در این اموزش پیشرفته سالیدورک تصویر زیر مدل میشود
برای طراحی این مدل ابتدا اسکچی را مطابق شکل ترسیم کرده سپس با دستور surface-Revolved سطح مورد نظر را طبق تصویر زیربدست میاوریم
در ادامه توسط دستور split line حالت projection اسکچ مد نظر را روی سطح Revolve شده قرار میدهیم
در ادامه مدلسازی با دستور offset surface از سطح split شده offset میگیریم که در تصویر زیر نشان داده شده مقدار offset را صفر میلی متر در نظر میگیریم
با دستور Thicken به سطح offset شده ضخامت میدهیم
با دستور Axis مطابق تصویر محوری بدست میاوریم
در ادامه توسط دستور cir pattern سطح Thicken شده را تکرار میکنیم
در ادامه توسط دستور Thicken به سطح نشان داده ضخامت میدهیم
در ادامه توسط دستور cir pattern کار را تکرار میکنیم
در ادامه در قسمت بالایی مدل اسکچی مطابق شکل ترسیم کرده و با دستور Revolve به آن حجم میدهیم
با دستور curve اسکچ هایی روی سطح حجم Revolve شده ایجاد میکنیم و سپس با دستور surface loft سطح را از curve ها بدست میاوریم و با دستور cut surface حجم را توسط سطح برش می دهیم
سپس توسط دستور cir pattern کار را تکرار میکنیم
سپس با دستور shell قسمت بالای سبد را خالی مکنیم
در ادامه توسط محیط scene و appearances زمینه و ظاهر کار را تعیین میکنیم
منبع این نوشته سایت https://solid2012.com/