ویرگول
ورودثبت نام
shayan yousefi
shayan yousefi
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

پکیج فوق العاده افزودن فیلد تاریخ هجری شمسی به فیلامنت در لاراول - Iranian Date Picker


سلام، این اولین نوشته من تو سایت ویرگول حساب میشه. امیدوارم خوشتون بیاد (البته اگر خوشتون هم نیومد به هر حال مجبورین تحمل کنید چون احتمالا قراره به فعالیتم اینجا ادامه بدم ?).

موضوع چیه

ما برنامه نویسای ایرانی همه یه درد مشترک داریم (هرچند یدونه نیست ولی خب از بقیه فعلا فاکتور بگیریم ?) اونم اینه که وقتی میخوایم از date picker یا فیلد انتخاب تاریخ استفاده کنیم میبینیم که ای‌وای‌ی‌ی این که تاریخش به میلادیه حالا چیکار کنم، اینجا اولین چیزی که به فکرتون میرسه ممکنه این باشه که بزار خودم دست به کد بشم و با جاوااسکریپت بنویسم (چون مقالم درباره توسعه وب هست از زبان های مربوطه نام میبرم، دو دقیقه ایراد نگیرید ?) که همون لحظه که این فکر به سرتون زد از فکر کردن دست بکشید و بزارید گوگل جای شما فکر کنه چون قطعا قبلا یه نفر زحمتشو کشیده و قرار نیست شما از پروژتون عقب بمونید.

این همه مقدمه چینی کردم تا برسیم به اینجا (تازه رسیدیم به خامه‌ی نون خامه ای ?)،

خب فیلامنت پکیجی هست برای لاراول که به من و شمای برنامه نویس این امکان میده بجای این که ۶۰ ساعت وقت بزاریم ادمین پنل بسازیم خودش ادمین پنل به پروژه اضافه میکنه و کلی فیچرای جذابم داره اگه میخواید راجع بهش بیشتر بدونید حتما از گوگل بپرسید جوابای خوبی بهتون میده (پیشنهاد میکنم انگلیسی سرچ کنید).

فیلامنت بخشی داره که میتونید فرم های صفحه مورد نظر رو بنویسید. البته خودش فیلد date picker داره اما همینطور که گفتم تاریخش میلادیه پس منم اومدم یه پکیجی براش نوشتم که فیلد انتخاب تاریخ هجری شمسی یا تاریخ فارسی رو بهش اضافه میکنه به نام Iranian Date Picker (میدونم الان تو دلت داری میگی ایول دمتگرم همچین چیزی نیاز داشتم. پس قابلی نداشت ?)

روش نصب و استفاده

روش نصب و استفادش داخل گیت‌هاب میتونید مشاهده کنید:

لینک پکیج Iranian Date Picker در گیت هاب (ستاره دادن به پکیج داخل گیت‌هاب حمایت بزرگیه ⭐)
لینک پکیج Iranian Date Picker در سایت فیلامنت

امیدوارم نوشتم رو دوست داشته باشید و این پکیج به کارتون بیاد ❤️‍





date pickerلاراولبرنامه نویسیپکیج لاراولپنل ادمین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید