ویرگول
ورودثبت نام
سینا سهیلی
سینا سهیلی
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

هفته نامه - شماره پنج

من در طول هفته معمولا به لینک های زیادی سر میزنم، از وبسایت های مختلف خبر‌های مختلف می‌خونم. وقتی میگم خبر الزاما منظور خبرهای لبه‌ی دنیا نیست. خیلی وقت های مطلب‌ها قدیمی هستند اما همچنان ارزش خوندن رو دارند. تصمیم گرفتم هر هفته روز های جمعه یک پست داشته باشم که این لینک‌ها رو به اشتراک بذارم.اگر دوست داشتین این مجموعه پست‌ها رو ببینید کافیه دسته‌بندی “هفته نامه” رو داخل وبلاگ نگاه کنید

خب خب خب، این هفته نامه داره با سه هفته تاخیر به دست شما میرسه ، دلیلش اینه که من هفته پیش لینک خوب پیدا نکردم هفته دوم هم شلوغ بودم و هم مریض. و این هفته هم خیلی خبر جالب پیدا نکردم در نتیجه لینک ها کم هستن

سقوط هواپیمای رئیسی

خبری که این هفته خیلی صدا کردم سقوط هواپیمای رئیسی و مرگ همه‌ی سرنشینانش بود. خبر عجیبی بود ولی ما هم عادت کردیم به خبر های عجیب.

بخش زیادی از محتوای آنلاین ناپدید شده است؛ اینترنت پر از لینک‌های مرده

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات pew بیش از یک چهارم لینک های اینترنتی لینک ها خراب هستند و به جایی وصل نیستند. بخش زیادی از این لینک ها مربوط هستند به توئیت هایی که یا پاک شدن یا صاحب حساب ، اکانتش رو به شکل خصوصی درآورده.
لینک های خراب حتی داخل سایت های دولتی و بخصوص شهرداری ها هم دیده می‌شه.سایت های پربازدید خبری هم به اندازه سایت هایی که کم بازدید هستند لینک های مرده و خراب دارند. خیلی از لینک های منابع ویکی‌پدیا هم لینک خراب هستند.

با از دست رفتن لینک ها مسلما حجم زیادی از اطلاعات هستند که دیگه در دسترس نیستند . هر چقدر منابع بیشتری برای دسترسی وجود داشته باشه تنوع مطلب و همچنین گزینه های انتخاب هم بیشتر میشه. نظرم شخصیم این هست که اینترنت دیگه دست مردم نیست. قدیم تر ها آدم ها فروم ها رو میچرخوندن، وبلاگ هاشون رو داشتن و محتوای اصلی اینترنت توسط آدم های معمولی تهیه می‌شد اما امروزه تقریبا شرکت ها بازیگر اصلی اینترنت شدند. امیدوارم این روند به شکل قبلش برگرده و آدم ها دوباره صاحب اینترنت باشند.

هفته نامه
سلام ، من سینا ام. وبلاگ اصلی من رو می‌تونید از این آدرس دنبال کنید : sinasoheili.net
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید