ویرگول
ورودثبت نام
Shinobi Genzo
Shinobi Genzo
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

*<(برای هکر شدن دوره CEH یا مدرکش مهمه؟)>*

اگر وارد زمینه هک و امنیت بشیم، میبینیم یکی از دوره هایی که خیلی بحثش هست، دوره CEH یا هکر اخلاقی یا هکر قانون مند. حالا با خودتون میگید هکر اخلاقی؟ این دیگه چه جکیه. ولی حقیقت داره. شما اگر قرار باشه یه پلیس یا یه کاراگاه خوب باشید، باید بدونید یه دزد چطوری فکر میکنه و به چیا فکر میکنه تا بتونی حدس بزنی چطوری میشه دستگیرش کرد. ( قضیه مثل فیلما شد.)

ولی در کل این دوره CEH که فکر کنم الان ورژن 12 باشه، استفاده از ابزارات و نحوه هک به صورت کاملا کلاه سفید و خیلی ساده و مبتدی و پلیس طور آموزش میده. یعنی اگر دوره CEH رو ببینید که قطعا یه مقداریش هم دیدید، مخصوصا دوره CEH جادی که یکی از بهترین هاست، متوجه میشید چیز خیلی خاصی رو نمیگه بهتون که چطوری قراره هک کنید، فقط میگه این ابزاره اینطوری ازش استفاده میشه و این کارا رو میکنه، به قولی میشه گفت قلاب ماهی گیری رو بهتون نشون میده، کارایی ام که میکنه رو بهتون میگه، دیگه بقیش با شماست که چطوری ازش استفاده کنید. این میشه یه خلاصه خیلی ساده از دوره CEH.

حالا آیا واقعا دونستن دوره اش برای کار امنیت لازمه؟؟

قطعا نه!!!! دوره CEH همونطور که گفتم، اگر دوره رو کامل ببینید و کتابشو بلد باشید، نمیتونید هک کردن رو شروع کنید یا بخواهید باهاش هک کنید، صرفا یه سری کلمات و ابزارهای کاربردی رو کار باهاشونو یاد میگیرید که دونستنشون خالی از لطف نیست ولی خب ندونستنشم باعث نمیشه شما نتونید هکر بشید یا چیز زیادی رو از دست میدید.

یعنی میگی اگر مدرک CEH نداشته باشیم بازم میتونیم هکر بشیم؟

مدرک گرفتن واقعا توی هیچ کار کامپیوتری بنظرم دیگه لازم نیست. یعنی تو 4تا پروژه امنیت داشته باشی، خیلی رزومت قوی تر و بهتره تا اینکه لیسانسشو داشته باشی. اما به این معنی ام نیست که تاثیری نداشته باشه، قطعا یکی مدرک داشته باشه، پروژه ام داشته باشه، شانس بیشتری برای استخدام شدن داره ولی در کل توی ایران، مدرک یعنی کشک :|.

اما دوره CEH داشتن مدرکش یا نداشتنش بنظر من فرقی نداره، اگر وقتشو دارید برید خوبه، اگر ندارید و نمیتونید هزینه کنید، بنظرم کلا بیخیالش بشید. تصمیم گیری با خودتونه.

من خودم این دوره رو کامل ندیدم و نیازی هم ندیدم که بخواهم کامل ببینمش ولی خب اگر شما دوست دارید حتما فقط دوره ببینید، بهتون پیشنهاد میدم این دوره هم از دست ندید. (ولی خواهشا کار هم بکنید و تلاش هم بکنید و فقط دوره نبینید.)

دیگه چیز زیادی نیست که بخوام بهش پاسخ بدم، اگر سوالی ذهن شمارو درگیر کرده بپرسید توی بخش کامنت ها.
مثل همیشه، مراقب خودتون باشیددورهو هر روز برای بهتر شدن تلاش کنید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

و در آخر من قراره پست هامو توی تلگرامم و یوتیوبم به صورت مقاله و ویدیو بارگذاری کنم.
پس اگر به این مباحث علاقه داری میتونی منو توی این پلتفرم ها دنبال کنی.

1- یوتیوب شینوبی گنزو 2- تلگرام شینوبی گنزو 3- اینستاگرام شینوبی گنزو

و در آخر کار همیشه میتونید برای من یه دونه قهوه بخرید تا خستگی از تنم خارج بشه و بتونم براتون مقالات و ویدیو های بیشتری بگذارم.
همون لینک دونیشنه که به جای پول دادن برام قهوه میخرید.

برام قهوه بخر

دوره cehهکر قانونمندهکر قانونمند ورژن 12هک و امنیتآموزش هک و امنیت
سلام! من شینوبی گنزو هستم، بدجنس‌ترین شکارچی و هکر مبتدی در این اطراف! من در مورد تجربیاتم به عنوان یک هکر و شکارچی باگ ویدیو می‌سازم و تمام نکات و ترفندهایم را با دنیا به اشتراک می‌گذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید