ویرگول
ورودثبت نام
tanaz amini
tanaz amini
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

تجربه مصاحبه برای استخدام طراح UI/UX


اخیرا این افتخار رو داشتم که بتونم در کنار یکی از مدیران شرکت برای جذب نیروی جدید در تیم طراحی محصول مشارکت داشته باشم. تجربه ی خیلی خوبی بود. این جور اتفاقات در محل کار چندین وجه دارن. یکی اینکه حس موثر بودن در تیم خیلی بیشتر از قبل به من القا شد. از اینکه دیدم سازمان به من به عنوان نیروی طراحی ui ux انقدر اعتماد داره که من رو عضوی از جلسات مصاحبه در نظر داشتن واقعا خوشحالم.

وجه دیگر موضوع مربوط به یادگیری من هست. من همیشه خودم رو نیازمند علم، دانش و تجربه بیشتر میدونم. همیشه در نظر دارم که نباید در مسیر درجا بزنم و باید همیشه رو به جلو جرکت کنم. وقتی از این دید نگاه میکنم میبینم که این تجربه خیلی به من کمک کرد تا بتونم یاد بگیرم چطور یک مصاحبه ی موفق داشته باشم. چه در جایگاه فرد جویای کار و چه در جایگاه فردی که از طرف سازمان برای مصاحبه با متقاضیان انتخاب شده.

به عنوان یک مصاحبه گر فهمیدم که خیلی مهم هست که بدونیم چطور جلسرو جلو ببریم. اینکه بتونیم این مهارت رو داشته باشیم که از بین صحبت های متقاضی جواب سوالات رو پیدا کنیم یا سوالاتمون رو از لا به لای صحبت های متقاضی بیرون بکشیم.

مورد بعدی این هست که درسته اولین مصاحبه در شرک ما یک مصاحبه فنی هست و مصاحبه دوم مربوط به منابع انسانی سازمان هست، ولی من دوست داشتم هم به شخص مقابل احساس راحتی القا کنم و هم نسبت به عملکردش به عنوان همکار آینده خودم آشایی پیدا کنم و بسنجم که آیا این فرد برای چالش هایی که خودم و اعضای تیم باهاش روربرو هستند فرد مناسبی هست یا نه. برایی همین تعدادی سوال مرتبط با مهارت نرم در نظر گرفتم.

امیدارم که روزبه روز تجربیات بیشتری به دست بیارم تا بتونم با شما عزیزان به اشتراک بذارم و بیشتر به رشد و پیشرفت هم کمک کنیم.

اگر شما هم به عنوان طراح UI / UX همچین تجربه ای داشتین و یا در مصاحبه ها چالش دشتین خوشحال میشم برای من هم تعریف کنید.

ارادتمند شما

طناز امینی


ui uxتجربه مصاحبه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید