ویرگول
ورودثبت نام
Mehrshad Baqerzadegan
Mehrshad Baqerzadegan
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

زندگی بعد کنکور و تصمیم مهم

نزدیک کنکور شده و چند ماه دیگه به این آزمون می رسیم، گفتم حالا که نزدیکه یک نصیحت و چند راهنمایی خیلی مهم از قول خودم که الان دانشجو علوم کامپیوترم بدم.

برگه کنکور، من و مراقب
برگه کنکور، من و مراقب

یادمه که این ماه (فروردین) بود بعد از کلی زحمت، از درس و هرچیز مربوط به اون زده شدم، بی خیال شدم و دوباره آنلاین تو شبکه های مختلف اجتماعی می چرخیدم.

خلاصه بالاخره کنکور دادم و می تونم بگم زمان اعلام رتبه و انتخاب دانشگاه از یک سال کنکور هم بیشتر من رو زیر فشار برد.

وضعیت من در شهریور سال کنکورم :)))
وضعیت من در شهریور سال کنکورم :)))

رتبه ای که می خواستم نشد اما رتبه ای بود که رشته ای که دوست دارم تو یک دانشگاه سراسری نزدیک شهرم بخونم.

خب یک نصیحت:

به هیچ شکلی وارد رشته ای که علاقه به اون ندارید نشید.

مطمئنم اگه رشته ام کامپیوتر نبود هیچوقت ۵ صبح بیدار نمیشدم تا برم دانشگاه و ۶ غروب برگردم، فراموش نکنید فقط کسایی تو دانشگاه دووم میارن که واقعا علاقه مند به کار و درسشون هستن چون درسها و مسئولیت های مختلف زندگیتون در اون زمان خیلی خیلی زیادتر میشه،

اما با این حال به من خوش می گذره با تمام سختی هاش فکر کنم بخاطر اینه که دنبال چیزی که واقعا علاقه مند بودم رفتم بدون تاثیر از حرف بقیه!

خب چندتا راهنمایی:

۱) زودتر تصمیم خودت رو بگیر، اجازه نده زمان تو الکی از دست بره.
۲) از بالا نگاه کن.
۳) فضایی که توی اون قرار میگیره خیلی مهمه.
۴) به خودت ایمان داشته باش.
۵) خودت برای زندگیت تصمیم بگیر.


۱) زودتر تصمیم خودت رو بگیر، اجازه نده زمان تو الکی از دست بره.

میدونید سوال و حرف های خیلی زیادی اینجا پیش میاد کنکور دوباره بدم؟ برم سربازی؟ نیاز به زمان دارم و خیلی چیزها.

میدونید تنها کاری که باید انجام بدید اینه تحقیق کنید، بپرسید، نصیحت بگیرید و در نهایت فکر کنید، واقعا همین روند کافیه دوباره همینطوری این حلقه رو تکرار نکنید، هرچقدر بیشتر و بیشتر تکرار کنید بدتر میشه تا یه حدی کافیه نزارید زمان شما هدر بره.

۲) از بالا نگاه کن.

این حرفی بود که وقتی داشتم نصیحت می گرفتم به من گفتن. واقعا باعث شد فکر کنم.

به جلوت از دید بالاتر نگاه کن، هرچقدر نگاهت بالاتر باشه راحت تر میتونی تصمیم برای آیندت بگیری.

۳) فضایی که توی اون قرار میگیره خیلی مهمه.

واقعا یکی از مهم ترین چیزها فضای قرار گیری تو هست، حواست باشه اگه به دانشگاه x بری تو چه محیطی قرار میگیری یا هرمثال ممکن دیگه ای، فضای اطرافت روی تصمیم های تو تأثیر گذاره.

۴) به خودت ایمان داشته باش.

اعتماد به نفس تو، ایمان تو به خودت باعث میشه بتونی چیزی که به اون علاقه داری رو پیش ببری و در تصمیم گیری خودت مطمئن باشی.

۵) خودت برای زندگیت تصمیم بگیر.

اگه خودت تصمیم نگیری یا به رشته ای که علاقه نداری بر اساس تصمیم بقیه و معیار های قدیمی بی کاربرد بری میتونم به تو قول بدم احساس دو به شک بودن در تمام مراحل دانشگاه درمورد رشته، انصراف و ... تمام مغز تو رو پر میکنه.



و اینکه تحصیل در دانشگاه های برتر ایران خوبه چرا بد باشه این دانشگاه ها ارزش های مختلف عالی دارن اما رقابت و مسئولیت های بیشتری هم اونجا دارید،

اما واقعیتش از نظر من واقعا مهم نیست کدوم دانشگاه میری فقط مهمه تو فضای خوب، رشته مورد علاقه و جایی که راحتی باشی.

من علوم کامپیوتر دانشگاه علم و فناوری مازندران میخونم و زمانی که نتیجه کنکور اومد خیلی زیاد به فکر کنکور دوباره بودم اما واقعا مهم نیست، مهم مهارته، چون وقتی شخصی به چیزی علاقه داره توی اون کار میتونه بهترین باشه!

«چه می شد اگر دیوی تورا می گفت که باید زندگی ای را که در آن هستی و پیش از این آن را زیسته ای، دوباره و دوباره زندگی کنی؛ و هیچ چیز تازه ای درآن نخواهد بود..، حتی این باد و آن درخت ها و آن سنگ لغزنده.»‌
(وقتی نیچه گریست، صفحه۳۶۷ - ترجمه سپیده حبیب)
از زندگی لذت ببرید.
کنکوردانشگاهبعد کنکوربرم دانشگاه؟کنکور بدم؟
توسعه دهنده نرم‌افزار های از خدا بی‌خبر | در تلاش برای پاس کردن درس‌ها و اتمام دانشگاه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید