ویرگول
ورودثبت نام
Shinobi Genzo
Shinobi Genzo
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

*<(آیا من میتونم هکر وب اپلیکیشن بشم؟)>*

سلام سلام. آقا ما دوباره اومدیم با یه مقاله جالب دیگه. موضوع این مقاله اینه که آیا هرکسی میتونه وارد حوزه هک و امنیت وب اپلیکیشن بشه یا نه؟

خب باید بگم قبلش که من از روانشناسی زرد مثبت اندیشی بیزارم. پس بیایید واقع بین باشیم، هر کسی نمیتونه وارد این حوزه بشه. البته توی هیچ حوزه ای هرکسی نمیتونه وارد بشه. یعنی اول باید ببینیم شخصیت و حس و حالمون نسبت به این کار چطوریه.

مثلا من قبل اینکه وارد این حوزه بشم توی حوزه ترید و معامله گری بودم. خب از اونجایی که من آدمی نیستم که بتونم پولمو درگیر کنم و استرس زیاد رو تحمل کنم، گفتم نمیتونم اونکار رو انجام بدم و اومدم ازش بیرون (ولی خدارو شکر ضرری نکردم و تقریبا با چند درصد سود اومدم بیرون.(باز خوبه تقریبا سر به سر خارج شدم، چون خیلیا ضرر کردن توی این مورد.))

واسه همین امروز قصد دارم بگم چه تیپ شخصیتی و چه آدمایی توانایی ورود به حوزه هک و امنیت رو دارند. اصلاً چرا وارد این حوزه کاری بشیم و خیلی سوالای دیگ. پس تا ته این مقاله با من همراه باشید.

چرا هک و امنیت؟


اگر شما هم مثل من تفکر اینکه بریم دوست دختر و یا دوست پسرمونو هک کنیم و ببینیم چی میکنند اومدید سمت این حوزه، بهتون تبریک میگم، این امر به غیر از روش فیشینگ راه دیگه ای نداره. نکه نداشته باشه ولی خیلی سخته و تقریبا غیرممکنه (البته احتمال داره بازم.). منم مثل شمایی که الان توی فکرشید دقیقا بخاطر همین موضوع جذب این بخش شدم. بد کم کم فیلمای هکری دیدم که واو اینا چه آدمای خفن و شاخی ان منم دوست دارم اینطوری باشم.یه هودی سیاه توی یه اتاق تاریک با کلی نور ار جی بی سبز و ... . حتی الانم که درباره اش حرف میزنم بازم آب از دهنم میوفته که این هکرای توی فیلما چقدر خفنن. ولی خب واقعیت این نیست، هکرا آدمای خیلی معمولی هستند که هر روز میبینم، حتی هودی ام ندارن و این چیزا فقط برای قسمت خفن ناک برنامه است. البته من خودمم همیشه یه هودی سیاه با یه دست کش و یه کلاه و ماسک دوست داشتم. اصلا وقتی اون تیپو تصور میکنم حال میکنم.

من وقتی میخام شروع به کار بکنم، هودیمو میپوشم، دستکشامو میپوشم، چراغارو خاموش میکنم و نور ار جی بی رو روشن میکنم، اینطوری حس بهتری برای هک کردن پیدا میکنم.

چه کسانی میتونن هکر بشن؟

اگر بخام به طور کلی بگم، همه میتونن هکر بشن، از داداش 11 ساله من تا پدر بزرگ 60 ساله ام.

همونطوری که دقت کردید، سن اصلا مهم نیست توی این حوزه، نه که اصلا مهم نباشه، نه! اما قطعا یه پسر یا دختر 15-17 ساله خیلی مغز باز تری نسبت به یه خانوم یا آقای مسن داره و راحت تر میتونه مباحث رو یاد بگیره. ولی در کل سن مهم نیست. پس اگر 20 سالته یا 30 سالته یا حتی 40، هیچ اشکالی نداره که بخوای الان بیایی و وقت بگذاری برای یاد گیری این حوزه.

مورد بعدی اینه که دختر یا پسر بودن هیچ فرقی نداره توی این حوزه، مخصوصا اگر دورکار و فریلنسر باشید و برای خودتون کار بکنید. این حوزه کاری خیلی اتفاقا برای دخترا بهتره، چون دختر خانوم ها خیلی بهتر میتونن درس رو یاد بگیرن و بهتر میفهن و ریزبین تر هستند نسبت به پسر ها، ولی در کل هیچ فرقی نداره که دختری یا پسر، اگر این حوزه رو دوست داری، میتونی از همین حالا شروع کنی و در چند سال آینده یه هکر موفق و نامدار بشی.

مورد بعدی اینه که بعضیا میگن من حتی بلد نیستم کامپیوتر رو روشن یا خاموش کنم، باز میتونم هکر بشم آیا؟ خب این سوال جوابش ساده است، اگر بخوای هکر بشی، قطعا یاد میگیری که چطوری کامپیوتر رو روشن یا خاموش کنی. همه ماها که از توی شکم مادرامون بلد نبودیم کامپیوتر رو روشن یا خاموش کنیم. پس اگر قصدتون بهونه آوردن نباشه، بله میتونید شما هم هکر بشید. فقط چند مرحله از بقیه عقب ترید که میشه با یکم وقت گذاشتن بیشتر به این مهم دست پیدا کنید.

مورد بعدی هم همیشه ثابته توی همه افراد و شغل ها. اونم اینه که من شاغلم، آیا میتونم هکر بشم و به عنوان شغل دومم ازش استفاده کنم یا نه؟ جواب منم همیشه همینه، بله میتونی، فقط به صورتی که وقتی از سر کار میایی خونه بتونی درس بخونی و تمرین کنی. قطعا از کسی که بیکاره دیرتر میتونید یه هکر معمولی و آماتور بشید ولی خب شما هم میتونید هکر بشید.

آیا هک و امنیت میتونه یه شغل اصلی باشه؟

هک و امینت چندین زیر شاخه درآمدی دارند. یعنی شما میتونی کارشناس امنیت توی شرکت ها بشید. میتونید مشاور امنیتی باشید. میتونید خودتون هکر باشید و قرارداد با شرکت ها ببنید. میتونید آموزگار باشید و هک وامینت رو تدریس کنید. میتونید هم از راه دور با شرکت های واسط همکاری کنید و سایتهای آسیب پذیر رو هک کنید و درامد کسب کنید.

ولی یه موردی که هست، اگر دانشجویید و یا بیکار و مجرد، میتونید 24 ساعت طول روزتون رو به هک اختصاص بدید تا بتونید زود برسید به حدی که بتونید هک کنید.

اما اگر شاغلید و هزینه منزل و خانوادتونو شما تامین میکنید، بهتون اصلا پیشنهاد نمیدم از کارتون بیرون بیایید و بعد از بیرون اومدن از کارتون بخواهید برید سراغ یادگیری هک. پس بهترین پیشنهاد برای شما اینه، روال عادی زندگی خودتونو پیش برید و در آخر روز یا تایم استراحتتون در محل کارتون میتونید به یاد گیری هک و امنیت بپردازید تا زمانی که بتونید هک بکنید و ازش کسب درآمد بکنید، اون موقع میتونید از کارتون بیایید بیرون و حوزه هک و امنیت رو شغل اصلی خودتون بکنید.

و در آخر، بله هک و امنیت، درآمد و آینده شغلی بسیار بالا و عالی داره. اونقدری این درآمد و پیشنهادات شغلی می تونه براتون زیاد باشه، که درآمد رو به اولویت های بعدی شما تبدیل میکنه.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

و در آخر من قراره پست هامو توی تلگرامم و یوتیوبم به صورت مقاله و ویدیو بارگذاری کنم.
پس اگر به این مباحث علاقه داری میتونی منو توی این پلتفرم ها دنبال کنی.

1- یوتیوب شینوبی گنزو 2- تلگرام شینوبی گنزو 3- اینستاگرام شینوبی گنزو

و در آخر کار همیشه میتونید برای من یه دونه قهوه بخرید تا خستگی از تنم خارج بشه و بتونم براتون مقالات و ویدیو های بیشتری بگذارم.
همون لینک دونیشنه که به جای پول دادن برام قهوه میخرید.

برام قهوه بخر

هک و امنیتآموزش امنیتامنیت در دنیای واقعیآموزش امنیت شبکه
سلام! من شینوبی گنزو هستم، بدجنس‌ترین شکارچی و هکر مبتدی در این اطراف! من در مورد تجربیاتم به عنوان یک هکر و شکارچی باگ ویدیو می‌سازم و تمام نکات و ترفندهایم را با دنیا به اشتراک می‌گذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید