ویرگول
ورودثبت نام
sherkhaani100
sherkhaani100
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

مشاعره الفبایی| شعر با گ| شعر عاشقانه از حافظ، مولانا، سعدی| مشاعره با گ

مشاعره با گ
مشاعره با گ

اشعار و تک بیت هایی از حافظ و مولانا و سعدی و ... که شروع آن‌ها با گ است، را در این مطلب برای شما آماده کرده‌ایم. شعرخوانی و حفظ شعر علاوه بر تاثیر در تقویت حافظه، تاثیر به سزایی در آرامش و نشاط روحی افراد می‌گذارد.

حافظ
حافظ

اشعار حافظ و تک بیت هایی که با حرف گ آغاز می شوند:

  • گــل بــــی رخ یـــار خـــوش نباشـــد
    بــی بـــاده بهـــار خـوش نبـاشــد
  • گرچه پیرم تو شبی تنگ در آغوشم گیر
    تا ســـحرگــه ز کـنـار تـو جــوان برخـیزم
  • گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع
    سخت می گیرد جهان با مردمان سخت کوش
  • گفتم که خطا کردي و تدبير نه اين بود
    گفتا چه توان کرد که تقدير چنين بود
  • گلي که تربيت از دست باغبان گرفت
    اگر به چشمه ي خورشيد سرکشد خود روست
  • گر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
    من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
  • گر به کاشنه رندان قدمی خواهی زد
    نقل و شعر شکرین و می بی غش دارم


سعدی
سعدی

اشعار سعدی و تک بیت هایی که با حرف گ آغاز می شوند:

  • گرت از دست بر آيد دهني شيرين کن
    مردي آن نيست که مشتي بزني بر دهني
  • گيرم پدر تو بود فاضل
    از فضل پدر تو را چه حاصل
  • گنج خواهي در طلب رنجي ببر
    خرمن از مي بايدت، تخمي بکار
  • گفته بودم چو بيايي غم دل با تو بگويم
    چه بگويم که غم از دل برود چون تو بيايي
مولوی
مولوی


اشعار مولانا و تک بیت هایی که با حرف گ آغاز می شوند:

  • گفت که دیوانه نه‌ای لایق این خانه نه‌ای
    رفتم و دیوانه شدم سلسله بندنده شدم
  • گفت که سرمست نه‌ای رو که از این دست نه‌ای
    رفتم و سرمست شدم وز طرب آکنده شدم
  • گفت که تو کشته نه‌ای در طرب آغشته نه‌ای
    پیش رخ زنده کنش کشته و افکنده شدم
  • گفت که تو زیرککی مست خیالی و شکی
    گول شدم هول شدم وز همه برکنده شدم
  • گفت که تو شمع شدی قبله این جمع شدی
    جمع نیم شمع نیم دود پراکنده شدم
  • گفت که شیخی و سری پیش رو و راهبری
    شیخ نیم پیش نیم امر تو را بنده شدم
  • گفت که با بال و پری من پر و بالت ندهم
    در هوس بال و پرش بی‌پر و پرکنده شدم
  • گفت مرا دولت نو راه مرو رنجه مشو
    زانک من از لطف و کرم سوی تو آینده شدم
  • گفت مرا عشق کهن از بر ما نقل مکن
    گفتم آری نکنم ساکن و باشنده شدم
  • گر توکل مي کني در کار کن 
    کشت کن پس تکيه بر جبار کن
  • گنج بي مار و گل بي خار نيست
    شادي بي غم در اين بازار نيست


اگر شعری از اشعار حافظ، سعدی، مولانا و سایر شاعران فارسی‌زبان در حافظ دارید زیر این پست بنویسید تا این مجموعه کامل شود.


شعر با گیک بیت شعرمولاناسعدیحافظ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید