ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۲ دقیقه·۵ ماه پیش

خداحافظ شب امتحانی! با این تکنیک‌ها مطالعه را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید.

تصویر رو هوش مصنوعی برای clean code ارائه کرد و من فکر کردم مناسب نکات مطالعه باشد. موفق باشید.
تصویر رو هوش مصنوعی برای clean code ارائه کرد و من فکر کردم مناسب نکات مطالعه باشد. موفق باشید.


حقیت جالب: میدونستی تحقیقات نشون میدن که خوابیدن بعد از یادگیری مطالب میتونه به یادآوری اونها کمک کنه؟ پس دفعه بعد که داری شب امتحانی میخونی، یه چرت کوتاه بزن - شاید به جا افتادن مطالب تو ذهنت کمک کنه!

حالا بریم سراغ چند تا نکته فوق العاده:

  • خاموش کن تا روشن شی: حواس پرتی هایی مثل گوشی و شبکه های اجتماعی رو خاموش کن! چند کار رو باهم انجام دادن هنگام درس خوندن یه افسانه است و تمرکز روی یه موضوع به تنهائی به ماندگاری اطلاعات کمک میکنه.
  • ذهنت رو آماده کن: موقع درس خوندن موسیقی گوش بده، اما عاقلانه انتخاب کن! موسیقی کلاسیک یا صداهای آرامش بخش طبیعت میتونن تمرکز رو زیاد کنن، در حالی که موسیقی با کلام میتونه حواس پرت کنه.
  • تنوع رمز مطالعه است: فقط به طور被动انه دوباره یادداشت هات رو مرور نکن. سعی کن اونارو با کلمات خودت بازنویسی کنی، فلش کارت درست کنی یا حتی مطالب رو به کس دیگه ای (حتی یه حیوان خانگی حاضر!) یاد بدی.
  • استراحت کن، قهرمان!: مغز ما فقط تا یه مدت میتونه اطلاعات رو جذب کنه. برای اینکه از خستگی در بری و تمرکزت رو تیز نگه داری، هر 25-50 دقیقه استراحت های کوتاهی رو برنامه ریزی کن.
  • منطقه مطالعاتی خودت رو پیدا کن: یه فضای اختصاصی برای مطالعه درست کن که راحت، نور کافی داشته باشه و به هم ریخته نباشه. این کار به مغزت کمک میکنه تا برای حالت یادگیری آماده بشه.
  • به خودت جایزه بده: برای خودت هدف های کوچیک بذار و به پیشرفتت افتخار کن! تموم کردن یه جلسه مطالعه یا تسلط پیدا کردن روی یه مفهوم سخت، یه جایزه کوچیک رو برای اینکه انگیزه ات رو حفظ کنی، میطلبه.
  • لذت بخشش کن!: راه هایی برای جذاب کردن مطالعه پیدا کن. ویدیوهای آموزشی ببین، به یه گروه مطالعه ملحق شو یا فلش کارت ها رو به یه بازی تبدیل کن. هر چی بیشتر درگیر باشی، بهتر یاد میگیری.
  • فراتر از کتاب های درسی بخون: قدرت کتاب خوندن برای لذت رو دست کم نگیر! خوندن رمان باعث بهبود دایره لغات، مهارت های تفکر انتقادی و حتی همدردی میشه - که همه اینها دارایی های با ارزشی برای هر دانشجویی هستن.

با به کار بردن این نکات، میتونی درس خوندن رو از یه کار اجباری به یه تجربه مفید و حتی لذت بخش تبدیل کنی!

مطالعهclean codeتفکر انتقادیحواس پرتیشبکه‌های اجتماعی
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید