در نمایش دودویی حروف بزرگ و کوچک آموزش برنامه نویس برای کودکان ضعیف است. شما می توانید با روشن کردن یک بیت، حروف بزرگ را به حروف کوچک تبدیل کنید. یا پاک کردن بیت، حروف کوچک را به بزرگ تبدیل می کند.
پاک کردن دو بیت یک رقم ASCII را به مقدار عددی آن تبدیل می کند. تنظیم همان بیت ها، یک عدد در محدوده 0...9 را به نمایش کاراکتر ASCII آن تبدیل می کند.
درک خود را تا کنون بررسی کنید
چند لحظه وقت بگذارید تا ببینید آیا توضیح ا آموزش برنامه نویس برای کودکان عداد باینری را متوجه شده اید یا خیر.
HERE یک برنامه jLogo است که یک بایت 8 بیتی را به اعداد و کاراکترهای ASCII تبدیل می کند. آن را امتحان کنید! .
پیکسل ها
تصویر روی صفحه نمایش کامپیوتر شما (د آموزش برنامه نویس برای کودکان ر واقع همه چیزهای دیجیتال) از دسته ای از نقاط رنگی به نام پیکسل تشکیل شده است. پیکسل یک شی است. دارای یک رنگ و یک موقعیت (مختصات آن) است که از ردیف و ستونی که در آن قرار دارد تشکیل شده است. شکل 1.4 اجرای یک هنرمند را نشان می دهد، بزرگنمایی یک نمایشگر با دایره ای که به رنگ زرد کشیده شده است. نقاط سیاه ریز پیکسل ها و نقاط زرد بزرگ پیکسل هایی هستند که رنگی شده اند.
دایره پیکسل
شکل 1.4
به عنوان مثال، برای نمایش یک خط عمودی نازک، مقادیر رنگ یک ستون از پیکسل ها به رنگ دلخواه خط تنظیم می شود. اگر می خواهید خط عمودی ضخیم تری داشته باشید، مقادیر رنگ پیکسل های یک گروه از ستون های متوالی را به رنگ دلخواه تنظیم می کنید. شکل 1.5 یک خط قرمز به عرض یک آموزش برنامه نویس برای کودکان پیکسل و یک خط نارنجی به عرض سه پیکسل را نشان می دهد. خط نارنجی در واقع یک مستطیل بسیار نازک است.
خطوط پیکسل
شکل 1.5
این پیوند را به یک اپلت دنبال کنید که به شما امکان میدهد با نقاشی پیکسلهای بزرگنمایی شده آزمایش کنید.
بنابراین، مکان هر پیکسل به وضوح توسط یک جفت اعداد مشخص می شود. رنگ پیکسل چطور؟
خوب... رنگ یک پیکسل نیز به صورت آموزش برنامه نویس برای کودکان اعداد مشخص می شود، سه عدد از آنها به نام مقادیر RGB (قرمز، سبز، آبی). با برنامه جاوا اسکریپت زیر بازی کنید که به شما امکان می دهد ببینید چه مقادیری چه رنگ هایی را ایجاد می کند. اگر قرمز را روی 170، سبز را روی 85 و آبی را روی 255 قرار دهید، چه رنگی به دست می آید؟ مقدار RGB برای رنگ مورد علاقه شما چقدر است؟
همانطور که گروه بیت ها نشان دهنده اعداد و نمادها هستند، از آنها برای تشکیل پیکسل استفاده می شود.
کاوش اختیاری: چرا قرمز، سبز و آبی؟ چرا این رنگ ها؟
توضیحات خوب زیادی در اینترنت وجود دارد. اگر علاقه مند آموزش برنامه نویس برای کودکان هستید، در شبکه جستجو کنید یا ورودی ویکی پدیا را برای دید رنگ بررسی کنید.
خوب... من شما را در معرض اشیا مختلفی قرار داده ام که معمولاً هنگام استفاده از رایانه می بینید، چیزهایی که می توان با دستورالعمل های یک زبان برنامه نویسی رایانه دستکاری کرد. حالا بیایید به دستورالعمل های کامپیوتر برویم، یک چیز دیگر که فقط یک دسته بیت است!
مجموعه دستورات هر کامپیوتری فراتر از آن چیزی است که در اینجا ارائه می شود. فقط میخواستم ببینی چگونه اطلاعات نمادین در برنامههای زبان اسمبلر باید به اعداد (بیت) تبدیل شوند تا کامپیوتر بتواند آن را اجرا کند.
اگر اکنون واقعاً جزئیات بیشتری میخواهید، در اینجا یک درس جانبی از یکی از کتابهای مقدماتی علوم کامپیوتر مورد علاقه من است: The Computer Continuum.
این درس شما را در برنامه نویسی یک کامپیوتر ربات بسیا آموزش برنامه نویس برای کودکان ر ساده راهنمایی می کند. و من یک شبیهساز برای Robot Computer درjLogo نوشتم که میتوانید با آن در اینجا بازی کنید.
اشکال زدایی
هیچ مقدمه ای برای برنامه نویسی کامپیوتر بدون ذکر حداقل اشکال زدایی کامل نخواهد بود. این اصطلاح به کشف و تصحیح اشتباهات در برنامه های کامپیوتری اشاره دارد. کامپیوتر همان کاری را انجام می دهد که شما به آن دستور داده اید، نه آن چیزی که شما قصد انجام آن را داشتید. اگر از پازل ها لذت م Teaching programming for children ی برید، این احتمال وجود دارد که فرآیند اشکال زدایی را چالش جالبی بیابید.