ویرگول
ورودثبت نام
شاهین شاطری
شاهین شاطری
خواندن ۱۸ دقیقه·۴ سال پیش

تجربه استفاده از اینترنت زیتل

توجه: تمامی موارد زیر نظر شخصی بنده با توجه به تجربه استفاده از سرویس اینترنت زیتل به مدت ۷ ماه و همچنین بازخورد و نظرات دوستان، آشنایان و همکاران در مورد استفاده از این سرویس میباشد و برای راهنمایی کاربران دیگر و کسانی به فکر استفاده از این سرویس هستند میباشد تا کمکی باشد تا با آگاهی و دانستن واقعیت تصمیم بگیرند و نه تنها با استناد به تبلیغات.

حدودا آبان ماه سال ۹۸ بود که پس از گذشت چند ماه از بازگشتم به ایران بعد از حدود ۱۲ سال و گذر از دوره مسافرت های داخلی و دیدار دوستان و آشنایان پس از سالها و شروع به بازگشت به زندگی عادی تصمیم گرفتم دفتر کارم رو در منزل راه اندازی کنم و طبیعتا پیش نیاز این کار داشتن اینترنت پرسرعت و با معیارهای زندگی در قرن ۲۱ بود. با توجه به اینکه سرویس موجود در خانه که از مخابرات بود و سرعتی بین ۱۲ تا ۱۵ مگابیت بر ثانیه رو به ما میداد جوابگوی نیاز من و استفاده ۲-۳ کاربر نبود و پس از بررسی های متعدد و ثبت درخواست برای سرویس FTTH مخابرات که یکی از دوستان داشت و پس از چندبار استفاده واقعا خوشحال بودم که در ایران هم میشه چنین کانکشنی داشت متوجه شدم که مخابرات منطقه محل سکونت ما پورت خالی برای ارائه سرویس FTTH نداره و معلوم نیست که چه زمان امکان سرویس دهی به کاربران جدید فراهم خواهد شد. نا امیدانه به چند شرکت دیگه هم تماس گرفتم و بعد از بررسی چند سرویس مختلف به صورت آزمایشی و مقایسه قیمت و کیفیت رسیدیم به یه شرکت جدید به نام زیتل.

بعد ار بررسی سرویسها و خواندن نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی و به به و چه چه های دوستان که زیتل ریتوییت کرده بود تصمیم گرفتم زیتل رو انتخاب کنم به دلایل زیر:
۱- ارائه سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۸ مگابیت بر ثانیه برای آپلود که با توجه به ریتوییت های زیتل از کاربران عموما تمامی کاربران سرعتی دریافتی بین ۳۵-۴۰ مگابیت دانلود و ۶-۸ مگابیت آپلود داشتن.
۲- امکان امکان سنجی، تست سرعت و کیفیت کانکشن قبل از پرداخت.
۳- ارائه تجهیزات و نصب رایگان.
۴- عدم محدودیت حجمی و نامحدود بودن سرویس (که این موضوع به غیر از ایران برای سرویس اینترنت ثابت یک امتیاز مثبت به شمار نمیاد و در تمامی ۱۱ کشوری که من سفر کردم اینترنت ثابت محدودیت دار مشاهده نکردم)

موارد بالا برای من که سالها با اینترنت ۱۰۰ مگابیت به بالا و نامحدود زندگی کرده بودم یکی از دغدغه های بازگشت به ایران که مشکلات اینترنت بود را تقریبا رفع کرد. خلاصه با زیتل تماس گرفتیم و قرار شد که برای تست و نصب سرویس کارشناس بفرستن و اگر سرعت دریافتی مورد قبول من بود سرویس نصب بشه و هزینه اون رو هم در محل پرداخت کنم.

روز ۲۳ دی ۹۸ برای نصب سرویس کارشناس سر ساعت اومدن و پس از بررسی و تست سرعت دریافتی ۳۷ مگابیت بود و من هم موافقت کردم و سرویس نصب شد. در حین نصب از کارشناس سوال کردم که چقدر امکان افت سرعت وجود داره و جوابی که دریافت کردم این بود: با توجه به موقعیت مکانی، فاصله شما با پاپ سایت، پاپ سایت خلوت و پیک مصرف شما نباید سرعتی کمتر از ۳۰ مگابیت دریافت کنید. بنابر گفته کارشناس و تبلیغات زیتل و ریتوییت کردن های این شرکت از کاربران تازه SLA حدود ۷۵ درصد به نظرم قانع کننده بود و سیگنال مثبت رو برای نصب دادم. داستان رو کوتاه کنم سرویس نصب شد و تا مدتی سرویس همانی بود که نصب و تحویل شده بود و حتی بهتر.

تا حدود ۲ هفته بعد که ریبوت شدن های پی در پی CPE شروع شد و با تماسهای مکرر با زیتل قرار بر این شد که کارشناس برای بررسی اعزام شود. کارشناس اومد و تنها کاری که انجام دادن تعویض آداپتور دستگاه بود ولی پس از گذشت چند روز مشکل من برطرف نشد و قرار بر این شد که برای تعویض CPE کارشناس مجددا اعزام شود.
داشتان رو کوتاه کنم با توجه به تعویض دستگاه مشکل من همچنان پابرجا بود و پس از گذشت حدود یک ماه مشکل نوسان و کندی سرعت هم به آن اضافه شد. دوباره کارشناس اعزام شد و محل نصب تغییر پیدا کرد به مکانی با دید مستقیم به پاپ سایت زیتل (و من تعجب کردم که چرا این کار همان روز اول انجام نشده بود). بعد از تغییر مکان مشکل نوسان و کندی سرعت برطرف شد و پارامترهای سیگنال هم به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد ولی مشکل ریبوت شدن ها با وجود کم شدن برطرف نشد و من مجبور شدم با این موضوع کنار بیام.

برای دوستانی که ممکنه سوال کنن که چرا ریبوت شده دستگاه که شاید حدود ۲ دقیقه طول بکشه مهم هست باید عرض کنم که با ریبوت شدن CPE آی پی شما تغییر میکنه و چون استفاده من طوری هست که این تعویض آی پی باعث میشه که مجبور بشم فایروال و کریو کنترلر رو هر بار ست آپ کنم و زیتل که شعار اینترنت حرفه ای برای کاربر حرفه ای رو میده آی پی استاتیک ارائه نمیده حتی با پرداخت هزینه آن، به همین دلیل این برای کاربران حرفه ای که زیتل همواره به آنان اشاره میکند امری مهم میباشد.

خلاصه به غیر از مشکل ریبوت شدن CPE و نداشتن آی پی استاتیک که من رو مجبور به استفاده از DDNS کرده بود همه چیز خوب بود تا آواخر فروردین ۹۹ که مشکلات اصلی شروع شد. کندی سرعت شدید و نوسان سرعت به نحوی که سرویسی که تا یک هفته قبل سرعتی کمتر از ۳۰ نداشت تبدیل شده بود به یک سرویس ADSL با چهار برابر قیمت. سرعت عادی من به حدود ۱۰-۱۵ مگابیت افت کرده بود و فقط در ساعاتی مانند ۳-۴ صبح امکان دریافت سرعت ۳۰ به بالا وجود داشت. با تماسهای مکرر و تیون کردن های زیتل و مانیتورینگ ها در بازه هایی مشکل تا حدودی برطرف شد ولی همچنان کیفیت سرویس دریافتی با آنچه در ابتدا من خریداری کردم و نصب شد تفاوت بسیار زیادی داشت تا اینکه در یکی از این تماسها یکی از کارشناسان اعلام کرد که شرکت با کمبود پهنای باند مواجه است و در آینده این برنامه ای برای افزایش آن وجود دارد و توصیه کردن که سعی شود تا در ساعات کم ترافیک از اینترنت استفاده کنم و در حال حاضر امکان ارائه سرویس با همان کیفیت و پایداری گذشته امکان پذیر نخواهد بود.

با گفتن این جمله بود که به اشتباه خود در انتخاب زیتل پی بردم چون گفتن این جمله نه تنها غیر حرفه ای و بر خلاف قوانین حمایت از مصرف کننده بود بلکه خنده دار هم بود. پس از آن در تماس با دوستان و یک جست وجوی ساده در توییتر متوجه شدم که این مشکل گریبانگیر خیلی از مشترگان این شرکت است و متاسفانه تمامی دوستان جوابهایی همانند آنچه به من گفته شده بود از طرف زیتل شنیده بودند.
از جمله این جوابها:
- مشکل از زیر ساخت است
- کمبود پهنای باند داریم
- کاربران در حال دانلود هستن و منتظر بمانید تا کار آنها تمام شود سپس سرعت شما به حال نرمال برگردد
- آپ دیت جدید COD اومده و کاربران در حال دانلود هستن
- اگر نمیتونید ویدئو با کیفیت HD استریم کنید کیفیت آن را به ۷۲۰ تغییر دهید
- احتمالا فاصله شما با روتر زیاد است
- ساعت استفاده خود را تغییر دهید به ساعاتی که بار شبکه کم میباشد (از زیتل سوال کردم این ساعات را اعلام کنید و جواب دادند: مستنداتی در این باره برای ارائه نداریم)

خلاصه داستان این شد که با تماسهای پی در پی و توییت های فراوان (با آنکه افرادی توییت ها در مورد مشکلات و نظرات منفی کاربران را ریپورت میکنند) در نهایت ۳ روز پیش تماسی از زیتل داشتم و با توجه به بررسی کارشناس تماس گیرنده که شخصی معقول و با دانش بالا بودند علاوه بر تایید اینکه شبکه با کمبود پهنای باند مواجه است مشکل دیگری بر روی کانکشن من مشهود است و آن نوسان بالای سرعت و ناپایداری میباشد و با کسب اجازه اقدام به آپدیت کردن فریور (Firmware) آنتن نصب در محل سکونت ما کردند و پس از آن مشکل نوسان بسیار شدید سرعت تا حدود بسیار زیادی حل شد ولی همچنان تا به امروز مشکل کاهش سرعت ادامه دارد تا حدی که سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در بهترین حالت بیشترین سرعت دریافتی من اکثر اوقات میباشد گرچه کارشناسی که با من تماس گرفتند با قاطعیت بسیار تاکید کردند که مشکل من را پیگیری و رفع خواهند کرد و حتی نام دیگر دوستان و آشنایان را برای رفع مشکل آنان جویا شدند که آن خو داستانی جداست و از اسکوپ این مقاله خارج است.

نکته جالب دیگر آن است که مدتی بود که افت شدید سرعت در ساعات Off Peak بسیار مشهود بود و این باعث تاجب من شد به نحوی که دقیقا هر شب حدود ساعت ۱۲ شب سرعت به زیر ۱۵ مگابیت افت کرده و تا ۳ صبح ادامه دارد و زمانی که به همین دلیل حدود ساعت ۱۲:۳۰ شب تیکتی ارسال کردم و در ساعت ۴ صبح جوابی دریافت کردم که به این مضمون: مودم بیرونی شما ۲ روز پیش آپدیت شده و سرعت دریافتی شما مطلوب میباشد.


نکته قابل توجه اینحاست که تست سرعت انجام شده ۳ ساعت بعد از زمان ارسال تیکت بود و فکر نکنم بدترین سرویس دنیا هم ساعت ۴ صبح سرعت نامناسبی داشته باشه. نکته دیگه اینجاست تنها تست سرعت قابل قبول برای زیتل تست سرعت شبکه داخلی خود (از آنتن کاربر به کور سایت زیتل) میباشد و اگر این تست سرعت با استاندارد زیتل همخوانی داشته باشد و حتی اگر سرعت دسترسی کاربر به مسیرهای خارج از کشور ۱ مگابیت برثانیه باشد از نظر زیتل مشکلی نیست و این درحالی میباشد که من و دیگر دوستان سرویس "اینترنت" خریداری کردیم نه "اینترانت" و امیدوار بودیم یک سرویس حرفه ای برای کاربران حرفه ای تفاوت این دو را درک کند.

نمایی از سرعت اینترانت داخلی و اینترنت بین الملل در سرویس زیتل
نمایی از سرعت اینترانت داخلی و اینترنت بین الملل در سرویس زیتل

با توجه به وجود ردکوردهای متعدد تست سرعت در کنترل پنل زیتل در ساعات ذکر شده پاسخی که دریافت کردم این بود: (ساعت ۴ صبح ما تست کردیم و سرویس مشلی نداشت همچنین ۲ روز قبل CPE شما آپدیت شده است.) که این جواب نه تنها رابطه چندانی با موضوع تیکت ارسالی من نداشت بلکه گمرا کننده بود و خود باعث سوالات بیشتری شد.

فردای آن روز تماسی از زیتل دریافت کردم که مضمون آن به این شرح است:
- با توجه به افزایش تعداد مشترکان و کمبود پهنای باند زیتل در حال حاضر امکان ارائه سرویس با کیفیت قبل (سرویسی که من خریداری کردم، برای من نصب و راه اندازی شد و برای آن پول پرداخت میکنم) نیست
- تایید کاهش شدید سرعت آپلود شبکه زیتل در چند ماه گذشته اما امکان ارجاع آن به تیم فنی نمیباشد چون یکی از پارامترهای کیفیت سرویس از طرف زیتل به حساب نمی آید
- اگر به سرعتی بالاتر از ۱۵-۱۶ مگابیت نیاز دارم بهتر است ساعت کاری خود را با ساعات کم ترافیک شبکه زیتل تنظیم کنم
- سازمان تنظیم مقررات رادیویی یک SLA برای سرویس دهندگان تنظیم کرده که آنان را موظف به ارائه سرویسی مشمول ۹۸ درصد کیفیت سطح خدمات میکند اما به گفته کارشناس زیتل آنان موظف به پیروی از آن نیستند چون در سایت خود اعلام کرده "تا ۴۰ مگ" و هر سرعتی بین ۱ تا ۴۰ برای آنان قابل قبول میباشد و نظر کاربر و سرویس خریداری، راه اندازی و تحویل کاربر داده شده ملاک نمیباشد.
- اگر از کیفیت سرویس راضی نیستم و زیتل نمیتواند سرویسی که من خریداری کردم را با همان کیفیت روز تحویل به من ارائه کند میتوانم از طریق مراجع پیگیری کنم.
- اگر یک سرویس با کیفیت و پایدار و با سرعت ۳۰-۴۰ (تمام خصوصیات سرویسی که من در ابتدا خریداری کردم و برای من راه اندازی شد) را دارم میتوانم با پرداخت هزینه ای بسیار بسیار زیاد درخواست پهنای باند اختصاصی کنم.

در جواب دوستانی که ممکن است بگویند سرویسی که زیتل ارائه میدهد بر پایه Fixed TD-LTE میباشد و سرویس به قول معروف Shared هست و نوسان سرعت طبیعی باید بگویم هم من و هم دیگر دوستانی که با مشکلاتی همانند مشکلات من در استفاده از زیتل دست و پنجه نرم میکنند کاملا به این موضوع واقف هستیم اما این در زمانی صدق میکند که سرویس از روز اول با این مشکلات همراه بوده نه برای سرویسی که میانگین سرعت آن در ۲-۳ ماه اول کمتر از ۳۰ مگابیت نبوده و ناگهان به کمتر از ۲۰ کاهش پیدا کرده. اگر قرار بر این است که هر روز سرعت و کیفیت سرویس کاهش پیدا کند باید قیمت سرویس هم به همان نصبت کاهش پیدا کند و این تنها منطق قابل درک میباشد.

دوستان و کاربران گرامی که به دنبال تبلیغات به فکر درخواست سرویس از زیتل هستید حتما و حتما قبل از این کار در توییتر یه سرچ ساده بزنید برای (zitel#) ، (زیتل#) و (zi_tel@) و به نظرات کاربران و توییت های آنان قبل و بعد از تاریخ November 2019 توجه کنید و تفاوت نظرات و توییتها در این دو بازه زمانی را مقایسه کنید.

نمایی از پایداری سرویس زیتل در مدت ۷ ماه
نمایی از پایداری سرویس زیتل در مدت ۷ ماه


نمونه تست سرعت از سرور زیتل در ساعت ۱۲:۳۰ بامداد
نمونه تست سرعت از سرور زیتل در ساعت ۱۲:۳۰ بامداد



به تازگی کاربران زیادی شکایت دارند که زیتل سرعت کاربران را در هنگام دانلود از سرورهای خارجی کاهش میدهد که این موضوع خلاف قانون بوده زیرا زیتل چنین موضوعی را انکار کرده و در هیچ جا به این موضوع اشاره ندارد.

برای امتحان میتوانید سرعت کانکشن خود را از یکی از سرورهای خارجی (ترجیحا همان کشوری که سرور دانلود فایل مورد نظر وجود دارد) از طریق Speedtest.net تست کنید سپس دانلود خود را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه شروع کنید، دانلود خود را متوقف کنید و سپس مجددا از همان سرور قبلی تست سرعت را انجام دهید. در بیشتر موارد مشاهده شده است که تست سرعت قبل و بعد ۱۰-۱۵ دقیقه دانلود افت حدود ۵۰٪ را نشان میدهد.




نکات قابل توجه:
- موقعیت مکانی محل سکونت ما در منطقه ای به دور از شرکتها و مشترکان حقوقی زیتل میباشد.
- فاصله از پاپ سایت تا محل نصب حدود ۱۰۰۰ متر میباشد با دید مستقیم به پاپ سایت.
- پارامترهای رادیویی سرویس من در حد مطلوب و مطابق با استاندارهای جهانی سرویسهای TD-LTE میباشد.
- پاپ سایتی که در حال حاضر در حال سرویس دهی به من میباشد یکی از سایتهای خلوت زیتل میباشد.
- امکان وجود پارازیت محطی از نظر علمی وجود ندارد زیرا زیتل از فرکانسهای 42690 - 42890 - 42515 استفاده میکند که این فرکانسها اختصاص داده شده به زیتل میباشد و هیچ سرویس دهنده و یا اپراتور دیگری از این فرکانسها استفاده نمیکند.

مطمئن هستم که دوستان بسیاری از میان ۱۰۰۰+ کاربر زیتل به مشکلاتی از این قبیل روبرو هستند و امیدواریم که دولت محترم، وزیر ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات با تصویب قوانین و ضوابط سختگیرانه از اینگونه سواستفاده های برخی شرکتهای سرویس دهنده از کاربران جلوگیری و با حمایت از کاربران در شرایط کنونی که نیاز به دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای عموم جامعه با کیفیتی مطلوب و پایدار و در سطح استانداردهای جهانی روز به روز افزایش پیدا میکند، قدمی رو به جلو در این امر بردارند زیرا ناتوانی در سوار شدن بر این کشتی به معنای عقب ماندگی در تمامی زمینه ها و جهان رو به رشد میباشد.

و به عنوان سخن آخر به تمامی کاربران:
برای انتخاب سرویس مناسب به تبلیغات اکتفا نکنید و از کاربرانی که از این سرویسها در حال استفاده هستند راهنمایی بخواهید.
به دنبال سرویس دهنده ای باشید که با شعار (اینترنت حرفه ای برای کاربران حرفه ای) جذب مشتری کند بلکه با ارائه سرویس حرفه ای و با کیفیت در صدد جذب مشتری باشد.
از سرویس دهنده ای درخواست سرویس کنید که نه تنها به نظرات و توییت های مثبت کاربران جدید پاسخ دهد و آنها را منتشر کند بلکه رویکردی همسان در رابطه با نظرات، مشکلات و توییت های کاربران ناراضی هم داشته باشد.
از سرویس دهنده ای درخواست سرویس کنید که پس از چند ماه ارائه سرویس مناسب (سرویسی که شما خریداری کردید و تحویل گرفتید) ناگهان پس از جذب مشتری به شما نگوید "به دلیل کمبود پهنای باند و شلوغی شبکه دیگر نمیتوانیم سرویسی با کیفیت سرویسی که خریداری کردید و تحویل گرفتید ارائه کنیم".
به دنبال سرویس دهنده ای باشید که از اصول ارائه سرویس مانند گسترش زیرساخت شبکه و افزایش پهنای باند همگام با جذب مشتری مطلع باشد.

نداشتن اینترنت بهتر است از یک سرویس دهنده بد اینترنت داشتن است.


نقش ما در پیگیری و درخواست سرویسی درخور شأن ایرانی و به روز و پیگیری مشکلات احتمالی در استفاده از سرویسی که برای آن هزینه پرداخت میکنید بسیار مهم است و در حال حاضر کانالهایی از جمله پورتال ارسال شکایات سازمان تنظیم مقررات این امکان را به ما میدهد که در صورتی که کارشکنی از طرف شرکت سرویس دهنده رخ داده باشد مطالبات خود را درخواست و پیگیری کنید. درخواست حق قانونی خود و اطلاع رسانی درباره مشکلات و سواستفاده های برخی شرکتها نه تنها ترس و وحشت ندارد بلکه باعث میشود دیگران شما را به چشم یک شهروند موظف و آگاه از حقوق خود نگاه کنند.
به خاطر داشته باشید که تا زمانی که شما مشکلات و کارشکنی ها را گذارش ندهید کسی به مشکلات شما رسیدگی نخواهد کرد و پایانی برای باند بازی و سواستفاده شرکتها از کاربران و ارائه سرویس دیال آپ با قیمت فیبر نوری در کار نخواهد بود و با سکوت درباره این موضوعات شما تنها وسیله‌ی سواستفاده و باند بازی را برای اینگونه افراد فراهم میکنید.

آپدیت ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ :

گرچه قبلا یکی از کارشناسان این شرکت با زبان بی زبانی صراحتا اعلام کرد که اگر به حقیقت گویی ها، توییت کردن ها و شکایت ها پایان ندهید سرویس شما را قطع خواهیم کرد که تمام این کگالمات را به صورت ضبط شده در اختیار دارم اما در تاریخ ۱۶ مرداد برای اعلام کندی سرعت با زیتل تماس گرفتم و از من درخواست شد که از طریق Anydesk دسترسی به کامپیوتر شخصی رو به کارشناس زیتل بدهم که با مخالفت من روبرو شدند و بعد از حدود ۲ ساعت از شخصی به نام خانم معصومی (مدیر بخش فروش) با من تماس گرفتند و با لحنی بسیار بد و غیر حرفه ای اعلام کردند که زیتل دیگر به من سرویس نخواهد داد و امکان تمدید سرویس را نخواهم داشت و حدود ۲۴ ساعت بعد سرویس من قطع شد و دیگر پاسخگوی من نبودند.

در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی، سازمان تنظیم مقررات، شرکتهای مادر زیتل و سهامداران این شرکت هستم تا این اتفاق برای دیگر کاربران اینگونه شرکتها نیوفتد.


آپدیت ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ :

زیتل در پاسخ به شکایت من در سازمان تظیم مقررات عنوان کرده که دلیل قطع سرویس (شایعه پراکنی)، (افترا) و (بی انصافی) در شبکع های اجتماعی بوده که اینگونه ادبیات نیز در راستای تهدید کاربران برای اعلام نکردن واقعیت و مشکلات اخیر زیتل انجام میشود و به راحتی از طریق قانون قابل پیگیری هست و حتما این کار را انجام خواهم داد. توجه داشته باشید که زیتل طرح شکایات و مشکلات از طرف کاربران را شایعه پراکنی و افترا عنوان میکند توجه داشته باشید که تنها دلیل استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی رسیدگی نکردن، جوابهای غیر حرفه ای و عدم رفع مشکل کاربران بوده و بیان اینکه کارشناسان این شرکت در صدد دسترسی به کامپیوتر شخصی کاربران و دسترسی به اطلاعات شخصی آنان بوده را منکر و سپس امری نرمال و ایمن بیان میکند. در ضمن این شرکت در بیانیه خود اعلام داشته که چندین بار به محل نصب کارشناس ارسال نموده که این صحت نداشته و تنها ۲ مورد کارشناس ارسال شده یکی ۷ ماه پیش به منظور نصب سرویس و دیگری ۶ ماه پیش به منظور تعویض رادیوی خراب و تا کنون حتی با درخواست من هیچ کارشناسی برای بررسی مشکل ارسال نشده.


آپدیت ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ :

طبق مکاتبه میان سازمان تنظیم مقررات و زیتل این شرکت به سازمان مذکور اعلام داشته که مشکل مرتفع شده ولی نه تنها مشکل مرتفع نشده و سرویس من وصل نشده بلکه هیچ تماسی هم از زیتل با بنده در مورد رفع مشکل، برقراری مجدد سرویس و یا ارسال کارشناس صورت نپذیرفته که این موضوع نشانگر نه نتها عدم شفافیت این شرکت با کاربران بلکه با سازمان تنظیم مقررات هم میباشد و برخلاف اعلام زیتل این شرکت در راستای قوانین فعالیت نکرده و خودسرانه عمل میکند.


آپدیت ۱۳۹۹/۰۵/۲۶ :

امروز از طرف یکی از کانالهایی که بنده این موضوع رو داشتم پیگیری میکردم به من اطلاع دادند که زیتل به یکی از سهامداران در پاسخ به شکایت من اعلام کرده که مشترک مذکور به صورت غیرقانونی از سرویس اینترنت خانگی در محل شرکت استفاده میکرده و به همین دلیل سرویس ایشان قطع شده این اینجا ۲ موضوع هست:
۱- اگر حرف زیتل حقیقت داشته باشه که ندارد، تخلف از کارشناس نصب بوده که سرویس خانگی رو در محل شرکت نصب کرده.
۲- چرا زیتل برای اثبات حرف خود کارشناس ارسال نمیکند تا محل نصب بررسی شود؟

سوال بعدی این است که چرا زیتل تمامی این راههای اضافه را میرود و جوابهای نادرست را در پاسخ به شکایت من میدهد؟ آیا اگر حرفهای زیتل درست بود بهترین کار و راحت ترین کار اثبات آن نبود تا وجهه خود را حفظ کند و با اینکار به کاربرانی که قصد استفاده از این سرویس را دارند نشان ندهد که شکایت کاربران نادرست بوده و حق با زیتل میباشد؟ از لحاظ مارکتینگ این بهترین شیوه برای جذب کاربران جدید میباشد. زیتل در صدد مخفی سازی چه حقیقتی میباشد؟


آپدیت ۱۳۹۹/۰۵/۲۷ :

امروز از زیتل تماس گرفتند و بدون اشاره به اینکه چرا به شکایت من از طریق سازمان تنظیم مقررات رادیویی پاسخ نمیدهند و پاسخ نادرست میدهند درخواست کردند برای جمع آوری تجهیزات کارشناس ارسال شود که به دلیل بی پاسخ ماندن شکایت من و حرفهای ضد و نقیض زیتل این اجازه را ندادم.
در ضمن با تلاشهای بسیار امروز موفق شدم با دفتر رئیس محترم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جناب مهندس حسین فلاح جوشقانی تماس بگیرم و شکایت خود را برای ایشان در مورد شرکت زیتل ارسال کنم.



آپدیت ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ :

پس از مدتها درگیری و دروغ های زیتل در مورد شکایت من در مراجع مختلف و ندادن مستندات از طرف ادعاهای این شرکت و توقف پاسخگویی زیتل به شکایات حتی با فشار مراجع مختلف که نشان از دروغگویی و نداشتن مستندات راجع به ادعاهای مطرح شده از طرف این شرکت میباشد تصمیم به لغو سرویس گرفتم و درخواست جمع آوری سرویس را دادم ولی با این حال بیش از ۲ هفته طول کشید تا با تماسهای مختلف امروز ۱۲ مهر کارشناس برای جمع آوری مراجعه کنند.



آپدیت ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ :

پس از گذشت تقریبا ۲۰ روز، شکایت از طریق سازمان تنظیم مقررات، تماسهای پی در پی و دوبار دادن شماره حساب بالاخره مبلغ ودیعه توسط زیتل عودت داده شد.


دوستان توجه کنید:

به تبلیغات، به به و چه چه کردنهای چند نفر سرشناس و دارای تعداد زیاد فالور در شبکه های مجازی اصلا اعتماد نکید برای خرید سرویس زیتل. تمامی این افراد از طریق دریافت تبلیغات، اینترنت رایگان، پول اقدام به تبلیغ برای چنین شرکتهایی میکنند به طوری که به هیچ عنوان تبلیغ به نظر نمیاد که این خود یک شیوه تبلیغاتی هست.

حتما قبل از خرید در توییتر #زیتل و @zitel رو سرچ کنید و نظر هزاران کاربر واقعی و مشکلات آنان را بررسی کنید تا با مشکلاتی از این چنین روبرو نشوید.

زیتلاینترنتسرویس دهندهاینترنت پر سرعتzitel
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید