ویرگول
ورودثبت نام
طاده الکسانی
طاده الکسانی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تجربه من از خواندن کتاب «استیو جابز»

«استیو جابز»
«استیو جابز»

همه استیو جابز را می‌شناسیم. نابغه‌ای که توانست به کمک هوش کسب‌وکاری خود دنیای تکنولوژی را متحول کند. اما استیو جابز برای من جایگاه ویژه‌ای دارد، شاید بیشتر از یک نابغه.

من همیشه محصولات اپل را می‌پسندم. اولین دستگاه اپلی که خریدم آیپد ۲ بود که هنوز هم از آن استفاده می‌کنم. یکپارچگی، سادگی و نحوه ارائه بسیار عالی و جذاب اپل از محصولاتش همیشه من را جذب کرده و خواهد کرد.

اما شخصیت استیو جابز همیشه برای من خاطره‌انگیز بوده است. یادم است یک‌بار، چند سال پیش، یک تصویر‌سازی از او انجام دادم و نسخه چاپ‌ شده‌اش را به خودم به عنوان کادوی تولد هدیه دادم (لینک تصویر‌سازی). همچنین عروسک او را هم، که در تصویر زیر می‌بینید، خریدم و همچنان آن را دارم.

عروسک «استیو جابز»
عروسک «استیو جابز»

من معمولا با توجه به مشغله کاری‌‌ام، در کنار دروس دانشگاهی، توانایی و تمرکز خواندن کتاب‌های ۴۰۰-۵۰۰ صفحه‌ای را ندارم اما کتاب بیوگرافی استیو جابز، نوشته والتر ایزاکسون، جزو اولین کتاب‌های زندگی‌ام است که ۲ بار کامل آن‌ را خوانده‌ام.

داستان مراحل شکل‌گیری شخصیت او در نوجوانی و جوانی، دوران دانشگاه بسیار عجیب، داستان باورنکردنی شروع اپل (آن هم از یک گاراژ به همراه وزنیاک باهوش)، موفقیت در اپل در بخش‌های محصول و بازاریابی تا اخراج و شروع نکست و بازگشت به اپل. همه و همه در کنار داستان‌های دراماتیک خانوادگی و مریضی و مرگ او این بیوگرافی را به یک دانشگاه کامل زندگی تبدیل کرده است.

پویش «با من بخوان» بهانه‌ای بود تا شما را دعوت کنم تا با خواندن این کتاب دریچه‌ای جدید از ابعاد مختلف کاری و شخصی زندگی را در خود باز کنید.


کوتاه درباره کتاب و نویسنده

کتاب صوتی «استیو جابز» اثر «والتر ایزاکسون»، نویسنده، خبرنگار و زندگی‏نامه‌‏نویس نام‌دار آمریکایی است. کتاب زندگی‏نامه‌‏ی استیو جابز که پس از فوت جابز در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، پرفروش‏‌ترین اثر این نویسنده است. ایزاکسون این کتاب را به درخواست استیو جابز نوشت. (برگرفته از وب‌سایت نوار)


چگونه این کتاب را بخوانم؟

شما می‌توانید به کمک یکی از راه‌های زیر نسخه صوتی یا نوشتاری کتاب را تهیه کنید:

با من بخوانکتابمعرفی کتاباپلاستیو جابز
مهندس یادگیری ماشین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید