ویرگول
ورودثبت نام
علی محمدی
علی محمدی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

راهنمای عمومی انتخاب لپ تاپ


جستجوی یک لپ تاپ خوب مانند جستجوی اتومبیل جدید است. شما چیزی مقرون به صرفه و متناسب با بودجه خود می خواهید ، اما در عین حال نمی خواهید نسخه "ارزان" آنچه می خواهید را خریداری کنید. شما چیزی می خواهید که سالها برای شما دوام داشته باشد و بتواند برای استفاده زیاد استفاده شود. حالا من نمی خواهم بگویم که پیدا کردن یک لپ تاپ می تواند به اندازه آزمایش رانندگی با لامبورگینی جدید سرگرم کننده یا هیجان انگیز باشد ، اما موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک معامله خوب در لپ تاپ مورد توجه قرار دهید. بسیاری از مردم میلیون تومان خرج لپ تاپ می کنند بدون اینکه حتی بدانند واقعاً در کامپیوتر چه نیاز دارند. حتی شاید نیاز به خرج اضافی نباشد.( لپ تاپ استوک شیراز )

برای خرید بهتر بهتر است از یک متخصص لپ تاپ بهره ببرید تا به سوالات شما پاسخ دهد.

تجربه گذشته شما را آگاه می کند


چند سال پیش ، فکر کردم وقت آن است که لپ تاپ قابل اعتماد خود را به روز کنم و دیدم که این مارک خاص تعداد زیاد و مدل های متنوعی وجود دارد ، بنابراین محصولات آنها باید خوب بررسی کنم و شاید همه آن ها خوب باشند . این یک اشتباه بزرگ بود! لپ تاپ های آنها نه تنها گران قیمت نبودند بلکه کیفیت آنها هیچکس به اندازه گذشته نبود و نمی توانستند هیچ حمایتی از من ارائه دهند. آنجا بود که متوجه شدم همه مدل های یک لپ تاپ خاص خوب و عالی نیستند ، زیرا هر شرکت برای خودش دسته بندی های متفاوت از نظر کیفیت و قیمت دارد.


چندی پیش ، من یک لپ تاپ از یک مارک X رایانه های خانگی خریداری کردم و روزانه از آنها استفاده می کنم. من در مورد این مارک خاص و چگونگی دوام لپ تاپ ها بدون تعمیر سال ها خوانده بودم. این دلیل بزرگی است که من شروع به در نظر گرفتن آن برای دستگاه خودم کردم. هرچند همه مارک های لپ تاپ وارد ایران نمی شود. این حرف دلیل به بی کیفیت بودن لپ تاپ های موجود نیست .


سلیقه شخصی کار شما را برای انتخاب لپ تاپ آسان می کند.


وقتی نوبت به خرید یک لپ تاپ جدید می رسد ، سلیقه شخصی و اولویت در تصمیم گیری شما نقش زیادی دارند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفت:


  • سرعت و مدل و نوع پردازنده - cpu
  • اندازه و سرعت رم - ram
  • ظرفیت ذخیره سازی یا همان هارد - hard
  • گرافیک دستگاه - vga
  • سایز دستگاه - size
  • امکانات جانبی - dvd,webcam,touch,bag,mouse,....
  • سیستم عامل ها - win 10,win 8,win 8.1,win 7 ,...


همچنین شما باید با قیمت های مختلف از تولید کنندگان مختلف تحقیق کنید..


برای کارای سبک مانند آفیس ، وب گردی ، حسابداری ، دیدن فیلم ، تحقیق و وشتن مقاله باید لپ تاپ های ارزان استفاده کنید(دستگاه های بدون گرافیک هم پیشنهاد میشود)

لپ تاپ با سی پی یوهای (core2do , i3 , celeron)


برای کارای متوسط مانند نرم افزارهای مهندسی مثل اتوکد، فتوشاپ، میپل و کارهای نیمه سنگین باید لپ تاپ های رنج متوسط استفاده کنید.(دستگاه های بدون گرافیک هم پیشنهاد نمیشود باید گرافیک دار باشند)

لپ تاپ با سی پی یوهای (i3,i5,i7)


برای کارای سنگین مثل بازی های جدید و نرم افزارهای سنگین مثل تری دی مکس ، لومیا ، رویت و.... باید لپ تاپ های سنگین استفاده کنید. دستگاه های با گرافیک حرفه ای و با پردازش سریع سی پی یو.

لپ تاپ با سی پی یوهای (i5,i7)


بررسی های تخصصی به شما سرنخ های خوبی می دهد.


نمی توانید هر آنچه را که می خواهید در یک لپ تاپ قرار دهید چون دارای محدودیت هستید و نیز از پرداخت هزینه آن رازی باشید. هر سازنده ای که لپ تاپ های خود را به فروش برساند ، همیشه کالایی را می فروشد که فکر می کند بهترین ارزش را برای پول شما دارد .

برخی از لپ تاپ ها دارای طراحی های پر زرق و برق هستند ، در حالی که برخی دیگر از عملکردها بیش از حد عالی هستند. برخی عمر باتری فوق العاده ای را ارائه می دهند و برخی دیگر از گرافیک قدرتمند برای ارائه مدل های 3 بعدی استفاده می کنند. برا شما باید مهم باشد که در لپ تاپ به دنبال چه هستید ، مهم است که قبل از خرید ، به بررسی ها بپردازید تا کیفیت ، جوانب مثبت و منفی یک مارک تجاری لپ تاپ را درک کنید.


خرید لپ تاپراهنمای خرید لپ تاپلپ تاپ مناسب گیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید