ویرگول
ورودثبت نام
shimakhosravi8
shimakhosravi8
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

وقتی بچم ازم سوال های جنسی میپرسه باید چطوری جواب بدم؟

اول از همه لطفا مضطرب و شرمنده نشو و موضوع رو به شوخی و تمسخر نگیر.
مهمه که از جواب دادن طفره نری و واقعیت رو بهش بگی.
بهش بگو چه سوال خوبی،تو چی فکر میکنی؟ چطور این سوال به ذهنت رسید؟
تا به میزان اطلاعات کودکت آگاه بشی.
و اگر نگرش غلطی داره اصلاح کنی.
در مرحله ی سوم باید بهش یک پاسخ ساده،کوتاه، صادقانه و قابل فهم بدی.
یادت باشه که اطلاعات بیش از حد ندی و دروغ نگی.
حداکثر ۲ یا ۳ جمله کفایت میکنه.
مثلا:
"اگر ازت پرسید چطوری به دنیا اومدم"
بهش بگو که من رفتم دکتر و فهیمدم که خدا تورو بهم داده و (طبق ماه تولدش) ... ماه رفتیم بیمارستان و خانم دکتر تو رو به دنیا آورد.یعنی بحث رو از آخرش شروع کن و کلی جواب بده.
"اگر خانم حامله ای دید و از شکم برجسته اش تعجب کرد و پرسید چطوری بچه توی شکمشه؟"
بهش بگو که خاله از خدا خواست که بهش بچه بده،خدا هم بهش بچه داده.
"اگر گفت من از خدا خواستم که بچه داشته باشم چرا پس بهم نداده"
لازم نیست که بحث زوجین رو مطرح کنی،کافیه بهش بگی هر بچه ای یک بابا و یک مامان داره. مثل تو مثل دختر خاله ات. هر خونه ای که مامان و بابا داشته باشه خدا قبول میکنه که بهش بچه بده"


و در مرحله ی آخر میزان دریافت و درک کودکتون رو نسبت به جوابی که بهش دادین رو بررسی کنید. یعنی ازش بخواین نتیجه ی بحث رو براتون مرور کنه که اگر چیزی رو اشتباه متوجه شده اصلاح کنید.

من شیما خسروی هستم تولید کننده بازی فکری شین و محصولات مارو میتونید در آدرس زیر مشاهده و خرید کنید.

@shin_toys

تربیت کودکسوال های جنسی کودکانمشاوره کودکسوال جنسی کودکتربیت فرزند
خسروی هستم تولیدکننده ی اسباب بازیهای فکری شین.بچه ها برام اهیمت زیادی دارن از این رو کسب وکارِ من پیرامون این فرشته‌ها میچرخه.امیددارم که بازیهای فکری بتونن جایگاه پررنگ تری نسبت به تبلتها داشته باشن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید