ویرگول
ورودثبت نام
SReza S
SReza S
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

سریعترین روش کپی فایل با ویندوز (تو سه سوت از پروژه node بکاپ بگیر)

سلام. روی واژه ی سریعترین تعصبی ندارم ولی بهتون اعتماد میدم از سرعت و قابلیت های این دستور کامند لاینی شگفت زده بشید...


آشنایی ?

  • اسم دستور robocopy هست که بوسیله CMD ویندوز اجرا میشه
  • پارامتر اول مسیر مبدا هست (اگر مسیر پوشه شامل کاراکتر space هم میشه باید مسیر رو بین دوتا علامت " قرار بدین. مثلا "D:\my folder")
  • پارامتر دوم مسیر مقصد هست (به همون ترتیب بالا فلان فلان...)
  • پارامتر سوم فایل/فایل‌ها ی مودنظر هست که البته توجه داشته باشید اگه خالی باشه یعنی میخواین همه فایل هارو کپی کنید
  • از پارامتر سوم به بعد هم اپشن های اضافی وارد میشن
robocopy <source> <destination> [<file>] [<options>]

به عنوان مثال برای کپی کردن فایلی به اسم yearly-report.mov از مسیر c:\reports به آدرس d:\reports دستور زیر رو میزنیم

robocopy c:\reports d:\reports yearly-report.mov


آپشن ها ⚙️

این دستور آپشن های خیلی زیادی داره که توی این لینک قابل مشاهده هست. ولی خب ما واسه کارهای روزمره به چندتا اپشن بیشتر نیاز نداریم که من مهم هاش رو براتون ترجمه میکنم

/s

زیر پوشه هارو هم کپی میکنه و اگر زیرپوشه خالی باشه نادیده گرفته میشه

/e

زیرپوشه هارو هم کپی میکنه و براش مهم نیست که پوشه خالی باشه یا نه

/lev:_

به اندازه ی _ مرحله از پوشه های داخلی رو کپی میکنه

/b

فایل هارو در به صورت بازگشت پذیر کپی میکنه

/mov

فایل هارو بعد از کپی کردن پاک میکنه یا به اصلاح انتقال میده

/move

فایل ها و پوشه هارو بعد از کپی کردن پاک میکنه یا به اصلاح انتقال میده

/mt:_

به کمک _ thread فایل هارو به صورت multi thread کپی میکنه. به صورت پیشفرض هم _ هشت thread هست

/xf:_

مانع کپی فایل هایی با نام _ میشه

/xd

مانع کپی پوشه هایی با نام _ میشه

/max:_

مانع کپی فایل های بزرگتر از _ بایت میشه

/min:_

مانع کپی فایل های کوچکتر از _ بایت میشه


همونطور که گفتم تعداد آپشن ها خیلی خیلی زیاد هستن ولی من مهم هاشو گلچین کردم و مهم‌تر هاش رو ضخیم کردم ?

برای بکاپ گرفتن از پروژه ها هم دستور /xd خیلی کار آمد هست؛ مثلا با استاده از این دستور میتونید مانع کپی پوشه node_modules بشین.

مثلا من برای با استفاده از دستور زیر از پروژه هام که بعضاً ریکتی بود و node_modules سنگینی داشت بکاپ گرفتم:

robocopy D:\projects H:\backups /e /xf node_modules /move /mt
rococopynode modulesbackupکپی فایلcmd
داشجوی علوم کامپیوترم و به فضای اوپن‌سورس، ماشین‌لرنینگ و بیت‌کوین علاقه‌مندم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید