ویرگول
ورودثبت نام
sabri.shahla55
sabri.shahla55
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ترفندهایی برای تمیز کردن چربی از روی کابینت؛ چطور به جنگ با لکه‌ها رفتم!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من اینه که چطور می‌تونم بدون استفاده کردن از مواد اسیدی و آسیب‌زننده به سلامتی، آشپزخونه رو جوری که دلخواهمه تمیز کنم. زمان زیادی نمی‌گذره از وقتی که عادت به کار با وایتکس یا محلول‌های جرم‌گیر داشتم و همین موضوع باعث شد که سلامتیم تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بگیره. پس دنبال راه حل‌های ساده‌تر گشتم. راه‌حل‌هایی که آسیب‌زا نباشن، هزینه زیادی نداشته باشن و مهم‌تر از همه نتیجه مطلوبی داشته باشن و به یک راه همیشگی تبدیل بشن.

تمیزکردن کابینت؛ مهم‌ترین چالش نظافت آشپزخانه

چالش اصلی تمیز کردن آشپزخونه وقتی بود که به‌خصوص روی کابینت‌های اطراف گاز لکه‌های چربی باقی می‌موند. کافی بود که اون لحظه به هر دلیلی موفق به تمیز کردن لکه‌ها نشم تا پاک کردن اون لکه کهنه سمج و زشت منو تا مدت زیادی به خودش مشغول کنه.

تمیز کردن چوب و درب کابینت از یک طرف و استفاده درست از مواد شوینده برای کمتر آسیب دیدن یراق آلات کابینت از یک طرف دیگه باعث شد دست روی دست نگذارم و راه‌های ساده‌ای رو برای نظافت بخش‌های مختلف کابینت امتحان کنم. همراهم باشید تا با هم دو نمونه از روش‌هایی که ازشون جواب گرفتم رو مرور کنیم.

· محلول جوش شیرین؛ تمیزکننده افسانه‌ای کابینت

تا قبل از اینکه محلول جوش شیرین رو امتحان کنم، فکر می‌کردم اینهمه تعریف از مخلوط یه پودر ساده با آب لوله‌کشی از کجا میاد؟ اما همون بار اول استفاده کافی بود تا برای همیشه به این ترکیب جادویی ایمان بیارم. برای درست کردنش کافیه سه قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. می‌تونید این محلول رو توی یک شیشه اسپری بریزید و هربار بعد از آشپزی کابینت رو با کمک اون پاک کنید.

یکی از تجربه‌های من این بود که لکه چرب رب سرخ شده رو با این محلول پاک کردم. البته برای از بین رفتن کامل این چربی روی کابینت های‌گلاس، اول محلول رو روی لکه اسپری کردم و بعد مقدار خیلی کمی سرکه سفید روی محلول ریختم. بعد از چند دقیقه هم کابینت رو با یک دستمال نرم خشک کردم و لکه قرمز رب برای همیشه از بین رفت.

· شامپو فرش؛ نجات دهنده کابینت چوبی از چربی

یکی از روش‌های ساده‌ای که برای تمیز کردن چربی از روی کابینت امتحان کردم، استفاده از محلول آب و شامپو فرش بود. برای این کار مقداری شامپو فرش رو با درصدی آب مخلوط کردم و بعد با یک اسفنج نرم روی لکه‌های چربی کشیدم. این محلول خیلی خوب تونست منو از نتیجه نهایی نظافت آشپزخونه راضی کنه و البته نکته مهمش اینه که میشه از این محلول برای پاک کردن دستگیره کابینت هم استفاده کرد و نگران زنگ زدنش نبود.

پیدا کردن بهترین راه پاک کردن کابینت؛ رهایی از شوینده‌های مضر

ده‌ها راه خونگی و ساده برای از بین بردن لکه‌ها وجود داره. راه‌های مثل مخلوط نوشابه و لیمو ترش یا استفاده از خمیر جوش شیرین. اما من راه‌هایی رو به شما معرفی کردم که قبلا انجامشون داده بودم و از نتیجه اون‌ها مطمئن بودم. بنابراین بهتره که راه‌حل نهایی رو با توجه به نوع کابینت و امکانات خودتون پیدا کنید تا برای همیشه از ضرر شوینده‌های قوی روی سلامتتون در امان بمونید.

این لیست کوتاه نتیجه تجربه‌های منه و خوشحال می‌شم که با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خودتون، به من هم امکان یادگیری بدید.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید