ویرگول
ورودثبت نام
sherkhaani100
sherkhaani100
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

مشاعره الفبایی| شعر با م| شعر عاشقانه از حافظ، مولانا، سعدی| مشاعره با م

مشاعره با م
مشاعره با م

اشعار و تک بیت هایی از حافظ و مولانا و سعدی و ... که شروع آن‌ها با م است، را در این مطلب برای شما آماده کرده‌ایم. شعرخوانی و حفظ شعر علاوه بر تاثیر در تقویت حافظه، تاثیر به سزایی در آرامش و نشاط روحی افراد می‌گذارد.

حافظ
حافظ

اشعار حافظ و تک بیت هایی که با حرف ش آغاز می شوند:

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست                        تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست

من چشم ازو چگونه توانم نگاه داشت                        کاول نظر به دیدن او دیده ور شدم

ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالیست             حال هجران تو چه دانی که چه مشکل حالیس

مدامم مست میدارد نسیم جعد گیسویت                    خرابم میکند هردم فریب چشم جادویت


مولوی
مولوی

اشعار مولانا و تک بیت هایی که با حرف ش آغاز می شوند:

ما زخـــود سوی تو گردانیم ســــر
چون تـــویی از ما به ما نزدیکتــــر

من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شهد شکر هیچ مگو

مرده بودم زنده شدم گریه بودم خنده شدم
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم

مرا می گفــت دوش آن یــار عیــــار
ســگ عاشق به از شیـــران هشیـــار


سعدی
سعدی

اشعار سعدی و تک بیت هایی که با حرف ش آغاز می شوند:

  • من بی مایه که باشم که خریدار تو باشم
    حیف باشد که تو یار من و من یار تو باشم
  • ما با تو ایم و با تو نه ایم اینت بوالعجب
    در حلقه ایم با تو و چون حلقه بر دریم
شهریار
شهریار

اشعار شهریار و تک بیت هایی که با حرف ش آغاز می شوند:

  • مگر ای سحاب رحمت تو بباری ار نه دوزخ
    به شرار قهر سوزد همه جان ماسوی را
  • من همه اشتباه خود جلوه دهم که آدمی
    از دم مهد تا لحد، در اشتباه کردن است
  • من نیز چو تو شاعر افسانه خویشم
    باز آ به هم ای شاعر افانه بگرییم
  • من آن پیرم که شیران را به بازی برنمیگیرم
    تو آهو وش چنان شوخی که با من می کنی بازی
  • ما در این عالم که خود کنج ملالی بیش نیست
    عالمی داریم در کنج ملال خویشتن
  • مایه حسن ندارم که به بازار من آیی
    جان فروش سر راهم که خریدار من آیی
  • مژگان کشید رشته به سوزن ولی چه سود
    دیگر به چاک سینه مجال رفو نبود
  • مژه سوزن رفو کن نخ او زتار مو کن
    که هنوز وصله ی دل دو سه بخیه کار دارد
  • ماهم آمد به در خانه و در خانه نبودم
    خانه گوئی به سرم ریخت چو این قصه شنودم
  • ماهم از آه دل سوختگان بی خبر است
    مگر آئینه ی شوق و دل آگاهش نیست
  • ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی
    تو بمان و دگران، وای به حال دگران
  • مه شود حلقه به گوش تو که گردنبندی
    فلک افروزتر از عقد ثریا داری
  • ماتم سرای عشق به آتش چه می کشی
    فردا به خاک سوختگان می کشانمت   

اگر شعری از اشعار حافظ، سعدی، مولانا و سایر شاعران فارسی‌زبان در حافظ دارید زیر این پست بنویسید تا این مجموعه کامل شود.

یک بیت شعرحافظمولاناسعدیشعر با م
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید