ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۸ دقیقه·۳ سال پیش

بررسی ۴ ایده خلاقانه از سایت kickstarter | قسمت سوم

مقدمه - سلام امیدوارم روزهای آخر سال خوبی رو سپری بکنید. در این سری از پست‌ها چهار محصول از سایت kickstarter معرفی می‌کنم و بعد یک بررسی اجمالی می‌کنم. در این پست اول یک هنزفری با قابلیت کنترل صدای محیط و دوم کیف کوله‌ای/ دستی Que و سوم لیوان‌های thermo و در آخر هم پیچ‌گوشتی‌های MetMo رو از نظر گذراندیم.

آشنایی با سایت کیک استارتر- متن فارسی مستقیم از سایت ویکی‌پدیا فارسی آورده شده.

کیک‌استارتر (به انگلیسی: Kickstarter)، شرکتی آمریکایی و عام‌المنفعه برای کمک به پروژه‌های نوآورانه در زندگی بشر است که از استارت‌آپ‌هایی با ایده‌های نوین و خلاقانه استقبال می‌کند. ایده‌های جدید در همه زمینه‌ها از فناوری گرفته تا آشپزی در وب‌سایت این شرکت برای جذب سرمایه عمومی تحت پوشش قرار می‌گیرد. این وب‌سایت در اصل برای طرح و ایده‌های جدید، سرمایه لازم را برای تولید و انبوه‌سازی فراهم می‌کند.

در حال حاضر بیش از 115.000 پروژه خلاقانه از جمله فیلم و موسیقی و ... تأمین مالی شده‌است.

نظر De La Soul درباره‌ی کیک‌استارتر-

“Kickstarter is one of those platforms that gives you space to work with people who know you, love you, and support you.” | De La Soul

قبل از اینکه بریم سراغ ایده‌ها یه نکته‌ی جالب و کاربردی دارم که قبل خوندن بررسی من خودتون هم فکر کنید که این ایده رو کجا ها میشه استفاده کرد یا محصول مشابه چیه که با فکر من جهت نگیرین و بیشتر کمک باشه. خب حالا بریم چهار ایده‌ی جذاب رو از این سایت ببینیم.


ایده یک - هندزفری بیسیم GENKI

GENKI: Waveform Earphones for the Nintendo Switch and PS5 | Connect & Stream 2 Audio Sources at Once. Enjoy Low Latency Gaming. Dual Hybrid Drivers for Immersive Sound. aptX Adaptive Smart Case.

این هندزفری بی‌سیم قابلیت این را دارد تا به چند دستگاه وصل شود و همزمان از همه‌ی آن‌ها بتوان استفاده کرد. برای مثال اگر دارید بازی را با کنسول خود انجام می‌دهید و کسی با گوشی هوشمند شما تماس می‌گیرد می‌توانید به سادگی سوییچ کنید. تمرکز بر تاخیر پایین (low latency) هندزفری و کیفیت بالا صدا به طوریکه حتی آهنگ‌سازان هم بتوانند از آن استفاده کنند از نکات مورد تاکید مجموعه‌ی سازنده است. نکته‌ی جالبی که متوجه شدم قابلیت حذف صدای محیط به اندازه‌ای که خود شنونده بخواهد است و می‌تواند این میزان را کنترل کند که قرار است این موضوع را بررسی کنیم.

از طریق لینک زیر ویدیوی تبلیغاتی و مقاله‌ی آن را مشاهده فرمایید.

http://kck.st/3tcOcPE

بررسی - من در قسمت دوم این سری پست ها یک کیبردی رو به اسم کیکرون بررسی کردم و المان صدا را در طراحی وسایل بیان کردم. در اون گفتم کاشکی میشد یه هدفونی بود که یه فیلتری داشت که صدای گوشخراش‌ اطراف رو به یک صدای دلنشین تبدیل می‌کرد، مثلا اگر صدای گوشخراش اره برقی در بیرون میومد فیلتر صدای اون به یک اره برقی با صدای فانتزی تبدیل کنه که شما اصلا دوست داشته باشید همینطور که کارتون میکنید و هدفون رو گوشتون هست از اون صدای فانتزی لذت ببرید و خوب این هندزفری یک قدم عالی برای رسیدن به کنترل صدای محیط برداشته . اینکه شما اجازه بدید صدای محیط از هندزفری شما عبور کند یا خیر به شما اجازه میدهد تا خیلی از محیط اطراف دور نشوید و اگر کسی صدایتان کرد متوجه شوید. البته برای خونه من هدفون رو ترجیح میدهم. شاید بیرون باشم هندزفری خوب باشه ولی هدفون محکم روی سر میایسته. ولی این عالی میشد که من یک هدفون هوشمند داشتم که روی گوشم میزاشتم و المان های صوتی اطراف را تشخیص میداد و روی گوشی هوشمند نمایش میداد و من هر کدام را میخواستم کم میکردم، هر کدام را میخواستم زیاد میکرد. صدای پنکه سقفی را افزایش میدادم و صدای بلند اعضای خانواده که دارند تیم فوتبالشان را بلند تشویق میکنند در خانه را کم میکردم و یا حالت خودکار داشت. واقعا شاید صدای آژیری باید من را از جایم بلند کند که هدفون به همراه گوشی هوشمند میتوانست به خوبی آن را مشخص کند. البته رشد تکنولوژی یک آرزو و امید است و دوم هم مقرون به صرفه بودن این تکنولوژی‌ها است.


ایده دو - کیف دستی/کوله‌ای Que

Que | The Everywhere Convertible Totepack | Reach everything in your bag within seconds. Made of recycled plastic.

این کیف ضد آب است و یک لب‌تاپ سایز بزرگ (۱۶ اینچی) را به راحتی در خود جای می‌دهد. جیب کوچک آن آهنربایی و جیب اصلی آن زیپی است. هم کوله استفاده می‌شود و هم بندهای کوله‌ی آن میتواند پنهان شود و به طور دستی کیف دستی شود. کیف ظاهری رسمی و هم اسپرت دارد. دو نکته‌ی پنهان‌سازی بند کیف کوله و تبدیل آن به کیف دستی و همچنین آهنربایی بودن جیب کوچک آن از موارد جذاب و خاص این محصول‌اند که در ادامه بررسی می‌کنم.

آن‌چه در لینک زیر آمده است تبلیغ این کیف جالب و تامل برانگیز است.

http://kck.st/34MYInk

بررسی - کیف دستی Que که بندهایش می‌تواند به آن اضافه شود و نقش کیف کوله‌ای را بر عهده بگیرد سوای از اینکه وزن بیشتری هم می‌تواند تحمل کند بسیار جالب است. من در دوران مدرسه عاشق کیف دستی رسمی (چرم) بودم اما معمولا در ابتدای سال تحصلی (اواخر ماه مهر) یه مشکلی با کیفم پیدا می‌کردم و باقی سال رو با کیف کوله‌ایم می‌رفتم . کیف‌های کوله‌ای خوب جا داشتن وزن بیشتری رو تحمل میکردن ولی لزوما حس بچه درس‌خوان رو آنطوریکه یه کیف چرم القا می‌کرد رو به آدم نمیداد. به هر حال، یکی از الگوهای ما خود معلمان و دبیرانمان بودن و همه با کیف دستی به مدرسه و محل درس می‌آمدند. همچنین، کیف‌های دستی چرم درشون باز می‌شد و یا خراب می‌شد (بدلیل زیاد و سنگین بودن کتب مدرسه‌ای). مثلا یه کیف چرم داشتم با دکمه ‌آهنربایی که یادمه دیگه آهنرباش خراب شد و از همان اوایل سال به سراغ کیف زیپی رفتم. الان که میبینم در این کیف همه‌ی این‌ها تعبیه شده خیلی خوشحال می‌شم و این دقت طراحان این کیف رو نشون میده. به شخصه دوست داشتم یک تم چرمی (فقط ظاهری) رو به جای این ظاهر مدرنیزه ببینم، اینطوری حس خفنی میده و هم دبیران و هم دانش‌آموزان می‌تونن از اون استفاده کنن و این میتونه حس نزدیکی بیش‌تری رو به الگوهامون ایجاد کنه. هر چند این نکته که در اصلی زیپی و مطمئن و در فرعی کمی مدرن و آهنربایی است به جذابیت و آینده‌نگری آن میافزاید اما من خودم شخصا ترجیح میدم جیب‌های کوچک هم زیپی باشند. اینگونه حس میکنم امن‌تر است. درسی که این طرح برای من داره اینه که ایده‌های ضعیف (جیب‌های آهنربایی کیف چرم) در یک جا شاید در بخشی از اون خیلیم قوی باشن(بخش اصلی زیپی و جیب‌های فرعی آهنربایی). بعبارتی، در آهنربایی که بعنوان در بخش اصلی بسیار ضعیفه حال میبینیم که بعنوان در جیب فرعی میتونه عالی باشه.


ایده سه - لیوان‌های ترمو (مدل پشته‌ای)

STACK thermo glass. Coffee & Tea, Juice... | Colorful & stackable. One glass for all your drinks. Cold drinks stay cold. Hot drinks stay hot.

لیوان thermo، یک لیوان برای هر نوشیدنی. نوشیدنی گرم را گرم نگه میدارد و نوشیدنی سرد را سرد نگه می‌دارد. و قابلیت این را دارد که چند لیوان را در هم گذاشته و بعبارتی پشته کنیم. آیا نکته‌ی جالب آن را متوجه شدید؟ :) این لیوان مناسب نوشیدنی‌های گرم هست و دسته ندارد و یک مقدار خلا مابین خود نوشیدنی و بدنه هست که اجازه می‌دهد دست مصرف کننده موقع استفاده نسوزد که همین مسئله را بررسی خواهیم کرد و از آن درس خواهیم گرفت.

ویدیوی معرفی محصول به همراه توضیحات تکمیلی از طریق لینک قابل دسترسی است.

http://kck.st/3tcDGYS

بررسی - لیوان‌های ترمو هم می‌تواند برای نوشیدنی با مصارف سرد و هم برای نوشیدنی با مصارف گرم استفاده شود. این لیوان‌ها قابلیت این را دارند که بروی هم قرار گیرند. این لیوان‌ها دست را نمی‌سوزانند چرا که فضایی مابین نوشیدنی و بدنه‌ای که در دست شما قرار می‌گیرد هست که این اجازه را به نوشیدنی می‌دهد که گرم بماند و به مصرف کننده‌ام اجازه می‌دهد تا آن را به راحتی در دست خود بگیرد بدون اینکه محدود باشد تا لیوانی را تنها از دسته‌اش بگیرد. این عالیست. این نوعی از میان برداشتن محدودیت است. لامپ‌ها هم اینگونه هستند. اگر به لامپ روشن دست بزنید دست شما احتمالا خواهد سوخت و این در حالیست که اگر یک لایه هوا مابین دست شما و محوطه‌ی‌ی خلا قرار بگیرد می‌تواند شبیه پنجره‌ی دوجداره عمل کرده و مانع از رسیدن گرما به دست شما شود. البته نمیدانم تا چه حد خوب، ارزان و کاربردی است. به طور کلی از این دو جداره کردن می‌توان زمانی استفاده کرد که بخواهیم باعث استقلال محیطی شویم و نگذاریم دمای محیطی بر محیط دیگر تاثیر بگذارد. شاید لوله‌های آب داغ هم که رو کار هستند بتوان مثالهای دیگری باشد که شاید از این تکنیک بتوان استفاده کرد.


ایده چهار- پیچ‌گوشتی مت‌مو (MetMo)

MetMo Driver | The World's Most Satisfying Driver | Prepare for the drive of your life. A compact, high torque driver that’s more than just a tool.

این پیچ‌گوشتی‌ ابزاری بسیار قوی برای انواع پیچ‌ها است به طوریکه پیچاندن پیچ‌ها را به امری لذت بخش تبدیل خواهد کرد. برخی از پیچ‌ها هستند که بد دست هستند و شاید نتوان پیچ‌گوشتی معمول را به راحتی چرخاند در این پیچ‌گوشتی به کمک دسته‌ی کمکی که دارد این پیچ‌گوشتی عملاْ به یک درل (Drill) دستی تبدیل شده و با رضایت می‌تواند پیچ شما را سفت کند. سر پیچ‌گوشتی نیز می‌تواند با از دوسو به چهار سو و غیره تغییر کند.

از طریق لینک زیر ویدیوی جذاب آن را مشاهده کنید.

http://kck.st/3sYPqxS

بررسی - اولین درسی که برام داشت این بود که پیچ‌گوشتی به انگلیسی میشه ( screw driver ) - :).

اگر کمی با پیچ‌گوشتی‌های دستی و برقی آشنا باشید متوجه خواهید شد این ابزار چقدر خلاقانه است. پیچ‌گوشتی های برقی شبیه درل (Drill) هستن و ابعاد به نسبت بزرگی دارن و نیازمند برق و یا باتری هستن. پیچ‌گوشتی‌های دستی هم که به قدرت پیچ‌گوشتی‌های برقی نیستن. بسیاری از پیچ‌ها باید در جاهایی بد دست پیچانده شود و پیچ‌گوشتی برقی ممکن است به خوبی قابل استفاده نباشد. از طرفی پیچ گوشتی دستی هم خیلی شاید کاربردی نباشد و زور کافی را نداشته باشد. حال این ابزار جدید با ویژگی‌هایی‌که دارد می‌تواند در نقش یک پیچ‌گوشتی نیمه‌حرفه‌ای تا حرفه‌ای تمام ظاهر شود.


۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - جمعه

نوآوری قرار دادن دو چیز موجود در کنار یکدیگر به روشی جدید است. | تام فرستون – بنیانگذار| [ منبع جمله: پرشین استار]

موفق باشید - سهراب خان‌بدر

کیک استارترکنترل صدای محیطپیچ‌گوشتی درلی دستیکیف دستی کوله‌ای ضدآب آهنرباییلیوان آبجوش آبسرد بدون دسته و پشته‌ای
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید