ویرگول
ورودثبت نام
Shiraz Coders
Shiraz Coders
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

آیا نیاز به ابزارهای متنوع داریم؟

ابزارهای متنوع ما را بیشتر گیج می کند
ابزارهای متنوع ما را بیشتر گیج می کند

ابزارها می توانند نرم افزار،سخت افزار،آچار و... باشند، اما آیا ما نیاز به ابزارهای متنوع داریم؟آیا ابزارها کافی در دسترس ما وجود دارد؟ آیا به خوبی از ابزارهایی که داریم استفاده می کنیم؟

بحث از آنجا آغاز می شود که بسیاری از دوستان هر روز از من می پرسند چه نرم افزاری را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنیم یا حتی بعضی می گویند چه نرم افزارهایی نصب دارم؟

من می گویم خوب است که کاربرد ابزارها و محل استفاده آن ها را بدانیم اما نیازی به ابزارهای متنوع نداریم و نیاز نیست هر ابزاری را که دیگران از آن استفاده می کنند ما هم از آن استفاده کنیم، ما در زندگی محدودیت و منابع خاص داریم و باید دقت کنیم که در حدود محدودیت های خود از منابع به خوبی استفاده کنیم.

در حوزه ابزارها باید با توجه به نیاز خودمان ابزار را انتخاب کنیم، مثلا من از Todoist برای مدیریت کار، ایده، وظایف استفاده می کنم حال اگر آن را به یک فردی که بر روی یک پروژه کار نمی کند معرفی کنم قطعا فقط او را گمراه کرده ام، لذا انتخاب ابزارها وظیفه خودمان است آری از یک فرد مشابه در حوزه مشابه می توانید کمک بگیرید و ابزار کار خاص را انتخاب کنید ولی قرار نیست همه ابزارهای که دیگران استفاده می کنند را شما داشته باشید و بهتر است سعی نکنیم از آن ها استفاده کنیم چرا که بیشتر خود را درگیر آن می کنیم و با این کار منابع خود را هدر می دهیم.

من برای انتخاب ابزار به شما توصیه می کنم که:

  • از ابزارهای Cloud استفاده کنید.
  • از ابزارهای عام تر استفاده کنید.
  • داشتن ابزارهای زیاد بیشتر شما را گمراه می کند.
  • بیش از آنکه نیاز به تنوع در تکنولوژی (ابزار) داشته باشید نیاز به ابزار خوب دارید.
  • منابع خود را برای تولید ابزارهای جدید صرف نکنید مگر کار خاص بخواهید.
  • سعی کنید از ابزارهای یکپارچه شده مثل MS Office استفاده کنید.
  • نیازی نیست هر چیزی که یک فرد حرفه ای دارد شما داشته باشید، هرچه ساده تر بهتر.
  • با توجه به نیازتان ابزار انتخاب کنید.

در مجموع به نظر من بهتره است بجای استفاده از ابزارهای متنوع ابتدا نیاز خود را بررسی کنید پس از آن ابزارهای مختلف را انتخاب کنید.

ابزارنرم افزاراپلیکشنانتخاب
برنامه نویس و مطالعه گر حوزه موفقیت فردی، مدیر نرم افزار ShirazSoft.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید