ویرگول
ورودثبت نام
سینا سهیلی
سینا سهیلی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

بازگشت یاهو به دنیای سرچ‌انجین ها

توی هفته های گذشته فعالیت هایی از طرف شرکت یاهو دیده شده که ظاهرا این احتمال هست که در آینده ای نزدیک دوباره به دنیای سرچ انجین ها برگرده.

تا قبل از اینکه گوگل تنها بازیگر اصلی بین سرچ انجین ها باشه یاهو نقش اصلی رو بازی می‌کرد. حتی زمانی هم که گوگل بوجود اومده بود تا مدت ها یاهو سرچ انجین اصلی کاربران اینترنت بود. تا قبل از اینکه گوگل جا بیفته تقریبا بیشتر کار ها با یاهو بود. سرویس ایمیل داشت، میتونسیتم توی صفحه اولش خبر ها رو بخونیم، آب و هوا رو چک کنیم یا حتی سرویس مسنجر داشت.
بعد از مدتی گوگل یاهو رو از بازی خارج کرد و شد سرچ انجین اصلی و اینقدر جا افتاد که دیگه این روز ها کمتر کسی هست که از سرچ انجین های دیگه استفاده کنه (هر چند من خودم از داک‌داک‌گو به عنوان سرچ انجین اصلیم استفاده می‌کنم ولی گوگل هم به عنوان یک سرچ انجین کمکی دارم.) الان وضعیت جوریه که دیگه حتی آب و هوا رو هم با یاهو چک نمی‌کنن.

مجموعه‌ای از فعالیت های اخیر شرکت یاهو باعث شد که این فرضیه شکل بگیره که یاهو دوباره قراره سرویس موتور جست و جو رو راه‌ بندازه. از جمله این فعالیت ها آگهی استخدام برای Principle Product Manager بوده.
یا از سرگرفتن فعالیت اکانت yahoo search داخل توئیتر. یا Jim Lanzone که از 2021 به عنوان CEO جدید یاهو داره فعالیت می‌کنه. جیم سابقه و نقش خوبی توی مفهوم سرچ داره و حدود ۷ سال برای Ask.com کار کرده.

تمام این اتفاقات و یکسری فعالیت های دیگه که داخل لینکدین بوده این شک رو بوجود آورده که احتمال راه‌اندازی مجدد سرویس سرچ یاهو وجود داره.
من که خیلی مشتاقم ببینم چه اتفاقی می‌افته و امیدوارم که برگرده.برگشتنش می‌تونه تجربه جالبی باشه.
منبع

یاهوموتور جست و جوyahoosearch engine
سلام ، من سینا ام. وبلاگ اصلی من رو می‌تونید از این آدرس دنبال کنید : sinasoheili.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید