ویرگول
ورودثبت نام
Doctor Game
Doctor Game
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

لذت برنامه نویسی




من یه چیزی بگم باورت میشه؟ نه نمیشه، مطمئنم. من وقتی شش سال داشتم، کامپیوتر دستم بود. پدرم با نرم افزار ورد کار میکرد و من از کارش لذت میبردم. تصمیم گرفتم یکم جرعت به خرج بدمو این نرم افزارو یه امتحان کنم. پدرمم بهم همیشه اجازشو میداد و منم یواش یواش یادگیری ورد رو تموم کردم. خیلی حرفه ای نیستم، اما تا جایی بلدم.

یادم میاد ده ساله بودم، که با زبان برنامه نویسی سی شارپ آشنا شدم. شروع کردم به ساخت پروژه های مختلف که برروی وب بودن. من اصلا هدفم کسب درآمد نبود. فقط برای حال خودم این کارارو میکردم. من فقط ASP.NET رو بلد بودم و خیلی باهاش حال میکردم. بدون اینکه بفهمم، HTML,CSS,JS رو یاد گرفتم و بعدش یه ویدیویی تو آپارات باعث شد من برنامه نویسی تحت دسکتاپ رو شروع کنم.

یه حرفه ای شده بودم، هم وب بلد بودم هم دسکتاپ. همه جا پُزِشو میدادم. ولی هنوز تشنه بودم. بازم میخواستم. گشتم و گشتم تا اینکه NextJS رو پیدا کردم. این لامصب باعث شد من از تحت دسکتاپ، به وب بروم. درواقعه، من شیفته حرکت صفحاتش شده بودم. چطوری بدون اینکه صفحه بازسازی بشه(مثل ASP.NET)، صفحه جدیدی باز میشد.

یه مدتی گذشت و دیگه رسما برای خودم مرد شده بودم. پس رفتم سراغ Svelte. چون هیچ وقت بودجه نداشتم، اکثر پروژه هام به حقیقت نمی پیوستن. یدونه دامنه خریده بودم و یه هاست که اون موقع بیست و پنج هزار بود. خیلی گرون بود، پدرمو التماس کردم تا اونقدر بودجه بهم بده. دامنه هم که شش هزار.

بعداز اون، با یه شخصی به نام Dani آشنا شدم(یوتیوب). دیگه کلا وبم ول کردمو رفتم سراغ گیم. بازی های زیادی ساختم ولی هیچ کدومو تموم کردم. یه استودیو ساختم(فقط خودم) و با دانش های وبی که داشتم، یه سایت براش ساختم.

رسیدیم به امروز. هنوزم که هنوزه دارم یک بازی طراحی میکنم ولی مثل همیشه بودجشو ندارم. از شما که خواننده هستی هم چیزی نمیخوام، فقط یه چیزی میخوام. اشتباهاتی که من کردمو تکرار نکن. من اگه زودتر با Svelte آشنا میشدم، یا زودتر با یونیتی آشنا میشدم، عمرم اینقدر هدر نمی رفت. البته که همش تجربه شده و میشه گفت این اتفاقات نمی افتاد، منم اینجا نبودم.

همه دوستام ازم یه چیزی میپرسن: چطوری مثل تو یه برنامه نویس بشیم؟ و منم در جواب میگم:

برای برنامه نویسی، فقط به تجربه و تلاش نیاز داری

(البته بماند که دهنمو سرویس کردن. بهشونم گفتم آقا یه سایتی هست بنام Google.com بزنی همه چی داره)



رسیدیم به آخر. فقط یه عذر خواهی میکنم از وقت هایی که مطلبی نزاشتم. داری سعی میکنم که صنعت گیمینگ ایران رو یکم جلو ببرم. امیدوارم که موفق بشم. مرسی از اینکه تا اینجا پیشم بودی:)


برنامه نویسیپیشرفتداستان منگیمینگسی شارپ
مدیر انتشارات دکتر بازی و نویسنده مطالب راجب گیمینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید