ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

قلب زرافه‌ها ۱۱ کیلوگرم وزن دارد!

با سلام خدمت دوستان محترم، امیدوارم حالتان خوب باشد. امروز قصد دارم در رابطه با زرافه‌ها کمی بنویسم. زرافه‌ها موجودات شگفت‌انگیز و متفاوتی هستند که درس‌های بسیار زیادی برای ما انسان‌ها دارند. در ادامه یکی از شگفتی های این موجود خارق‌العاده آمده است.





آیا میدانستید زرافه با گردن بلندی که دارند تنها هفت استخوان گردن همانند دیگر پستانداران از جمله انسان‌ها دارد و تنها ارتفاع استخوان ها تفاوت ایجاد می‌کند؟

موضوع جالب دیگر آنکه سیستم گردش خون و قلب ۲۵ پوندی آن‌ها باعث شده تا عملاً گردش خون در این سیستم جریان پیدا کند که خون را با فشار بالا پمپاژ می‌کند تا خون به سر زرافه برسد و البته رگ‌های این حیوان بطوری هستن که کنترل جریان پر فشار خون این حیوان را کنترل می‌کند تا وقتی زرافه سرش را پایین می‌آورد تا آب بخورد فشار را در آن کنترل می‌کند و مانع سرگیجه و مرگ در اثر پارگی از فشار خون در این موجودات شگفت انگیز می‌شود.


سرگیجه = dizzy

25 پوند = 11.3398 کیلوگرم


منبع . chatgpt

قلب ۱۱ کیلویی زرافهزرافهموجود شگفت انگیز
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید