ویرگول
ورودثبت نام
edalat1999
edalat1999
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

کلاهبرداری در اینستاگرام

کلاهبرداری  در اینستاگرام
کلاهبرداری در اینستاگرام

سلام

من سمانه ساوه امروز قرار که باهم یکی از روش های باورنکردنی و متاسفانه جالبه کلاهبرداری و برداشت پول از حساب بانکی توسط هکر ها و سارقین اینترنتی رو باهم بررسی کنیم که شاید گریبان گیر خیلی از ما ها بشه و حتی دوستانی که همیشه به هوش بالای خود می بالند گرفتار همچنین طعمه ای بشن . برای همین یکی از کیس هایی که خودم از نزدیک لمس کردم رو بخونیم ، پس با وبلاگ لاو همراه باشید:

به تازگی یک آقایی به نام رضا سراسیمه به اتاق مشاوره مراجعه کرد و با حالت زاری که التماس و ناراحتی در چشمانش موج می زد گفت : نجاتم بدین که بدبخت شدم ، همه دار و ندارم رو بردن. من هم که از عالم و آدم بی خبر بودم فقط گفتم با آرامش برام تعریف کن .

قضیه از آن قرار بود که شب گذشته یک نفر حساب کاربری اینستاگرام دایی آقای رضا (آقای بهرام) را هک نموده و با وارد شدن به آن و خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام، دوستان و فامیل های نزدیک ایشان را شناسایی کرده ، پس از آن با فرستادن پیغام " سلام عزیزم شبت بخیر ، یه 10 تومن پول داری الان به حسابمم واریز کنی فردا اول وقت برات میریزم، الان کارم گیر افتاده ، فقط بی زحمت به این شماره کارت برام پولو بریز " کارش رو شروع میکنه.

آقای رضا هم که از همه جا بی خبر بوده و فکر میکرده این پیام از طرف دایی جانش ارسال شده از روی اعتماد و با اطمینان کامل مبلغ10میلیون تومان را به شماره حسابی که گفته شده بود واریز میکنه ؛ اما فردا آن روز که می رسد و میبیند خبری از پس دادن پول نشد سریع به دایی بهرام تماس میگیره و میپرسه که "دایی جان مشکلت حل شد؟ باور کن میخواستم بیشتر بریزم شرمنده فقط همینقدر تو حساب داشتم"، دایی بنده خدا هم میگه " چه پولی؟؟؟ من که ازت پول نگرفتم"

آقا رضا هم با دلیل و مدرک براش اسکرین شات پیام های ارسال شده رو میفرسته و دایی بهرام هم میگه : "من اصلا دیشب اینستاگرامم کار نمیکرد که بتونم واردش بشم، فکر کردم برای همه مشکل داره ."

در همین حین که دقیقا چه اتفاقی پس افتاده و پول کجا رفته دوازده نفر دیگه از فامیل و دوستان به دایی بهرام تماس میگرند که :"دیشب کارت حل شد؟؟؟"

اونجا بود که متوجه میشند که بله ! یکی بی اجازه وارد اکانت دایی بهرام شده و خیلی نامحسوس و غیر مجازطوری کلی پول به جیب زده .

خب دوستان عزیز میدونم که الان به فکرِ عمیق فرو رفتین اما جای هیچ نگرانی نیست، همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمان بهترین کار برای زمانی که شما هم همچنین پیامی رو دریافت میکیند اینکه سریعا و قبل از هر اقدام دیگه ای به فرستنده پیام تماس پیگیرید و جویا بشید که آیا دقیقا خود آن شخص پیام رو فرستاده یا خیر (بدون هیچ رودربایسی و خجالتی ?)

اما ممکنه به هر دلیل شما هم فریب و گول این پیام هارو بخورید و سارقین اینترنتی را به هدفشان برسانید، در این حالت قبل از هر اقدامی که عواقب زیان بار تری خواهد داشت بهترین گزینه مشورت گرفتن از یک وکیل جرایم رایانه ای با تجربه و متخصص در حوزه جرایم اینترنتی و سایبری است که به این موضوعات و مسائل کاملا مشرف هستند ، چرا که با بررسی دقیق و کاربردی روند رسیدگی پرونده را به نفع شما پیش خواهند برد.

بهترین ها رو براتون آرزو میکنم .

اسکرین شاتدایرکت اینستاگرامپولکلاهبرداریوکیل جرایم رایانه ای
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید