ویرگول
ورودثبت نام
fasadat shrvesh
fasadat shrvesh
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

معرفی کتاب هایی در رابطه با یاران پیامبر (ص) - باغ طوطی و امپراطور عشق

تاکنون نام بسیاری از یاران حضرت محمد(ص) به گوشم خورده و در همین حد که آنها انسان های خوب، باتقوا و وفاداری بوده اند در مورد آنها اطلاع داشتم. تا اینکه در بین کتاب های پیشنهادی طاقچه چشمم به امپراطور عشق افتاد. با قلم بهزاد بهزادپور در فوق سری آشنا بودم و دوستش داشتم، تعداد صفحات کتاب هم زیاد نبود و شروع کردم به خواندن. خواندن همان و غرق شدن در داستان همان. چشم باز کردم و دیدم کتاب را یک نفس خوانده ام. نمی گویم داستان درباره کیست که همه ی لذتش به ندانستن و غافلگیر شدن در پایان ماجراست (شما هم مثل من عاشق کتاب هایی با پایان هیجان انگیز هستید؟).

کتاب هایی در رابطه با یاران پیامبر(ص)
کتاب هایی در رابطه با یاران پیامبر(ص)

کتاب دومی که می خواهم معرفی کنم نیز سرگذشت یکی دیگر از یاران پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را روایت می کند. مسلم ناصری در این کتاب از دوران نوجوانی میثم تمار شروع کرده و فراز و نشیب های زندگی وی تا به شهادت رسیدن را به تصویر می کشد. میثم نوجوانیست که توسط اعراب به اسارت گرفته می شود و از همان ابتدا ویژگی های برجسته شخصیتی خود را بروز داده و موجبات حسادت اطرافیان را فراهم می آورد. به علاوه عجم بودن وی باعث به وجود آمدن تنش هایی با اعرابی می شود که هنوز سنت های جاهلی در زندگانی آنها جریان دارد. در نهایت باید بگویم باغ طوطی شما را به دل تاریخ برده و رسم و رسوم اعراب آن زمان و نحوه برخورد با غیر عرب را به زیبایی ترسیم می کند.

امپراطور عشقباغ طوطیبهزاد بهزادپورمسلم ناصریکتاب تاریخی
یک برنامه نویسنده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید