علما اهل سنت متاسفانه از معاویه دفاع می کنند. با این که حرام زادگی و عناد معاویه با اهل بیت علیهم السلام کاملا مشخص و اثبات شده است اما باز علما اهل سقیفه از معاویه دفاع می کنند. (دلیل اش هم این است که اگر بخواهند بطلانیت معاویه را بپذیرند مجبور می شوند به همان دلیل بطلانیت ابوبکر و عمر و عثمان را نیز بپذیرند به این خاطر است که از دفاع از معاویه عقل نشینی نمی کنند) (لینک های پایان متن را بخوانید)
در کتاب صحیح مسلم که اهل سقیفه معقدند تمام مطالب آن درست است و هیچ جای انکاری برای محتوی آن ندارند
در جلد اول چنین آمده است:
معاویه به سعد ابن ابی وقاص امر کرد: تو چرا ابا تراب (علی بن ابیطالب) را مورد سَب و توهین قرار نمی دهی؟
ابن تیمیه از ملعونین و بزرگان وهابیت که آن ها به شدت به وی ارادت دارند در کتاب اش تحت عنوان منهاج البدعه النبویه جلد پنجم صفحه 42 عبارت بالا در صحیح مسلم را چنین معنا می کند:
معاویه به سعد بن ابی وقاص دستور داد که علی بن ابیطالب را مورد سَب و توهین قرار دهد اما او خودداری کرد.
موسی شاهین از علما اهل سقیفه اهل عربستان سعودی کتابی دارد تحت عنوان فتح المنعم شرح صحیح مسلم همان گونه که از نامش پیداست کتابی است درباره تشریح کتاب صحیح مسلم.
در جلد 9 صفحه 332 چنین آورده است:
مسلم نویسنده کتاب صحیح مسلم عبارت "معاویه امر کرد" را حذف کرد به خاطر آن که مردم نسبت به معاویه بدبین نشوند!!!
سوال این است مسلم نویسنده کتاب صحیح مسلم، با بی حرمتی به مولا امیرالمومنین مشکلی ندارد اما فقط نگران است که چهره معاویه خدشه دار نشود؟!
این است همان مرضی که قرآن می گوید در قلب عده ای رخنه کرده...
حاکم نیشابوری در کتاب مستدرک خویش (به لحاظ سندی و قابل استناد بودن مو لا درزش نمی رود)
در جلد 3 صفحه 130 به نقل ام سلمه یکی از زنان پیامبر چنین نقل می کند:
پیامبر گرامی اسلام فرمود: هر کس که علی علیه السلام را مورد سَب (توهین) قرار دهد، من را مورد سَب (توهین) قرار داده است.
*نویسنده ذیل حدیث تاکید می کند که سند حدیث صحیح است.
احمد بن حنبل (پیشوا یکی از 4 فرقه اهل سقیفه) در کتاب خویش تحت عنوان مسند احمد بن حنبل جلد 44
چنین می نویسد:
پیامبر گرامی اسلام: هر کس که علی علیه السلام را مورد سَب (توهین) قرار دهد، من را مورد سَب (توهین) قرار داده است.
ابن تیمیه ملعون از بزرگان وهابیت در کتاب خویش تحت عنوان الاستغاثه فی الرد علی البکری
چنین می نویسد:
هر کس که ابوبکر یا عمر یا عثمان یا علی (علیه السلام) را مورد سَب (توهین) قرار دهد قطعا او کافر است
سوال این است که با توجه به این که معاویه کافر است، چگونه اهل سقیفه او را تقدیس می کنند و مورد احترام قرار می دهند و او را یکی از خلفا می دانند و برای او رضی الله عنه به کار می برند در حالی که معاویه ملعون کافر حرام زاده یکی از شجره ملعونه در قرآن است؟!
این فقط یکی از هزاران تناقض عقاید اهل سقیفه است
باز گردیم به کتاب صحیح مسلم که در آغاز متن به آن اشاره کردیم.
معاویه به سعد بن ابی وقاص می گوید چه چیزی تو را از سَب (توهین) به علی بن ابیطالب منع کرده است؟
سعد بن ابی وقاص پاسخ می دهد که علی بن ابیطالب دارای 3 ویژگی است که اگر یکی از آن سه ویژگی را من داشتم برایم از تمام ثروت روی زمین بهتر بود:
ابن کثیر دمشقی شاگرد ابن تیمیه ملعون در تفسیر خود
در جلد 2 صفحه 55 کتاب چنین می گوید:
منظور از نفس پیامبر، علی بن ابیطالب است
همچنین حاکم نیشابوری از بزرگ ترین علما اهل سقیفه در کتاب خویش تحت عنوان معرفه علوم الحدیث
در صفحه 50 چنین می نویسد:
متواتر است گه آیه مباهله در شان حضرات علی، زهرا، حسن و حسین علیهم السلام نازل شده است.
بیهقی از علما اهل سقیفه در کتاب خویش تحت عنوان المحاسن و المساوی
چنین می نویسد:
روزی در مجلسی شخصی از اباعبدالرحمان پرسید بهترین صحابه پیامبر چه کسی است؟
او نیز نام چندین نفر را که فکر می کرد بهترین اصحاب پیامبر هستند را ذکر کرد اما نامی از آقا امیرالمومنین نبرد.
سپس شخص سائل پرسید که چرا نام علی بن ابیطالب را ذکر نکردی؟
وی پاسخ داد: آیا تو از من درباره اصحاب پیامبر صحبت پرسیدی یا جان پیغمبر؟
زمخشری یکی از بزرگ ترین علما اهل سقیفه در کتاب خویش تحت عنوان الکشاف
در جلد 1 صفحه 564 چنین می نویسد:
آیه مباهله بزرگ ترین دلیل و برهان در فضیلت اهل کساء (حضرات علی، فاطمه، حسن و حسین) است.
و این برهانی واضح بر صحت نبوت پیامبر گرامی اسلام است.
این همه از عظمت و فضائل اهل بیت پیامبر بالاخص آقا امیرالمومنین از کتب خود اهل سقیفه آوردیم.
سوال این است که اگر اهل سقیفه به این مطالب خود اعتقاد دارند چرا با این حال از ملعونینی همچون معاویه و... دفاع می کنند؟!
فرض بر محال که هیچ آیه ای از قرآن و هیچ حدیث و روایتی از پیامبر مبنی بر خلافت آقا امیرالمومنین نداریم (که البته بسیار داریم!) حال می خواهیم شخصی را به عنوان جانشین پیامبر برگزینیم.
سوال: چه کسی افضل، اقرب، احب، اشجع، اعلم، اعدل، افقه و... نسبت به علی بن ابیطالب وجود دارد؟!
آیا کسی را می شناسید که اصلا بتواند به گرد پا امیرالمومنین هم برسد؟!
منبع متن: