ویرگول
ورودثبت نام
shimajandaghi
shimajandaghi
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

دقیقا تو این ادارات دولتی چیکار میکنین؟!

شهریور ۱۴۰۰ برای ی مجوزی درخواست دادم، پرونده بی کم و کسری تشکیل شد.

آذر همون سال تماس گرفتن که برای مجوز صلاحیت فنی شما باید تایید شه...

حالا کجا باید صلاحیت فنی و تایید کنه، اتحادیه اون کسب و کار

کجا قراره مجوز بده وزارت خونه

اتحادیه مگه ی مجموعه مستقل برای حمایت از کسب و کارهای زیر مجموعه اش نیست چرا باید تو فرآیند مجوز دادن دخل و تصرف داشته باشه؟!

بگذریم زنگ زدم وزارت خونه گفتم برای این آزمونی که باید بدیم منبع معرفی میکنین؟

فرمودند: از طرف ما منبع خاصی معرفی نشده.

از اتحادیه همین و پرسیدم:

گفتن منبع نداریم.

همدان دانشجو بودم با بدبختی خودم و رسوندم تهران که به روز آزمون برسم.

روز آزمون رسید.

بعد از ی کم معطلی و کاغذ بازی و این داستان ها وارد ی اتاق شدم که پنج نفر رو صندلی نشستن که نه یجوری لم داده بودن...

شروع کردن نوبتی سوال پرسیدن

سوال ها یکی از یکی مسخره تر، ی چیزی تو مایه های دنبال زیر بغل مار گشتن.

بعدم فرمودن رد شدین باید دوره آموزشی بگذرونین.

۷ ماه طول کشید تا دوره آموزشی برگزار شه، هزینه ی زیادی نداشت در حد ۴۰۰، ۵۰۰ تومن، ولی ۷ ماه عمر تلف شده همچین هم ارزون نیست، قبول شدم ولی هنوز جواب سوال های روز آزمون و بلد نیستم.

۸ ماه بعد از اون ۷ماه با پیگیری های بسیار مجوز اومد.

کار آماده است فقط جناب آقا یا سر کار خانم کارمند وزارت خونه باید لطف کنن ۱ ماه بعد از اون ۱۸ ماه که از عمرم برای ی مجوز گرفتن گذشت، کلیک کرده و پنل کاربری بنده رو فعال کنن.

زنگ میزنم جواب نمیدن، تو سایت پیغام میدم بازم جواب نمیدن، حضوری بخوام برم بخاطر ساعت کاری تو ماه رمضون که با ساعت کاری خودم تداخل دارم نمیشه...

مرخصی ساعتی ندارم.

اینی که داره تلف میشه عمر ماست آقای قاضی!

کاش حداقل چیزی که میسازم ارزش رنجی و که کشیدم داشته باشه.



دوره آموزشیادارات دولتیمجوز
دانشجوی دانشگاه کاملا آزادِ کسب و کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید