیه یک بار امتحان کنید تا ببینید نمای آشپزخونه چقدر تغییر می‌کنه. یکی دیگه از کارهای تاثیرگذاری که من امتحان کردم، این بود که درب یکی از کابینت‌ها که از رطوبت باد کرده بود رو کاملا جدا کردم و به جاش شیشه نصب کردم. با این روش هم یه کابینت دکوری جذاب ساخته شد و هم از نمای زشت اون کابینت توی آشپزخونه راحت شدم.

گاهی اضافه یا کم کردن جزئیات می‌تونه بهترین ایده خلاقانه برای کابینت باشه. پس از ایده‌های جدید غافل نشید و خلاقیتتون رو زندگی کنید. :)

اگر دوست داشتید از خلاقیت خودتون بگید، منتظر خوندن نظراتتون هستم.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید