ویرگول
ورودثبت نام
سینا ارجمند
سینا ارجمند
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

هرچی کوچیکتر، بهتر!

عکس از دست سازه های مینیاتوری ناحیلا | ریحان فراهانی
عکس از دست سازه های مینیاتوری ناحیلا | ریحان فراهانی


این نکته از مجموعه نکات ارجمند رو با عنوانی از نوشته توماس لوتارد، درباره عکاسی خیابانی انتخاب کردم. اگه به عکاسی مستند اجتماعی علاقه دارین و معمولا بدون برنامه قبلی شروع به گشتن و قدم زدن تو خیابونا میکنید، پیشنهاد میکنم این نوشته رو تا آخر بخونید.

بارها برای خودم پیش اومده که موقع پیاده روی، توی پارک و... صحنه ای رو دیدم که دوسداشتم همونجا ثبتش کنم؛ اما نشده؛ به ۲ دلیل:

۱-خیلی موقع ها دوربینم همرام نبوده؛ شاید بخاطر سنگینیش، شاید مهمونی دعوت بودم و نمیتونستم همرام ببرمش و خیلی دلایل دیگه که باعث میشه نتونی یه دوربین DSLR رو با خودت حمل کنی.

۲-من معمولا قبل از عکاسی از سوژه هام ( مثل پیرمردی که تو کوچه میبینمش ) باهاشون رفیق میشم و ازشون بابت عکاسی اجازه میگیرم؛ اما شما ممکنه به هر دلیلی نخواین سوژه تون متوجه بشه که دارین ازش عکس میگیرید یا اصطلاحا عکاسی بی هوا انجام بدین. تو همچین موقعیتی، آماده کردن دوربین خیلی زمان بر هستش، به اضافه اینکه عکاسی با دوربین به اون بزرگی میتونه جلب توجه کنه و براتون دردسر ساز بشه.

با توجه به این ۲ نکته، اگه این شاخه از عکاسی رو به صورت حرفه ای انجام میدین یا قصد دارید تازه شروعش کنید، لازمه که یک دوربین کامپکت یا یک موبایل با دوربین خوب تهیه کنید؛ چون هرچی کوچیکتر، بهتر :)

مقاله پیشنهادی : ۳ نکته کلیدی برای شروع عکاسی با موبایل

شما مثل همیشه میتونید از طریق لینک زیر، عکسهای مستند اجتماعی تون رو برام بفرستید تا هم من از دیدنشون لذت ببرم و هم اگه نیاز بود، برای بهتر شدنش کمکتون کنم:)

صفحه تماس با من

صفحه اینستاگرام سینا ارجمند

عکاسیهنرعکاسی مستند اجتماعیآموزش عکاسیسینا ارجمند
سینا هستم؛ عکاس و طراح سایت??
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید