ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

رفتارهای ماندگارتر آن‌هایی هستند که آینده را می‌سازند

“The behaviors that never change are history's most powerful lessons, because they preview what to expect in the future.”

— Morgan Housel

رفتارهایی که هرگز تغییر نمی‌کنند مهم‌ترین درس‌های تاریخ‌اند، چرا که آن‌ها آنچه که در آینده رخ خواهد داد را می‌سازند (دوره می‌کنند). - مورگان هاسل

رفتارهایی که دائمی هستند آینده را می‌سازند.

یک لحظه به اساس این دنیا توجه بفرمایید، خورشید در حال تابش است و این‌کار را میلیاردها سال انجام داده است. کره‌ی زمین میلیاردها سال بدور خود و خورشید چرخیده است. خوب این‌ها رفتارهای اصلی خورشید و زمین هستند که آنقدر تکرار شده‌اند که به اساس این دنیا بدل شده اند. قوانین حیات را شکل داده‌اند و ما انسان‌ها و موجودات زنده بر اساس آن‌ها تکامل یافته‌ایم و ساعت بدنمان بر اساس همین چرخش ها و دوران‌ها کار می‌کند.

این جمله بدیهی است، رفتارهایی که ماندگارتر باشند تاثیر عمیق‌تری در زندگی ما خواهند داشت.

اگر من عادت خوب ورزش کردن را در خودم داشته باشم و هروز تا آخر عمر ورزش کنم در کل مسیر زندگیم یک زندگی شادتر نسبت به فردی که این عادت را ندارد تجریه خواهم کرد. از طرفی اگر برای یکسال ورزش کنم به همان اندازه زندگی شاد و سالمی را تجریه خواهم کرد، صد البته تاثیرش کمتر از یک عمر ورزش است اما بی تاثیر هم نخواهد بود و احتمال اینکه فرد شادتری در بلند مدت باشید را افزایش می‌دهد. و البته حتی می‌توانید یک روز تصمیم به بیرون رفتن و در پارک دویدن بگیرید. در نهایت شما یکروز شاد را تجریه خواهید کرد. پس این جمله یک جمله‌ی بدیهی است.

پس رفتارهایی که دائمی‌تر و ماندگارتر هستند تاثیر عمیق‌تری بر حیات ما و دیگران خواهند گذاشت.

انسان ابزاری می‌آفریند و رفتارش برای همیشه تغییر می‌کند. و این تغییر رفتار دائمی زندگی بشریت را به کلی متحول می‌کند.اختراع چرخ انسان را به موجودی سریع‌تر بدل می‌کند و این افزایش سرعت رفتار کلی انسان را برای همیشه دچار تغییر و دگرگونی قرار می‌دهد.


روزنوشت ۶ آذرماه ۴۰۲ - دوشنبه

موجودات زندهرفتارهارفتار ماندگار
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید