ویرگول
ورودثبت نام
سجاد بیگی
سجاد بیگی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چطوری خلاق‌تر بشیم و خلاق بمونیم؟

خیلی از کارهای ما در روز فکر کردن، حل مسئله و خلاقیت می‌طلبه! حالا اگر کارت مثل من تو حوزه #محتوا و ایده‌پردازی باشه، دیگه محکومی که تو هر شرایطی خلاق بمونی!
حالا من چندتا روش ثابت دارم که به نظرم مستقیم و غیرمستقیم به خلاقیتم کمک می‌کنه:

مسیرتو عوض کن!

حتی اگه مسیر روزمرت به محل کار یا هرجای دیگه طولانی‌تر میشه سعی کن راه رسیدنتو عوض کنی؛ من سعی میکنم تو طول هفته، مسیرهای متفاوتی رو برم، اینطوری چیزهای متفاوتی می‌بینم اطرافم و به نظرم ناخودآگاه همیشه تاثیرگذار بوده.

اسپاتیفای خیلی خوبه!

هر روز سعی میکنم به آهنگ‌هایی با زبان‌های متفاوت، از لاتین و فرانسه تا عربی گوش کنم! اینطوری ذهن همیشه برای چیزای عجیب و غریب آماده‌تره.

قصه خوندن معجزه‌ست!

من خیلی وقتا میرم شروع میکنم به الکی خوندن، از دل همونا یهویی یه جرقه زده میشه. الکی خوندن یعنی چی؟ بیوگرافی یه آدم رو چک می‌کنم، قصه سقوط فلان تیم تو فلان سال، هرچیزی که دربارش کنجکاو باشم.

برو تو یوتیوب و رندوم شروع کن به دیدن!

بعضی وقتا اصلا به فاخر بودن محتوا دقت نمیکنم! اتفاقا ترجیح میدم محتوای جانک ببینم که مغزم کاملا در حالت استندبای باشه و لازم نباشه چیزی رو تحلیل کنه! همینطوری که غرق دیدن این چیزا میشی، مغزت یکم استراحت میکنه و وقتی برمی‌گردی تو فاز ایده‌پردازی، سرحال‌تره.

جمع‌بندی

?در نهایت یه چیزی رو چند روز پیش شنیدم که خیلی بهم کمک کرد؛ می‌گفت ایده‌ها زمانی به ذهنت می‌رسن که تو یه فعالیتی غرق بشی؛ مهم نیست این فعالیت چیه. می‌تونه دوش گرفتن، قدم زدن، کتاب خوندن، کار کردن یا هرچیز دیگه‌ای باشه! فقط مهم اینه که غرق بشی و بعد جرقه‌ها شروع میکنن به زیاد و زیادتر شدن.

من هیچ وقت چک نکردم که این روش‌ها علمی هستن یا نه؛ صرفا سه چهار سالیه که باهامن و ظاهرا که بهم کمک کردن!

لطفا حتماااا شما هم روش‌هاتون رو برام کامنت کنید که این لیست رو کامل‌تر کنیم. پیشاپیش مرسی! ?

محتواخلاقیت
من توی داستان ها زندگی میکنم! https://zil.ink/swjad?v=1
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید