ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

انسان در جستجوی معنا . نوشته‌ی ویکتور فرانکل

“Art and love are the same thing: It’s the process of seeing yourself in things that are not you.”  – Chuck Klosterman

"هنر و عشق یک چیز هستند: این فرآیند دیدن خود در چیزهایی است که شما نیستید." - چاک کلسترمن


۴ دی ۴۰۲، دوشنبه هفته قبل ، زندگی من برای همیشه متحول شد. در این روز فرخنده اینجانب به طور اتفاقی با کتاب « انسان در جست و جوی معنا » نوشته‌ی ویکتور فرانکل آشنا شدم. نفهمیدم چی شد در یک آن دیدم نصف کتاب را خواندم. و به ساعت نگاه کردم و دیدم سه ساعت گذشته است. بخودم گفتم سهراب اینطوری از باقی کارهات میمانی. اما بعد از هر دو ساعت کار یخورده از کتاب را خواندم و تا عصر نشده هم کارهایم را انجام دادم و هم کتاب را تمام خواندم. ویکتور فرانکل یهودی است که از زندگی سه ساله‌ی خود در جنگ جهانی دوم، زمانی که اسیر نازی‌ها شده و در اردوگاه کار اجباری آشویتس و لخویا(اگر درست بگوییم) می‌گوید. این نوشته یک پدیده است. باید خوانده شود. گزینه‌ی دیگری نیست. همانند دیگر پدیده‌های طبیعی که گریزی از آن نیست. نیمه اول کتاب اتفاقات تلخ آشویتس است که از زبان فرانکل روانشناس می‌شنوید. و نیمه دوم با مفهوم لوگوتراپی یا « معنا درمانی » آشنا می‌شوید. من این کتاب از طاقچه تهیه کردم، یعنی اول در بینهایت خواندم و بعد سریعا بدون شک آن را خریدم. به نظرم ترجمه خوب علیرضا ارجاع از نشر شمشاد گزینه خوبی است. خیلی خیلی زیاد این کتاب ترجمه شده و خیلی خیلی انتشارات به چاپ آن پرداختند ولی من از انتخاب خودم بسیار راضیم و بقیرو نخوندم. اینطوری بگم (و البته عذر میخوام که اینطوری میگم) squid game در دنیای واقعی. اگر سر سریال squid game یکبار اشک ریختید در هر صفحه از این کتاب اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد.

روزنوشت دوم ۱۲ دی ۴۰۲ سه شنبه - ارادتمند سهراب خان‌بدر


پاره‌ای از ویکی پدیا فارسی در رابطه با ویکتور فرانکل:

ویکتور امیل فرانکل (به آلمانی: Viktor Frankl) (زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۰۵ – درگذشتهٔ ۲ سپتامبر ۱۹۹۷) روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی و پدیدآورندهٔ معنادرمانی (لوگوتِراپی) بود.

معروف‌ترین کتاب او، انسان در جستجوی معنا، روایت تجربیات او در دوران فاجعه‌باری است که به‌عنوان یک یهودی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی حضور داشت و در خلال آن، او به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سخت‌ترین شرایط می‌پردازد.



https://www.shihoriobata.com/blog/50-beautiful-art-creativity-quotes/


ویکتور فرانکلطاقچهطاقچه بی نهایتچالش طاقچهانسان در جستجوی معنا
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید