ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۱ دقیقه·۷ ماه پیش

تار عنکبوت منتظم است و صنمی با تار شبکه اینترنت ندارد ...

برعکس آنکه وب یا شبکه‌ی وب با الهام گیری از تار عنکبوت نامگذاری شده است؛ به نظر من در یک شبکه تار عنکبوتی عنکبوت بسیار منتظم این تار را می‌بافتد چرا که از این انتظام سود می‌برد این در حالی است که شبکه وب اینترنت بر اساس اهمیت ارتباط ایجاد شده است و خیلی توجهی به انتظام توپولوژیکی شکل نگرفته است و نامنتظم هست.
انتظام در تارها به عنکبوت کمک می‌کند جفت خود را جذب کند؛ شکارها را به دام بیاندازد و انتقال ارتعاش از سوی طعمه به سادگی به عنکبوت انتقال داده می‌شود اما اینترنت به دلیل ساختار نامنتظم از این مزیت‌ها برخوردار نیست. یکی از اصلی ترین ویژگی‌ها آن است که عنکبوت‌ها به مقدار محدودی می‌توانند تار ببافند و ساختار منتظم صرفه جویی را بهمراه خواهد داشت.
اما سوال آنست این عدم انتظام در شبکه‌های وب چقدر انرژی را هدر می‌دهد؟ سوال بعدی این است که این انتظام چگونه می‌تواند به داد مهندسان نرم افزار، و برنامه نویسان بیاید؟ آیا ساختمان داده ها و الگوریتم‌ها از این ساختار بهره برده‌اند؟ منظورم گراف یا درخت نیست منظورم نگرشی دیگر است؟


صرفه جویینرم افزارتار عنکبوتعنکبوت منتظم
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید