شاید کمی دیر بنظر برسه وقتی در سال 2020 از یونیتی 2019.3 صحبت میشه!
اما اینطور نیست. یونیتی هنوز پس از ورژن پایدار (LTS) سال 2018 تا به این لحظه نسخه با پشتیبانی طولانی مدت جدیدی معرفی نکرده اما ورژن 2019.3 با تغییرات قابل توجهای که داشته دغدغه و نگرانیهای زیای را برطرف کرد.
درنگاه اول ظاهر جدید یونیتی انصاف زیباتر از ورژنهای گذشتهست اما این تنها مزیت ورژن جدید نیست
در این مقاله سعی میکنم به بعضی قابلیتهای جدید پراستفاده اشاره کنم.
وقتی برای اولین بار پروژه خود را با Unity 2019.3 باز میکنید، پیامی مثل تصویر بالا مشاهده میکنید.
علاوه بر اینکه توضیح میده که پروژه شما از پایگاه داده ورژن 2 یونیتی استفاده میکند (احتمالا چیز خوبیه)، به نکته جالبی هم اشاره میکنه:
شما همیشه میتوانید پروژه خود را به ورژن 1 بازگردانید
چطور؟
Edit> Project Setting> Editor(Tab)> Asset Pipeline
خب، کامپوننت Terrainیونیتی در بخش Mesh زمین ورژنهای قبلی تنها توانایی تغییر ارتفاع سطح و ایجاد نویز روی سطح را داشت.
ایجاد سطوح با منحنیهای پیچیدهتر مثل ایجاد سوراخ، تونل و ... را میبایست از ابزارهای جانبی مثل Digger استفاده میشد.
خوشبختانه در این ورژن این قابلیت افزوده شده و میتونید مقاله و ویدیو آموزشی سیستم جدید Terrain را اینجا مطالعه کنید.
تغییرات و بروزرسانی ها تنها به موارد بالا منتهی نمیشن، اما اون بخش از تغییرات که با توجه به نیازهای خودم مورد توجه بود براتون لیست کردم.
بهتون توصیه میکنم گهگاهی به بلاگ خود یونیتی هم یه سری بزنید.
اطلاعات تغییرات ورژن یونیتی رو میتونید بصورت کامل اینجا مطالعه کنید.