ویرگول
ورودثبت نام
محمد شکاری
محمد شکاری
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

در استارتاپ ویکند شرکت کنیم یا نه؟

امروز به دعوت دوستان خوبم در شتابدهنده تریگ آپ در رویداد معرفی استارتاپ‌ها (DemoDay) حضور داشتم.

من از ابتدای تاسیس تریگ‌آپ در جایگاه‌های مختلف، حضور داشتم و از زوایای مختلف لمس کردم که چه شرایطی داشته، چه اتفاقاتی افتاده و چه تلاش‌هایی شده است.

۱. در اولین استارتاپ‌ویکند این مجموعه (Game Trigup) که همزمان با راه‌اندازی تریگ‌آپ در سال ۹۴ برگزار شد، به همراه پریسا جاوید و مصطفی شهرمیانی به عنوان شرکت‌کننده حضور داشتم و از آنجا با مرکز نوآوری فناپ و تریگ‌آپ از نزدیک آشنا شدم (در این رویداد سوم شدیم و ۳ میلیون تومان جایزه گرفتیم). همچنین در دومین استارتاپ ویکند (Fintech Trigup) حضور داشتم.

۲. در پیش‌شتابدهی دور اول تریگ‌آپ با ساینس‌آنلاین حضور داشتم (تجربه متفاوتی بود و خیلی یاد گرفتم).

۳. با اکثر استارتاپ‌های تریگ‌آپ دوست ام و از زاویه دید آن‌ها با مسائل، چالش‌ها، خوبی‌ها و مزیت‌ها آشنا هستم.

۴. با مدیران پیشین و کنونی و کادر اجرایی تریگ‌آپ در ارتباط هستم و از نگاه آن‌ها به مسائل و مشکلات آشنا شدم و به دغدغه ها آگاه هستم.

۵. با مدیران و کارکنان سرمایه‌گذاران تریگ‌آپ (فناپ و شناسا) دوست و آشنا هستم و دغدغه‌ها و تفکراتشان را لمس کرده ام‌.

۶. برای استارتاپ های تریگ‌آپ چندین بار کارگاه برگزار کردم و مهارت‌ها، دیدگاه‌ها و تفکرات اکثر تیم‌های این شتابدهنده آشنا شدم.

۷. با منتورهای تریگ‌آپ دوست، رفیق و آشنا هستم و با نگاه و سطح‌علمی، میزان تجربه و مهارت اکثر آن‌ها آشنا ام.

شاید سر فرصت یادداشتی برای مقایسه چند شتابدهنده‌ای که از نزدیک با آن‌ها در تماس بودم، بنویسم ولی اگر بخواهم کوتاه بگویم، مجموعه تریگ‌آپ تلاش فراوانی کرده است تا بتواند بدون وقفه و با تمام قوا برای جوانان کشورمان فرصت‌آفرینی کند و تاثیر جدی در آینده بگذارد؛ کاری که کمتر شتابدهنده ای توانسته است پیوسته انجام دهد.

----------

ارتباط من و دوستانم به این مجموعه اتفاقات متعددی را به همراه داشت؛ مسیر زندگی مصطفی را تغییر داد و تاثیر جدی روی مسیر اینفوگرام و زندگی کاری من گذاشت.

من از مسیر، همراه خودم آورده‌های زیادی داشتم. شاید مهم‌ترین آورده از نظر دوستانم شکل دادن همکاری هایی با مجموعه فناپ و شرکت‌های زیرمجموعه بود. شاید برخی از دوستان، شروع بخش آموزش اینفوگرام و برگزاری چندین کارگاه و دوره در کافه IT را مهم‌ترین دستاورد آشنایی من با مجموعه فناپ بدانند. ولی...

ولی مهم‌تر از همه، آشنایی با افرادی بود که همگی صادق، خاکی و پرتلاش اند، رو به آینده می‌نگرند و بزرگ فکر می‌کنند.

استارتاپاستارتاپ ویکندکارآفرینیشتابدهندهاینفوگرام
هم‌بنیانگذار و مدیرعامل اینفوگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید