ویرگول
ورودثبت نام
fasadat shrvesh
fasadat shrvesh
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

معرفی و بررسی کتاب سر بر خاک دهکده نوشته فائضه غفار حدادی

دروغ چرا؟ سر بر خاک دهکده را بیشتر از دهکده خاک بر سر دوست داشتم. اولش با خودم قرار گذاشتم شبی ۱۰ صفحه بخوانم و با احتساب حجم حدودا ۳۰۰ صفحه ای کتاب (در اپلیکیشن طاقچه) احتمالا یک ماهی خواندنش طول می کشید. ده صفحه اول را که خواندم با خودم گفتم سهم فردا شب را نیز همین امشب میخوانم که مثلا از برنامه ام جلو بیفتم. اما وقتی به خودم آمدم که دیگر صفحه های الکترونیکی کتاب ورق نمی خورد و به پایان آن رسیده بودم. سر بر خاک دهکده که سفرنامه ۵ روز نویسنده به سفر اربعین است را پسندیدم چون مثل بسیاری از نوشته های در این زمینه، کلیشه ای و تکراری نبود.


نویسنده اصرار نداشت که هوای ماه آبان را به علت پیاده روی زائران به خنکای اردیبهشت و عطر دلنوازش مانند کند و یا بگوید که اصلا خسته نشده و دلش برای لحظه ای خوابیدن تنگ نشده است. بلکه خیلی ساده و بدون ترس از قضاوت شدن اعتراف می کند که شبی هوا خیلی سرد بوده و به سختی توانسته پتویی پیدا کند تا خودش و خواهرش مشترکا چند ساعتی زیر آن استراحت کنند و مواردی مانند این. از طرف دیگر برخلاف موضوع سفر که پیش از هر چیز غم و اندوه و سختی را به ذهن متبادر می کند، خانم غفارحدادی روایتگری اش از فضای معنوی پیاده روی اربعین را با طنزها و شوخی هایی ظریف ترکیب کرده و در نهایت کتابی شیرین و خوش خوان تحویلمان می دهد.


مشخصات کتاب:

موضوع اصلی:سفرنامه اربعین

انتشارات: نشر شهید کاظمی

تعداد صفحات: ۱۶۸ صفحه

قطع کتاب: رقعی

اولین چاپ: ۱۳۹۸

قیمت نسخه الکترونیکی(سال ۹۹): ۶۴۵۰هزار تومان

قابل تهیه از: طاقچه

سربرخاک دهکدهنشر شهید کاظمیسفرنامه اربعینفائضه غفار حدادیادبیات مذهبی
یک برنامه نویسنده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید