ویرگول
ورودثبت نام
یک زن بابا
یک زن بابا
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

وظیفه زن خانه دار چیست؟

سلام


مامانم میگه مرد از ی زن تو خونه چی میخواد ؟

ی خونه تمیز، ی غذای خوب و ی زن ترگل ورگل?

منظور مامان از این صحبت وظایف زن خونه داره.

خاله ها هم همین طور میگن و جالب تر دخترخاله است که میگه میخوای یک زن خوب رو بشناسی از گلدونهای خونه اش بشناس که چقدر میتونه به یک گل برسه و شاداب نگهش داره?

  • وظایف یک زن خانه دار

پست قبلی نوشتم درباره دورهمی،تمام هم و غم خانم های فامیل داشتن ی خونه تر و تمیز با حضور ی خانم شیک و پیک و ی غذای خوشمزه (البته این در اولویتهای اخر قرار داره)است.

و وقتی که دخترخاله کوچیکه با سه بچه خونه تر و تمیز داره به شدت مورد تحسین قرار میگیره و اما من?

  • تعریف من از خانه داری چیست؟

در تمام این سالهای مجردی دنبال یک تعریف جدید از خانه داری بودم.?

تا همین چند وقت پیش من هم تحت تاثیر این نظریه فامیلی بودم و با وجود نوزاد و دو فرزند دیگه، به شدت درگیری ذهنی در خصوص امورات پاکیزگی خانه داشتم.

در نهایت هم یک برنامه هفتگی برای انجام امور خانه نوشتم و دوهفته ای بهش پایبند بودم که سردی هوا و قطعی گاز به دادم رسید و بی خیالش شدم.

میخواستم برنامه رو دور بیندازم ولی برگه شو نگه داشتم ،شاید زمانی به درد بخوره.

اصولا برنامه داشتن خیلی راستِ ذهن من نیست و برنامه داشتن بیشتر مربوط به روزهای بدحالی منه??

  • اولویت اصلی شما در خانه چیست؟

الان اولویت اصلی من همان مادری کردنه برخلاف موضوعی که قبلا بیان کردم و نوشتم.

تنها کاری که صبح برام اولویت داره آماده کردن ناهاره???????

دیگه نگران کثیفی خونه نیستم البته هنوز ۱۰۰درصد نشده چون تا ذهن بخواد عادت کنه و یادبگیره زمان میبره. ی برنامه غذایی هفتگی دارم برای ناهار که هر هفته مینویسم.

ی دوره آموزشی هم شرکت کردم که در زمانهای بیکاری گوش میدم و میخونم.

اولویت دیگه من بازی با پسرجانه که تازه به من گفته مامان فوتبال تمرین کن تا منو ببری نه این که همیشه می بازم طفلی نگران روحیه منه، این همه می بازم?

گاهی هم رسیدگی به امورات مدرسه دخترجانه.

البته الان زمان زیادی برای فعاایتهای شخصیه خودم رو ندارم ولی زمانهایی که خوب حوصله داشته باشم بهشون رسیدگی میکنم.

به این نتیجه رسیدم وقتی تلاشت در زمینه ای باشه که بتونی شرایط رشد روحی،روانی،عاطفی ،معنوی و جسمی اهل خانه رو فراهم کنی میشی یک زن خانه دار.
خانهزندوره آموزشیروحی روانی
من یک دختر مجرد دهه شصتی بودم، از حالا یک زن بابای دهه شصتی هستم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید