ویرگول
ورودثبت نام
AliakbarParaj
AliakbarParaj
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

کمتر کار کنید و زمان بیش‌تری را صرف تفریح کنید!

اکثر مردم «فعالیت‌های زیادی را نام می‌برند، مانند دنبال کردن یک سرگرمی، که دوست دارند برای آن وقت داشته باشند». این مهم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا این فقط افراد نیستند که ضرر می‌کنند بلکه وقتی مردم برای سرگرمی‌ها وقت نداشته باشند، کسب‌وکارها هزینه می‌پردازند.وقتی مردم برای سرگرمی‌ها وقت نداشته باشند، کسب‌وکارها هزینه می‌پردازند!
اکثر مردم «فعالیت‌های زیادی را نام می‌برند، مانند دنبال کردن یک سرگرمی، که دوست دارند برای آن وقت داشته باشند». این مهم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا این فقط افراد نیستند که ضرر می‌کنند بلکه وقتی مردم برای سرگرمی‌ها وقت نداشته باشند، کسب‌وکارها هزینه می‌پردازند.وقتی مردم برای سرگرمی‌ها وقت نداشته باشند، کسب‌وکارها هزینه می‌پردازند!


افراد در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای تحت فشار زمانی و کاری قرار دارند به طوری که، از چیزهایی که برایشان مهم است دست می‌کشند. در نظرسنجی‌ها، اکثر مردم «فعالیت‌های زیادی را نام می‌برند، مانند دنبال کردن یک سرگرمی، که دوست دارند برای آن وقتی داشته باشند». این مهم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا این فقط افراد نیستند که ضرر می‌کنند بلکه وقتی مردم برای سرگرمی‌ها وقت نداشته باشند، کسب‌وکارها هزینه می‌پردازند. سرگرمی‌ها به سه دلیل می‌توانند افراد را در شغل خود بهتر کنند:
1- خلاقیت شما را دوباره بیدار می‌کنند،
2- دیدگاهی تازه به شما دهند
3- اعتماد به نفس شما را تقویت کنند.

این تجربه شخصی خودم هست. همیشه عاشق نواختن گیتار و آهنگسازی بودم. اما مانند همه کارکنان در همه جا، می‌توانم در دام این احساس بیفتم که زمانی برای انجام این کار ندارم. به عنوان رئیس تولید تقاضا در Nextiva، به قدری سرشلوغ هستم که شبانه‌روز مشغولم کنه. من به راحتی می‌توانم در دام «هفته‌کاری ۷۲ساعته» بیفتم! هر وقت تصادف می‌کنم، همیشه این وسوسه وجود دارد که کاری از جنس پشت میز نشینی و غیر فکری انجام دهم. جای تعجب نیست که تماشای تلویزیون محبوب‌ترین استفاده از اوقات فراغت در ایالات متحده است و در جاهای دیگر، از جمله آلمان و انگلیس، در صدر فهرست قرار دارد. با این حال، با صرف زمان برای موسیقی، برخی از مهم‌ترین مهارت‌های محل کارم را تقویت می‌کنم:

خلاقیت: سازمان‌ها برای متمایز شدن و رقابت در محیط تجاری پر ازدحام و دائماً در حال تغییر امروزی، به ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای نیاز دارند که فراتر از سر و صدا باشد. من وظیفه دارم دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای جلب توجه خریداران بالقوه باشم. اما زمانی که ذهن شما مملو از اهداف، معیارها و ضرب الاجل‌ها باشد، ارائه یک ایده بکر می‌تواند دشوار باشد. یک سرگرمی خلاق شما را از همه این‌ها بیرون می‌کشد. چه یک نوازنده باشید، چه یک هنرمند، نویسنده یا آشپز، اغلب با یک بوم خالی در ذهن خود شروع می‌کنید. شما به سادگی فکر می‌کنید: چه آهنگی درست کنم که احساساتی را که دوست دارم،برانگیزد؟ جای تعجب نیست که با دادن این فضای ذهنی به خود و تمرکز بر احساسات، می‌توانید خلاقیت خود را دوباره بیدار کنید.

دانشمندان علوم مغز و اعصاب دریافته‌اند که افکار منطقی و احساسات بخش‌های مختلف مغز را درگیر می‌کنند. برای باز شدن دریچه‌های خلاقیت، هر دو باید کار کنند!

نگرش. یکی از دشوارترین کارها در فرآیند خلاقیت این است که فکر کنید چگونه شخص دیگری ایده شما را تجربه خواهد کرد. در انجام سرگرمی‌های خلاقانه، مردم همیشه این گونه فکر می‌کنند. یک سفالگر تصور می‌کند که خریدار گلدان چگونه به آن پاسخ می دهد. یک رمان نویس اسرارآمیز به این فکر می‌کند که آیا خواننده بی‌خبر از پایان غافلگیرکننده شگفت زده می شود یا خیر! وقتی از کار استراحت می‌کنم تا بروم موسیقی بسازم، دوباره با آن دیدگاه ارتباط برقرار می‌کنم. مدام به این فکر می‌کنم که کسی که برای اولین بار آهنگم را می‌شنود چه پاسخی می‌دهد. من تمام تلاشم را می‌کنم تا دنیا را از چشم (یا گوش) دیگران ببینم (یا بشنوم). سپس وقتی پروژه کاری را از سر می‌گیرم، این ذهنیت را با خودم می برم.

خودباوری. زمانی که در محل کار با چالشی سخت مواجه می‌شوم و گیر می‌کنم، از خود می پرسم که آیا راه حل موفقی پیدا خواهم کرد یا خیر. از دست دادن خودباوری در خلاقیت آسان است. اما بعد از یک ساعت نواختن سریع گیتار و زدن نت‌های عالی، احساس خوبی دارم. می‌توانم بگویم که مغزم هوس چنین احساس رضایتی را داشت. وقتی دوباره با آن پروژه کاری روبرو می شوم، اعتماد به نفس را با خود می‌آوردم.

در یک مطالعه، محققان دریافتند که "فعالیت خلاق با تجربیات بازیابی (یعنی تسلط، کنترل و آرامش) و پیامدهای مرتبط با عملکرد (یعنی خلاقیت شغلی و رفتارهای فرانقشی) رابطه مستقیم دارد".
در واقع، آنها این‌گونه نوشته‌اند: "فعالیت خلاق در زمان خارج از محیط کار ممکن است فعالیتی تفریحی باشد که منابع ضروری کارکنان را برای انجام فعالیت در سطح بالا فراهم می‌کند."
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منبع https://hbr.org/2019/02/why-you-should-work-less-and-spend-more-time-on-hobbies
کارزمانتفریحخلاقیتنگرش
در اینجا موضوعات مهم و مورد علاقه‌ام را به اشتراک می‌گذارم!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید