ویرگول
ورودثبت نام
سیدعلی حسینی
سیدعلی حسینی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

دقیقه90+5

سلام! چطورین؟

چن وقته مقاله ننوشتم توی ویرگول. وقتم پر بود؟!نه. تازه وقت خالی هم داشتم. ولی ننوشتم.چرا؟!

به همون دلیلی که خیلی کارای دیگه رو هم انجام نمیدم. به همون دلیلی که کلی تصمیم خوب میگیرم و تا یه هفته بعدش اصلا یادم نمیاد؛تازه اگه هم یادم بیاد یه فرد خیالی هست که میگه برو بابا!حوصله داریا]:

خلاصه این قضیه زندگی ماست.(حداقل برای من که اینطوریه)

از یه طرف تصمیم میگیریم ولی بی خیالش میشیم.

از یه طرف دیگه همیشه میگیم وقت نداریم.

و از یه طرف دیگه همه کارای مهم،اجباری،الزامی و... رو توی،وقتای اضافه انجام میدیم.

و اما راه چاره برا خودم:

  • همیشه اون جایی که میگی وقت ندارم بدون وقت داری ؛حال نداری!
  • اون زمانی که یه کاری رو داری به صورت آدمیزادی توی زمان مقررش انجام میدی(نه وقت اضافه) به هیچ وجه نگو بقیش بعدا.
  • اون زمانی که کارت به وقتای تلف شده رسید، یادت باشه که دفعه بعد به این روز نیفتی.
  • یه برنامه برای خودت داشته باش(اصلا با کلیشه ها کاری ندارم و علاقه ای هم ندارم از اون سبک حرفا بزنم. تخصصش هم ندارم و تجربه ای که داشتم و جواب داده رو میگم) برنامه خوب برنامه ایه که توش مشخص باشه امروز میخوای چی کار کنی. برای مثال من امروز دو فصل از کتاب فلان رو می خونم+پلان دو پروژه بهمان رو انجام میدم+فلان دوره آموزشی رو هم تا قسمت 5می بینم
  • همیشه به قدر ارزش هرچیز براش وقت بذار.اگه یه چیز کم ارزش رو وقت بیشتر از ارزشش بذاری فقط وقت رو تلف کردی؛ولی اگه برای یه چیز پرارزش وقت کم بذاری هم وقتت رو با کارای دیگه تلف کردی هم ایده رو هدر دادی و هم به مزایایی که برای خودت داشت نرسیدی
  • یه نفر یا چند نفر رو داشته باش که هلت بده یا بدن.
  • و در آخر بلندپرواز باش. خوبیش اینه که اگه به هدف های بلند پروازانت نرسی باز تلاشت رو بیشتر میکنی(با توجه به نکات بالا) و به سمت بلندی ها پرواز می کنی(واو }: )

امیدوارم همیشه برنده باشید و بردتون به وقت های اضافی نکشه.

این ها رو از تجربه شخصیم گفتم و اگه تجربه یا نکته ای دارید ممنون می شم بفرستید که منم استفاده کنم.

در مورد برنامه ریزی هم قصد دارم تو یه پست دیگه یه کم خاطره تعریف کنم براتون(البته اگه وقت داشته باشم||||: )

خداحافظ?

برنامه ریزیدقیقه نودوقت های اضافه
برنامه نویس دات نت و فرانت اند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید