آیا تا به حال در مورد نقش های مختلف در یک تیم توسعه وب و اینکه نقش هر فرد مستلزم چه چیزی است فکر کرده اید؟ چرا یک توسعه دهنده جاوا و یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت قابل تعویض نیستند؟ از این گذشته، "زبان های برنامه نویسی" عمدتاً برای افراد عادی یکسان هستند. تیم توسعه وب را می توان به عنوان یک گروه فناوری اطلاعات در نظر گرفت که از کد یک یا چند وب سایت و برنامه مراقبت می کند. طبیعتاً با کارشناسان و تیم های دیگر همکاری می کنند. همچنین ممکن است که یک نفر چندین نقش را ایفا کند. همه این نقشها در ساخت و نگهداری یک اپلیکیشن یا وبسایت حیاتی هستند. البته که بسیاری از نقشهای دیگر میتوانند بخشی از یک تیم طراحی باشند مانند سرپرست تیم، مدیر حساب، تحلیلگر کسبوکار، دانشمند داده و متخصص سئو، این ممکن است به شما یک نمای کلی از نقشهای اصلی که در یک تیم توسعه وب وجود دارد ارائه دهد. حضور پیوسته و عملکرد آنلاین برخی از رایج ترین نقش ها در تیم توسعه وب در زیر آورده شده است.
مدیر پروژه دیجیتال تمرکز تیم را بر روی پروژههای مختلف خود فراهم میکند و به حرکت آن در برنامه کمک میکند. آنها بودجه را مدیریت می کنند، از برنامه ریزی مراقبت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که افراد تیم بهترین نفرات هستند.
این نقش به عنوان یک پروکسی بین مشتری، طراحی و توسعه طراحی شده است. او درخواستها (نیازمندیهای) ارائه شده توسط مشتری را به مشخصات واضحی در مورد نحوه عملکرد یک کار خاص ترجمه میکند. تحلیلگران عملکردی نیز پس از ارائه این قابلیت ها توسط تیم، آنها را آزمایش خواهند کرد.
این برنامه نویس کدی را می نویسد که آنچه را که در یک وب سایت نمایش داده می شود کنترل می کند. توسعه دهنده Back-end از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، دات نت و پی اچ پی و... استفاده می کند. این زبان ها برای ایجاد صفحه وب روی سرور اجرا می شوند. به همین دلیل است که ما آن را "سمت سرور" یا "پشت پایان" می نامیم: وقتی شخصی از یک وب سایت بازدید می کند، مرورگر صفحه را از سرور دریافت می کند. توسعه دهنده Back-end همچنین ، وب سایت یا برنامه را با سیستم های دیگر مانند وب سایت های دیگر و نرم افزار CRM نیز می تواند ادغام کند.
این شخص همکاری نزدیک با همکار بکاند خود دارد، توسعهدهنده فرانتاند از قسمت «نمایش» یا «سمت مشتری» مراقبت میکند: هنگامی که صفحه در مرورگر نشان داده میشود، همچنان به طرحبندی نیاز دارد تا زیبا به نظر برسد. برای انجام این کار، توسعهدهنده از CSS و HTML استفاده می کند تا به مرورگر بگوید چگونه صفحه را بهصورت بصری نمایش دهد. توسعهدهندهfront end همچنین می تواند ازجاوا اسکریپت استفاده نماید که برای ایجاد انیمیشنهای بصری استفاده میشود و همیشه برای برنامههای پویا حاوی ویژگیهایی مانند in Log- و سایر تعاملات کاربر استفاده میشود.
این شخص زیرساخت/سخت افزار (سرور) را که وب سایت ها بر روی آن اجرا می شوند پیکربندی می کند. برخلاف توسعهدهنده بکاند، معمار روی خود وبسایت کار نمیکند، بلکه روی هر چیزی که برای داشتن یک وبسایت لازم است کار میکند. آنها مسئول ایجاد یک محیط ایده آل برای وب سایت هستند. به این افراد طراح سایت نیز گفته می شود.
این وظیفه ها اغلب نقش های جداگانه ای هستند اما گاهی اوقات با هم ترکیب می شوند. طراح UX (تجربه کاربر) مسئول نقشه برداری از وب سایت در یک طرح خام (یک Wireframe) است، بنابراین برای بازدیدکنندگان واضح است که چگونه می توانند از وب سایت استفاده کنند و در آن حرکت کنند. طراح گرافیک یک سبک بصری برای وب سایت ایجاد می کند. مطابق با راهنمای سبک شرکتی او همچنین یک طرح بصری برای هر عملکرد به عنوان یک دستورالعمل برای توسعه دهنده front-end ایجاد می کند که این طرح را با کد دوباره ایجاد می کند.
این شخص قبل از اینکه وب سایت در دسترس کاربران عادی قرار گیرد، همه عملکردهایی را که تیم ایجاد کرده است در هر شرایط ممکن آزمایش می کند. هنگامی که چیزی درست نیست، او یک اشکال را به توسعه دهندگان گزارش می کند. تستر به سادگی در برنامه کلیک نمی کند، بلکه از یک برنامه و رویه دقیق پیروی می کند تا مطمئن شود که هر احتمالی را آزمایش خواهند کرد.