ویرگول
ورودثبت نام
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
سهراب خان‌بدر | Sohrab Khanbadr
خواندن ۴ دقیقه·۷ ماه پیش

25 نقل قول برتر وارن بافت در مورد تجارت، سرمایه گذاری و زندگی


1. به نبوغ آمریکایی اعتماد کنید:

"جادوی آمریکایی همیشه پیروز بوده است و باز هم همین کار را خواهد کرد."

2. ترسو نباشید:

"ترس مسری ترین بیماری است که می توانید تصور کنید. این باعث می شود که ویروس شبیه یک piker به نظر برسد.

3. زبان را یاد بگیرید:

"شما باید حسابداری را بفهمید. باید. این باید برای شما مانند یک زبان باشد."

4. بلندمدت سرمایه گذاری کنید:

"دوره نگهداری مورد علاقه ما برای همیشه است. ما دقیقاً برعکس کسانی هستیم که وقتی شرکت ها عملکرد خوبی دارند برای فروش و ثبت سود عجله می کنند، اما با سرسختی به کسب و کارهایی که ناامید می شوند پایبند هستند."

5. روی شرکتی سرمایه گذاری کنید که به آن ایمان دارید:

"خرید یک شرکت فوق‌العاده با قیمت منصفانه بسیار بهتر از یک شرکت منصفانه با قیمت فوق‌العاده است."

6. قیمت و ارزش همیشه همسان نیستند:

"قیمت آن چیزی است که شما پرداخت می‌کنید. ارزش آن چیزی است که شما بدست می‌آورید."

7. شهرت همه چیز است:

"از دست دادن پول برای شرکت قابل فهم است، اما از دست دادن ذره ای از شهرت شرکت غیرقابل بخشش است."

8. شکاک باشید:

"یک قانون ساده خرید من را دیکته می کند: زمانی که دیگران طمعکار هستند ترسو باشید و زمانی که دیگران ترسو هستند طمعکار باشید."

9. روی چیزی که درک نمی کنید سرمایه گذاری نکنید:

"مهم این است که بدانید چه چیزی را می دانید و بدانید چه چیزی را نمی دانید."

10. با کسی که به او اعتماد ندارید معامله نکنید:

"شما نمی توانید با یک فرد بد معامله خوبی داشته باشید."

11. سهامی را نخرید مگر اینکه فکر می کنید ارزش آن کمتر است:

"فقط چیزی را کمتر از ارزشش بخر."

12. افت قیمت فرصتی برای افزایش سرمایه گذاری شماست:

"چه در مورد جوراب صحبت کنیم و چه در مورد سهام، من خرید کالاهای باکیفیت را زمانی که علامت گذاری شده است، دوست دارم."

13. آینده هرگز روشن نیست:

"عدم اطمینان در واقع دوست خریدار ارزش های بلندمدت است."

14. معمولاً خریدار است که با غافلگیری های ناخوشایند روبرو می شود:

"مانند ازدواج، کسب و کارها اغلب بعد از "بله" گفتن غافلگیر کننده هستند."

15. پول خود را در صندوق های شاخص به جای سهام های جداگانه سرمایه گذاری کنید:

"به نظر من، برای اکثر مردم، بهترین کار این است که شاخص S&P 500 را داشته باشند. مردم پول هنگفتی برای مشاوره ای می پردازند که واقعاً به آن نیاز ندارند."

16. از سطل به جای قاشق استفاده کنید:

"هر چند دهه یکبار، ابرهای تاریکی آسمان اقتصادی را پر می کنند و برای مدت کوتاهی طلا می بارند."

17. فرصت را در زمانی که می توانید غنیمت بشمارید:

"چیزی را که امروز جذاب است به این دلیل که فکر می کنید فردا چیز بهتری پیدا خواهید کرد، از دست ندهید."

18. خونسردی خود را حفظ کنید:

"هر چه رفتار بازار احمقانه تر باشد، فرصت بیشتری برای سرمایه گذار باهوش ایجاد می شود."

19. در دوران سخت است که برندگان و بازندگان آشکار می شوند:

"شما فقط زمانی که جزر و مد پایین می آید متوجه می شوید که چه کسی بدون لباس شنا بوده است."

20. زیاد بخوانید و فکر کنید:

"بهترین راه برای فکر کردن به سرمایه گذاری این است که در اتاقی بدون هیچ کس دیگری باشید و فقط فکر کنید. اگر این کار جواب ندهد، هیچ چیز دیگری جواب نخواهد داد."

21. هوش بالا برای موفقیت در تجارت لازم نیست:

"آنچه ما انجام می دهیم فراتر از توانایی هیچ کس دیگری نیست. من در مورد مدیریت همان احساسی را دارم که در مورد سرمایه گذاری دارم: نیازی به انجام کارهای خارق العاده برای رسیدن به نتایج خارق العاده نیست."

22. قوانین را دنبال کنید:

"قانون شماره 1: هرگز پول را از دست ندهید. قانون شماره 2: قانون شماره 1 را هرگز فراموش نکنید."

23. اگر به دنبال موقعیت در هیئت مدیره هستید، این را به خاطر داشته باشید:

"مدیرعامل ها در جستجوی سگ های پیت بول برای هیئت مدیره نیستند. این سگ های اسپانیل هستند که به خانه برده می شوند."

24. صرفه جو باشید:

"من تمام دارایی هایی را که می خواهم دارم. من دوستان زیادی دارم که دارایی های بسیار بیشتری دارند. اما در برخی موارد، من احساس می کنم دارایی ها آنها را صاحب شده اند، نه برعکس."

25. شما بهترین سرمایه خود هستید:

"بهترین سرمایه گذاری شما خودتان هستید. هیچ چیز با آن قابل مقایسه نیست."

سخن پایانی:

وارن بافت به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان، منبع ارزشمندی از حکمت و بصیرت در مورد تجارت، سرمایه گذاری و زندگی است. نقل قول های او سرشار از درس های عملی است که می تواند به ما کمک کند تا در هر زمینه ای از زندگی خود به موفقیت برسیم.

منابع:

  • https://finance.yahoo.com/news/warren-buffett-25-best-quotes-120224652.html



وارن بافتسرمایه
چیزی مثبت بگو، و چیز مثبت خواهی دید." — جیم تامپسون من کیستم ؟ من کجا هستم ؟ من چه میخواهم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید