ویرگول
ورودثبت نام
Sohrab Salehin (Sohrabovsky)
Sohrab Salehin (Sohrabovsky)
خواندن ۷ دقیقه·۵ سال پیش

۸ ورزش خانگی که من رو به ورزش معتاد کرد

تو این مطلب من می‌خوام یه سری ورزش‌های خونگی که بر اساس اصول عادت یعنی چرخه‌ی سرنخ، روتین، جایزه طراحی شدند رو معرفی کنم. این ویدیوها باعث شدند من نه تنها ۱۳ کیلو وزن کم کنم بلکه زندگیم به طور کلی عوض بشه. به نظرم این روزها خیلی‌ها به این چیزها احتیاج دارن. پس برو بریم:

T25
T25

اولی Focus T25هستش. تولیدکننده‌اش کمپانی معروف Beachbody‌ و ترینرش یکی از محبوب‌ترین ترینر‌های دنیاست یعنی ShaunT. من خودم با این سری ورزش کردن تو خونه یا محل کار رو شروع کردم. پر از شور و هیجان و البته کمی هم سخته. بعضی ویدیوها دمبل می‌خواد، بارفیکس و کش هم اختیاریه. هر روز ۲۵ دقیقه وقتتون رو می‌گیره برای همین خیلی عملیه و بهانه اینکه کار دارم و نمی‌رسم رو از بین می‌بره و دامنه‌ی حرکات جوریه که تقریبا تو هر فضایی قابل انجامه. من تو محل کارم زدم.


Insanity
Insanity

دومی که باز هم ترینرش ShaunT هستش اسمش هست Insanity خب همونطور که از اسمش معلومه این سری خیلی سنگینه و باید خل و چل باشی که بری سراغش. من خودم چون از فاز فشار آوردن‌های ShaunT‌ خوشم اومده بود بعد T25 رفتم سراغ این. طول برنامه‌ی T25 پونزده هفته‌‌ست اما Insanity دو ماه. ویدیوهای Insanity بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان تمریناشه و به شدت سنگینه. بدون هیچ وسیله‌ای همه‌ تمرین‌ها رو میشه انجام داد چون با وزن بدنه. بیس تمرین‌های T25 و Insanity هر دو هوازیه. جای زیادی هم نمی‌خواد. اینم سر کار زدم



Insanity Asylum
Insanity Asylum

بعدی اسمش Insanity Asylum هستش. اونم ترینرش ShaunT هستش و بیس تمرین‌ها هوازیه اما خیلی از تمرین‌های فانکشنال رشته‌های ورزشی مثل بسکتبال، بیس بال، تنیس، دو میدانی و فوتبال و اسکیت توش گنجونده شدن. اینم خیلی باحاله اما فضا می‌خواد. وقت هم می‌خواد مثل قبلی. حدودا ۱ ساعته تمرین‌ها. علاوه بر وقت البته وسیله‌هایی مثل نردبون چابکی، دمبل، طناب و کش هم باید داشت. این سری رو من به کسایی پیشنهاد می‌کنم که دیگه خیلی کرم ShaunT رو دارن و می‌خوان یه سبک متفاوت تمرین‌های خونگی رو تجربه کنن. این سری شامل دو قسمت ۱ و ۲ هستش که مجموعا فکر میکنم ۲ ماه وقت می‌خواد.



Insanity Max 30
Insanity Max 30

سری بعدی که رفتم سراغش و به کسایی که دوست دارن تمرین‌هایی با شدت بیشتر از T25 رو امتحان کنن با بیس هوازی و وزن بدن اما وقت هم ندارن Insanity Max 30 هستش. این سری از یه سری روش‌ها مثل Tabata هم برای تمرین‌های قدرتی استفاده می‌کنه که جذابش می‌کنه. در کل این Insanity Max30‌ خیلی سنگینه. برای من حتی از سری Insanity ها هم سخت‌تر بود. من به کسایی که می‌خوان تو مدت کوتاهی خیلی تغییر ببینن و وقت هم خیلی ندارن پیشنهادش می‌کنم. طولش ۲ ماهه.


Core De Force
Core De Force

سری دیگه از همین کمپانی Beachbody که البته ترینرش یه دختر و پسر باحال به نام Joel و Jericho هستن اسمش Core De Force هستش. شدیدا پیشنهاد می‌کنم اگر به تمرین‌های رزمی علاقه دارید امتحانش کنید. اینم بیسش هوازی و تا جایی هم قدرتیه ولی با استفاده از Mixed Martial Arts. اگر مسابقات UFC رو دیدید می‌دونید هنرهای رزمی ترکیبی یا همون Mixed Martial Arts از فنون رشته‌های مختلف رزمی استفاده می‌شه. اما نترسید. شما برای انجام Core De Force هیچ احتیاجی به دونستن حتی مشت زدن هم ندارید. همه چیز رو از پایه یاد می‌گیرید. طول پکیج عادی ۱ ماهه و دلوکسش ۲ ماه


Piyo
Piyo

و اما بعدی Piyo یکی از سری‌های محبوب دیگه‌ی Beachbody هستش که ترینرش خانمی به نام Chalene Johnson. فوق العاده به کسایی که تمرین‌های پرشدت ShaunT رو دوست ندارن و خیلی اهل کارای هیجانی رزمی هم نیستن پیشنهادش می‌کنم. ترکیبیه از پیلاتس و یوگا. البته که کلی هم عرقتون رو درمیاره.

این البته سلیقه‌ی من برای تمرین روتین نیست چون من تمرین‌های باشدت بالا یا اصطلاحا High Impact رو ترجیح میدم اما این تو کتگوری Low Impact‌ هستش ولی کار خودش رو خوب انجام میده و باعث می‌شه قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر بشید. دو ماهه‌ست و ویدیوهاش بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه.

21Day Fix
21Day Fix

خب خب می‌رسیم به بعدی که یه جورایی باز هم هوازیه اما نه مثل سری تمرین‌های ShaunT. اسم این سری 21Day Fix هست و ترینرش یه خانم خیلی خوش هیکل و خوش تیپ به اسم Autumn Calabrese. تمرین‌های این رو میشه بین Piyo و T25 دونست. ترکیبیه از هوازی، قدرتی، یوگا و...

واقعا سری کاملیه برای کسایی که دوست دارن تنوع تو تمریناشون بیشتر باشه. طول دوره‌ی عدیش ۲۱ روزه و یک سری Extreme هم داره که سختتر شده و اونم ۲۱ روزه‌ست. یعنی در مجموع ۴۲ روز. هر ویدیو هم ۳۰ دقیقه‌س.


یه سری دیگه هم هست که من خودم خیلی باهاش حال نکردم اما ممکنه کسایی که تمرین‌های چابکی و پلایومتری (انفجاری) رو دوست دارن بپسندند. ترینرش یه سیاه‌پوسته به نام Chris Downing که خوبه اما به باحالی ShaunT نیست. تمرین‌ها شامل تمرین‌های هوازیه که همونطور که گفتم بیشتر با رویکرد افزایش چابکی و همینطور تمرین‌های قدرتی هم داره که احتیاج به دمبل پیدا می‌کنید. فضای زیادی هم لازم داره نسبتا. مثل Insanity Asylum. کلا خیلی شبیه اونه. ویدیوها بین ۱۵ تا ۵۰ دقیقه‌ست و ۲۸ روز طول می‌کشه.

خب این کمپانی Beachbody سری‌های دیگه هم داره که یا به معروفیت این‌ها نیست یا من امتحان نکردم که البته تعدادشون زیاد نیست Smiling face with open mouth. اونایی که من امتحان نکردم بیشتر این یکی دو سال اومدن بیرون و به صورت اینترنتی روی خود سایت beachbody با اکانتش قابل استفاده‌ان.

اما اینایی که گفتم همشون قابل دانلودن. بعضیاشون رو حتی با سرچ فارسی هم می‌تونین تو سایت‌های فارسی پیدا کنید و بعضی‌ها هم من از تورنت دانلود کردم. همه رو میشه تو خونه زد و جز Asylum وسایل خاصی نمی‌خوان. همشون داخل پکیجشون برنامه روزانه دارن که می‌گن کدوم ویدیو رو بزنی و همچنین برنامه غذایی که البته من استفاده نکردم.

و اما نتیجه‌گیری:

  • اگر دنبال وزن کم کردن در زمان کوتاه هستید ولی وزنتون اونقدر هم زیاد نیست که بپر بپر کردن براتون مشکلساز بشه برید سراغ یکی از برنامه‌های ShaunT. باحال، مهیج، معتادکننده و البته سخته. برای کسایی که سختشونه هم یکی هست تو ویدیوها که تمرین‌ها رو با شدت کم می‌زنه.
  • اگر دنبال وزن کم کردن هستید اما با صبر و حوصله و خیلی شدت بالا حال نمی‌کنید و یوگا و پیلاتس رو هم دوست دارید برید سراغ Piyo
  • اگر هم دنبال هوازی هستید هم می‌خواید قدرت و انعطافتون بیشتر بشه 21Day Fix ترکیبیه از همه‌ی اینا.
  • اونایی که دنبال تمرین‌های چابکین که خب کمک می‌کنه هماهنگی عصبی عضلانی و تمرکز بیشتر بشه هم Insanity Asylum و Shift Shop رو می‌تونن امتحان کنن
  • نهایتا هم اگر باز دنبال هیجان هستید اما با تمرکز بیشتر روی فنون رزمی و لگد و مشت در مورد Core De Force شک نکنید. باشد که رستگار شوید...

و اما این تمرینات رو باید از کجا دانلود کرد؟ خوشبختانه سایت download.ir تمام این تمرین‌ها رو که در واقع برای داشتنشون تو کشورای دیگه باید هزینه پرداخت کرد آماده برای دانلود گذاشته، کافیه اسم هر تمرین روی توی این وب‌سایت سرچ کنین و بعد لذتش رو ببرین.



تاملات ذهن یک دونده‌
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید